Οικονομία

22/11/18 15:34

τελ. ενημ.: 23/11/18 7:57

BINTEO | Προορισμός χωρίς ταυτότητα και υποδομές η Χίος

Σημείο αναφοράς ο κεντρικός λιμένας και εναλλακτικός αυτός των Μεστών εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον από τις εταιρείες

Τις σημαντικές ελλείψεις που αντιμετωπίζει η Χίος στο κομμάτι της προσέλκυσης τουριστών κρουαζιέρας ανέδειξε τη μελέτη της εταιρείας CTM, που παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στο Επιμελητήριο Χίου.

Η συγκεκριμένη μελέτη που είχε παραγγελθεί από τον Δήμο Χίου και το Επιμελητήριο είχε ως στόχο να αναδείξει τα κενά που υπάρχουν και να θέσει άμεσους αλλά και μακροχρόνιους στόχους ώστε η Χίος να μπει ξανά στον χάρτη των προορισμών των εταιρειών.

Η ανάπτυξη της Χίου ως προορισμού κρουαζιέρας

Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι της εταιρείας CTM, το βασικότερο πρόβλημα της Χίου είναι ότι έχει απροσδιόριστη τουριστική ταυτότητα κάτι που δημιουργεί άμεση ανάγκη για δημιουργία ενός ισχυρού brand name από μηδενική βάση.

Επί του παρόντος η βέλτιστη κατεύθυνση ανάπτυξης είναι η εξειδίκευση σε μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία μέχρι 1.000 επιβατών, χωρίς όμως να αποκλείεται η προσέγγιση μεγάλων πλοίων έξω από το λιμάνι της Χίου.

Ειδικότερα για τη δεύτερη περίπτωση, σύμφωνα με την CTM, πρέπει να δοθεί βάση στη δημιουργία ασφαλών χώρων προσέγγισης των λάντζων από τα πλοία εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα.

Οι πρώτες ιδέες και η έξοδος στις αγορές το 2022

Στο κομμάτι των παρεμβάσεων η εταιρεία συμβούλων κρουαζιέρας επισημαίνει ότι αυτές θα πρέπει να ξεκινήσουν από τα αυτονόητα που στερείται η Χίος.

«Ένα από τα βασικά που πρέπει να γίνουν είναι η σηματοδότηση στο κέντρο της πόλης που θα κατευθύνει επιβάτες κρουαζιέρας και λοιπούς τουρίστες στα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Επιπλέον θα πρέπει να μελετηθεί αν υπάρχει εφικτός τρόπος μονιμοποίησης της περίφραξης ISPS για να μην δημιουργείται όχληση στο παραλιακό μέτωπο της πόλης από μεταφερόμενες λύσεις», σημειώθηκε.

Σε ότι αφορά στον λιμένα Μεστών κατέστη σαφές ότι η δυτική πύλη της Χίου δεν μπορεί να προσελκύσει κανέναν ενδιαφέρον αν προηγουμένως δεν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μετατροπής του λιμένα σε πύλη Σένγκεν καθώς και απόκτησης κώδικα ασφαλείας ISPS.

Τέλος ως κοντινότερος στόχος για έξοδο στις αγορές κρουαζιέρας προσδιορίστηκε το 2022, χρονιά κατά την οποία διαφαίνεται ότι οι εταιρείες θα επενδύσουν ξανά στην ευρύτερη περιοχή της Κων/πολης, Σμύρνης και Κουσάντασι και συνεπώς τα πλοία θα επιστρέψουν στη γειτονιά της Χίου.

Δείτε επίσης