Κοινωνία

31/12/18 10:24

τελ. ενημ.: 31/12/18 23:47

Από τον πάτο του βαρελιού στις προκλήσεις του αύριο

Το 2019 αποτελεί το πιο κομβικό χρονικά σημείο της τελευταίας δεκαετίας. Θα αφήσουμε πίσω ότι μας στέρησε τις δυνατότητες ανάπτυξης;

Ελάχιστες ώρες πριν το 2018 υποκλιθεί και μας αποχαιρετήσει, δίνοντας τη θέση του στο 2019, η ανάγκη να πιστέψουμε ότι η Χίος της επόμενης ημέρας θα είναι καλύτερη, είναι πιο μεγάλη από ποτέ.

Το 2018 μας αποχαιρετά με ανάμεικτα συναισθήματα όπως και κάθε άλλη χρονιά. Με μία βασική διαφορά. Ότι αυτή τη φορά η αίσθηση της ανασφάλειας, η αίσθηση ότι πορευόμαστε χωρίς στόχο και σχεδιασμό στο μέλλον είναι πιο αισθητή από ποτέ στο παρελθόν.

Τη χρονιά που μας πέρασε είδαμε τη Χίο να «ξύνει τον πάτο του βαρελιού» από κάθε άποψη. Είδαμε μία κοινωνία χωρισμένη πολλές φορές στα δύο, είδαμε μία αυτοδιοίκηση να κάνει πλάτες στην κεντρική διοίκηση αδιαφορώντας για τους πολίτες της σε ουσιαστικά ζητήματα, είδαμε το ανώτατο όργανο λήψης αποφάσεων το Δημοτικό Συμβούλιο να αποτελεί σημείο όχι σύνθεσης απόψεων και ελεύθερης βούλησης αλλά σημείο τραγελαφικών καταστάσεων. Είδαμε όμως κι άλλα. Είδαμε το τρένο του τουρισμού να μας προσπερνά, τις υποδομές να παραμένουν στάσιμες, την τοπική οικονομία να φυτοζωεί και την πολυπόθητη ανάπτυξη να μην έρχεται για μία ακόμη χρονιά.

Σε όλο αυτό το σκηνικό προστίθενται και οι διαρκείς κρίσεις με την γείτονα χώρα αλλά και το εν εξελίξει πρόβλημα με τις μεταναστευτικές ροές, που καθιστούν τη Χίο τόπο αφιλόξενο, όχι μόνο για επενδύσεις αλλά και για τη νέα γενιά που συνεχώς είναι με το βλέμμα στο εξωτερικό αναζητώντας μία καλύτερη καθημερινότητα από αυτή που βιώνει σε τοπικό επίπεδο.

Απέναντι σε όλα αυτά οι εγγυήσεις αλλαγής προς το καλύτερο παραμένουν μηδαμινές. Πέντε μήνες πριν τις εκλογές, οι υποψήφιοι συνδυασμοί φαίνονται ανέτοιμοι απέναντι στις προκλήσεις της καθημερινότητας, τη στιγμή που η νέα γενιά, αυτή που δεν τα παρατά και συνεχίζει να θέλει να δημιουργήσει στον τόπο της, αποζητά με μανία έναν πειστικό σχεδιασμό, που θα τα βάλει με τις παθογένειες του παρελθόντος, θα ανατρέψει προς το συμφέρον του Χιώτη μία δεδομένη κατάσταση ετών και θα οδηγήσει το τρένο της Χίου σε τροχιά ανάπτυξης.

Σε αυτό το πλαίσιο ο «π» επέλεξε στο τελευταίο του φύλλο να φιλοξενήσει τις απόψεις προσώπων του επιχειρηματικού κλάδου και όχι μόνο, θέτοντας το ερώτημα για το που πρέπει να βαδίζει η Χίος το 2019.

Η καθολική αποδοχή της ανάγκης για συνεργασίες, ένωση δυνάμεων, σχεδιασμό και πρόταξη του πραγματικού συμφέροντος της Χίου δεν αφήνουν κανένα περιθώριο σε όσους επιλεγούν να διαχειριστούν σύντομα την τύχη του τόπου, σε οποιαδήποτε βαθμίδα διοίκησης.

Θα αντιληφθούν σε όλη τους την έκταση την πραγματική ανάγκη του νησιού, ή θα οδηγήσουν τη Χίο στο δρόμο της απομόνωσης και της ερήμωσης;


«Δημιουργική σύμπραξη για να δικαιώσουμε τις ελπίδες των παιδιών μας»

Σταμάτης Κάρμαντζης

ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΧΙΟΥ

Ο μεγάλος στόχος της Χίου για το 2019 αλλά και για τα επόμενα χρόνια είναι να δώσει ευκαιρίες και απασχόληση που θα συγκρατήσουν τα νέα παιδιά στον τόπο μας. Χωρίς τους νέους ανθρώπους δεν υπάρχει προοπτική.

Όλες μας οι ενέργειες πρέπει να συντείνουν στην επίτευξη αυτού του μεγάλου στόχου. Χρειάζονται όλες εκείνες οι υποδομές και οι δράσεις που θα διαμορφώσουν ένα περιβάλλον που θα ευνοεί την ανάπτυξη και την ευημερία του νησιού μας.

Οι δράσεις των τοπικών αρχών πρέπει να ισοκατανέμονται στην πόλη και στην περιφέρεια, να λύνουν μικρά και μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας, να δίνουν ώθηση στην τοπική οικονομία και, κυρίως, να έχουν θετικό αντίκτυπο στο μεγάλο ζητούμενο της εποχής μας, την απασχόληση.

Η δράση σ’ αυτό το πεδίο έχει πολλές πλευρές σε αρμονία μεταξύ τους: πρωτογενής τομέας, μεταποίηση, τουρισμός, πολιτισμός, υποδομές μεταφορών και συγκοινωνιών, εκπαίδευση, αστικό και φυσικό περιβάλλον, ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του νησιού μας. Όλα αυτά πρέπει να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς. Κάθε αργοπορία, κάθε καθυστέρηση επιβαρύνει πλέον σημαντικά την ήδη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε.

Η επίτευξη σημαντικών στόχων απαιτεί συνεργασία και συνένωση δυνάμεων χωρίς ανούσιες αντιπαραθέσεις και αποκλεισμούς. Προσωπικά θα υποστηρίξω αυτό το στόχο με όλες μου τις δυνάμεις.

Τη νέα χρονιά που έρχεται οφείλουμε λοιπόν να εργαστούμε μεθοδικά και διεκδικητικά, να συμπράξουμε δημιουργικά  για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της εποχής, αλλά πάνω απ’ όλα να διατηρήσουμε ζωντανά τα όνειρα και τις ελπίδες των παιδιών μας.


«Να γίνει το 2019 η χρονιά της Χίου»

Κώστας Τριαντάφυλλος

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ

Στην αρχή της νέας χρονιάς, η αναγκαιότητας μιας νέας αρχής για το νησί μας, παρουσιάζεται πιο επιτακτική από ποτέ. Αν όλοι σήμερα, στις μεταξύ μας συζητήσεις, αναγνωρίζουμε ότι πολλά είναι εκείνα που μας στεναχωρούν, που μας κρατούν καθηλωμένους, που πρέπει να αφήσουμε πίσω και να αλλάξουμε, τότε σίγουρα το ξεκίνημα αυτής της νέας χρονιάς, μπορεί ξανά να μας βρει αισιόδοξους!

Αισιόδοξους γιατί ίσως, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, τόσοι πολλοί και τόσες πολλές βρισκόμαστε στην ίδια πλευρά των διαπιστώσεων και συμφωνούμε σε ένα ελάχιστο κοινό πλαίσιο λογικής και προόδου, σχετικά με τις μεγάλες ανατροπές σε όλα τα επίπεδα, για το καλό του τόπου μας.

Η Χίος είμαστε εμείς, οι άνθρωποί της.Και αυτό που χρειαζόμαστε, είναι ένα συνολικό στρατηγικό σχέδιο για τον τόπο μας.

Αυτό το σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει με τρόπο συστηματικό και οργανωμένο, αλλαγές στο αστικό περιβάλλον, για ένα νησί με ανθρώπινο πρόσωπο, προτάσεις ανάπτυξης για τα χωριά που ερημώνουν καθημερινά, έμφαση στην καθαριότητα και την οργανωμένη ανακύκλωση,  ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες του Δήμου, αναπτυξιακές πρωτοβουλίες για την δημιουργία και την διατήρηση θέσεων εργασίας,  στοχευμένες δράσεις στην παιδεία και στήριξη στις ευπαθείς ομάδες και στους συμπολίτες μας, που σήμερα βιώνουν την απελπισία της οικονομικής κρίσης.

Κυρίως όμως κρίνεται απαραίτητο το να βάλουμε το νησί μας στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας και να αναδείξουμε ξανά τη Χίο του πολιτισμού και του αθλητισμού.

Με λίγα λόγια, να πετύχουμε αυτό που σήμερα φαντάζει αδύνατο!

Να γίνει το 2019, η χρονιά που όλοι μαζί θα βγάλουμε τη Χίο από το τέλμα και θα την οδηγήσουμε μπροστά!

Να γίνει το 2019 η χρονιά της Χίου!


«2019 έτος επανεκκίνησης για τη Χίο»

Μανώλης Βουρνούς

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΙΟΥ

Η περίοδος 2014–2018 ήταν η περίοδος σχεδιασμού και δημιουργίας υποδομών στο νησί μας.

Η περίοδος 2019–2024 είναι πλέον η περίοδος που οι Χιώτες διαπιστώνουμε τα αποτελέσματα μιας συνεπούς στρατηγικής που δεν βασίζεται σε μαγικές λύσεις και κούφια λόγια αλλά σε σοβαρότητα, συνέπεια, γρήγορα ανακλαστικά και εξωστρέφεια.

Το 2019 προχωράμε με ασφάλεια στην υλοποίηση του στόχου μας: στην «Ολιστική Ανάπτυξη» του νησιού, καθιστώντας το Δήμο σύγχρονο, φιλικό τόσο στον δημότη, όσο και στο επιχειρείν, αξιοποιώντας την νησιωτικότητά του ως συγκριτικό πλεονέκτημα.

 Η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των ζητημάτων του νησιού, η ωρίμανση έργων για τα οποία διψούσε το νησί έφερε τον Δήμο της Χίου στον προ ολίγων ημερών απολογισμό της διαχειριστικής αρχής του ΕΣΠΑ, ΠΡΩΤΟ στο Βόρειο Αιγαίο σε εντάξεις και συμβασιοποιήσεις.

Το 2019 οι δράσεις και τα έργα αυτά ξεδιπλώνονται, δίνοντας το μήνυμα της επανεκκίνησης. Ένα μήνυμα που δίνει αισιοδοξία σε όλες τις Χιώτισσες και τους Χιώτες, μιας και το πέτυχαν αυτό με τη δουλειά τους. Το πέτυχαν βάζοντας το μείζον πάνω από το έλασσον, βάζοντας το κοινό πάνω από το προσωπικό.

Με το βλέμμα λοιπόν στο μέλλον, προχωράμε στα μικρά και τα μεγάλα έργα της ανάπτυξης αλλά και της καθημερινότητας.

Από το αεροδρόμιο μέχρι τις αθλητικές εγκαταστάσεις, τα σχολεία και τη διαχείριση των απορριμμάτων και του νερού ο στόχος είναι ένας: μια κοινωνία με βιώσιμες λύσεις στα μεγάλα της ζητήματα, που αντιμετωπίζει το μέλλον με αισιοδοξία, καινοτομία και εξωστρέφεια!


«Να ανοίξουμε βήμα στον δρόμο της σύνεσης και του προγραμματισμού»

Μαρία Τομπάζη

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΧΙΟΥ

Το νέο έτος 2019, εύχομαι να είναι ευλογημένο και ευδόκιμο για όλους τους Έλληνες και ιδιαίτερα για τον λαό του νησιού μας.

Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, ελπίζω και αξιώνω να εντείνουμε τον εσωτερικό αγώνα μας, ως από φύσεως και από θέσεως Ακρίτες, ώστε να υποστηρίξουμε αδιάσπαστοι, ενωτικοί κι ενωμένοι τις Πύλες των συνεκτικών κοινωνικών και πολιτικών θεσμών της Πολιτείας μας, όπως πρωτίστως αυτόν της Παιδείας και μετά της Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, της Εσωτερικής Ομαλής Διακυβέρνησης, της Δικαιοσύνης, του Πολιτισμού μας.

Στην προσπάθεια αυτή πρέπει να θυμόμαστε ότι " Τα καρποφόρα δέντρα τα πετροβολούν" είτε για να δρέψουν τους καρπούς τους είτε για να τα αποτελειώσουν, γυμνωμένα. Η χιώτικη ουσία είναι αειθαλές καρποφόρο, ενώ η δυναμική της σίγουρα δεν είναι λεύκα.

Με την ταπεινή αίσθηση αυταξίας μας, εύχομαι να ανοίξουμε βήμα μπροστά στο δρόμο της Αρετής, της Γενναιοδωρίας, της Συμπόνιας, αλλά κυρίως της Σύνεσης και του Προγραμματισμού, πρώτα μέσα στους εαυτούς και μετά στις οικογένειές μας.

Κατόπιν αυτής της διεργασίας, το εκλεκτότερο μέλι πάντα φυλάσσεται να προσφερθεί σ' εκείνον τον όποιον το έχει πραγματική και δίκαιη ανάγκη.

Απευθύνω τις εγκάρδιες ευχές μου για μία καινοτόμο, δημιουργική και – κατά το δυνατόν - απαλλαγμένη προβλημάτων νέα Χρονιά!


Αργυρώ Κουτσουράδη

«Ποιότητα και κίνητρα στη νέα γενιά επιχειρηματιών»

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Η Χίος μέσα στο 2018 είδε μία σειρά προβλημάτων από τα περασμένα χρόνια να διογκώνεται. Έτσι ήρθε σε πολλαπλάσιο βαθμό αντιμέτωπη με τις ελλείψεις στον τουρισμό, στον μεταφορικό τομέα και στο μεταναστευτικό. Διατηρώ την ελπίδα μέσα στο 2019, αυτά τα προβλήματα θα ξεκινήσουν να επιλύονται και θα χαραχθεί μία κοινή πολιτική. Αν προχωρήσουμε στην επίλυση αυτών των προβλημάτων θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να προσελκύσουμε νέες επενδύσεις και να αναδείξουμε νέους της Χίου στο επιχειρείν.

Για να γίνει αυτό θα πρέπει να λυθεί ένα βασικό ζήτημα που δεν είναι μόνο σε τοπικό επίπεδο, αυτό της πρόσβασης σε τραπεζικά κεφάλαια αφού αρκετοί νέοι επιχειρηματίες δεν έχουν ίδια κεφάλαια για να ξεκινήσουν. Είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί από την κεντρική διοίκηση.

Σε ότι με αφορά θα έθετα ως βασικό στόχο την ανάδειξη της διατροφικής αξίας των προϊόντων της Χίου. Πρόκειται για ένα νησί που κατέχει μία ξεχωριστή γεωγραφική θέση και που το μικροκλίμα σε συνδυασμό με το έδαφος έχουν αποδείξει ότι μιλάμε για έναν μοναδικό τόπο που αξίζει να μελετηθεί επιστημονικά.

Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο όλων μας οι συνεργασίες, με προτροπή και ανάληψη πρωτοβουλιών από το Επιμελητήριο και την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών ώστε να στηριχθούν οι νέες ιδέες. Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στο να προβληθεί μία διαφορετική Χίος που θα προσφέρει ποιότητα και κίνητρα σε αυτόν που επιθυμεί να μείνει σε αυτόν τον τόπο.


«Κοινοί στόχοι, κοινή προσπάθεια για να σηκώσουμε ψηλά το νησί»

Βικτωρία Αμπαζή

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΧΙΟΥ

Σε εποχές δύσκολες για την τοπική αγορά το να είμαστε ενωμένοι και αλληλέγγυοι στηρίζοντας τις τοπικές επιχειρήσεις αποτελεί μονόδρομο, γιατί η αγορά μας είναι μία πολύ συγκεκριμένη αλυσίδα και ο ένας εξαρτάται από τον άλλον.

Για το 2019 οι προσδοκίες μας στρέφονται στην κεντρική διοίκηση από την οποία προσδοκούμε να κατανοήσει τις δυσκολίες του επιχειρείς σε ακριτικές περιοχές όπως η Χίο, να παρέχει επιπλέον φοροελαφρύνσεις πέρα από την παραμονή του νησιού μας στο μειωμένο καθεστώς Φ.Π.Α., καθώς και να κάνει πράξη την υπόσχεση για διακανονισμό των χρεών των εμπόρων προς τα ταμεία τους γιατί αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα για εμάς τους Χιώτες.

Οι έμποροι του νησιού θα πρέπει να παραμείνουν δυνατοί, να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα του «επιχειρείν» και να δουλέψουμε όλοι μαζί ώστε να δούμε να γίνεται πράξη η περιβόητη ανάπτυξη για τον τουρισμό, τον οποίο τόσο πολύ έχει ανάγκη η τοπική μας αγορά από κάθε άποψη.

Αφήνουμε πίσω μία δύσκολη χρονιά και αντικρίζουμε με ελπίδα την αυγή ενός νέου έτους. Εύχομαι στα μέλη μας και σε όλους τους Χιώτες να έχουν υγεία, ευτυχία και να θυμηθούμε ότι σε τέτοιες δύσκολες περιόδους απαιτείται κοινός σχεδιασμός, κοινοί στόχοι και κοινή προσπάθεια.  


«Σεβασμός, ευθύνη, συνεννόηση, αλληλεγγύη»

Πέτρος Τριπολίτης

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Στόχο ή όραμα;

Στόχοι που δεν υπηρετούν το συλλογικό όραμα δεν προσφέρουν τίποτα σημαντικό καθώς δεν οδηγούν πουθενά.

Τι θα μπορούσε λοιπόν να εμπνεύσει; Σίγουρα ο σεβασμός, η ευθύνη, η συνεννόηση, η αλληλεγγύη , που μεταφράζονται σε καλή ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών. Όλα αυτά αντανακλούν στην εικόνα της τοπικής μας κοινωνίας και επιτρέπουν στους κατοίκους της να ευημερούν αλλά και στους επισκέπτες να απολαμβάνουν την παραμονή τους στο νησί μας.

Ένα πράσινο νησί με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, ένα νησί που θα εκμεταλλεύεται κάθε πτυχή της «καθαρής» τεχνολογίας στην εξυπηρέτηση της καθημερινότητας του, ένα νησί με ευγενικούς κατοίκους που θα τους διακρίνει το αίσθημα ευθύνης, που θα συνεννοούνται, θα  συνεργάζονται και θα προσφέρουν για το καλό της κοινότητας, θα σέβονται και θα είναι αλληλέγγυοι ο ένας στον άλλο. Ένα νησί που θα σέβεται και θα προστατεύει το φυσικό του περιβάλλον, τον πολιτισμό και την παράδοσή του και θα τα αναπτύσσει με κάθε τίμημα. Ένα νησί που βασικό του μέλημα είναι να  υπηρετεί την καλή ποιότητα ζωής, δε μπορεί παρά νασχεδιάσει και να υλοποιήσει το δικό του μοντέλο ανάπτυξης, μιας και είναι μοναδικό.

Σ’ ένα τέτοιο νησί ποιος δε θ άθελε να ζει;

Μιας λοιπόνκαι το 2019 είναι έτοςεκλογικό,περιμένω από όλους όσουςεπιθυμούν να  διεκδικήσουν την ψήφο μας, να καταθέσουν έγκαιρα το όραμά τους για το νησί μας, να προσπαθήσουν να εμπνεύσουν αλλά και να δεσμευτούν ταυτόχρονα ότι την επομένη των εκλογών,ανεξαρτήτως αποτελέσματος, θα συνεργαστούν υπηρετώντας το συλλογικό όραμα που θα επιλέξει η πλειοψηφία των συμπολιτών μας.


«Το 2019 ας συνθέσουμε μία παραγωγική, θετική και υλοποιήσιμη πρόταση για το νησί»

Πάρις Φούτσος

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Το καινούριο έτος εύχομαι να βρει όλους όσους εμπλέκονται στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου με σηκωμένα τα μανίκια, σε θέση μάχης για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος που τείνει να καθιερώσει την Χίο τελευταίο τροχό της αμάξης σε όλα τα επίπεδα.

Δήμος, Περιφέρεια, Βουλευτές, Επιμελητήριο οφείλουν και πρέπει να παραμερίσουν προσωπικές στρατηγικές και μικροσυμφέροντα και να συνθέσουν μια παραγωγική ,θετική και πρακτική πρόταση που να είναι συνάμα και υλοποιήσιμη.

Η Χίος χρειάζεται όραμα με μοχλό δράσης τους νέους που με την ορμή τους θα συμπαρασύρουν την κοινωνία να παραμερίσει μιζέριες, παθογένειες και κακώς κείμενα του παρελθόντος.

Ο τουρισμός πρέπει να αποτελέσει κεντρικό πυρήνα του οράματος ώστε σιγά και σταδιακά με υγιή βήματα να μπούμε στον τουριστικό χάρτη και να γίνουμε βασικό κομμάτι του.

Μπορούμε να το πετύχουμε πιέζοντας για ολοκλήρωση των υποδομών προετοιμαζόμενοι και σαν κοινωνία να φτιάξουμε το τουριστικό μας προϊόν.

Καλή κι ευτυχισμένη χρονιά σε όλους.


«Το 2019 ας θέσουμε στόχος κι ενωμένοι ας τους υλοποιήσουμε»

Μιχάλης Μπουλάς

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Η χρονιά που πέρασε σίγουρα αποτέλεσε ένα καλό μάθημα για όλους, ειδικότερα δε για τους ανθρώπους της αγοράς, αφού έγινε πλέον κατανοητό ότι έχουμε φθάσει σε ένα ιδιαίτερα κομβικό σημείο, στο οποίο απαιτούνται πλέον σημαντικές αποφάσεις και παρεμβάσεις για το μέλλον του νησιού.

Η εικόνα του τουρισμού στο νησί και ποιοτικά και ποσοτικά σίγουρα δεν ευχαρίστησε κανέναν. Ο τουρισμός της Χίου ήταν ένα σημείο προβληματικό ήδη από τα περασμένα χρόνια, που ειδικότερα φέτος εντάθηκε. Και αυτό είναι εύκολα αντιληπτό αν ρίξει κανείς μία ματιά στα νησιά γύρω από τη Χίο, που κατάφεραν να καρπωθούν ένα σημαντικά αυξημένο κομμάτι της τουριστικής πίττας, την ώρα που στο νησί μας παραμείναμε στάσιμοι.

Το 2019 αποτελεί και πρέπει να αποτελέσει πρόκληση για όλους μας. Μία πρόκληση με αποκλειστικό σκοπό και στόχο να βελτιωθούμε σε όλα τα επίπεδα, όσο το δυνατόν περισσότερο. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού και πολύ περισσότερο για όσους επιχειρηματικά ασχολούνται με τον τουρισμό.

Το νέο έτος αποτελεί μία ευκαιρία να δούμε πίσω, να βελτιώσουμε τα λάθη μας, να υιοθετήσουμε καλές πρακτικές, να θέσουμε στόχους κι ενωμένοι ως νησί να καταφέρουμε αυτό που έχουν καταφέρει νωρίτερα από εμάς άλλα νησιά.

Η Χίος αξίζει μία καλή ποιότητα τουρισμού, αξίζει καλύτερες ημέρες για την τοπική της οικονομία και αυτό είναι που πρέπει να μας απασχολήσει από εδώ και στο εξής.

Αν σταματήσουμε να βλέπουμε τον επισκέπτη ή τον τουρίστα του νησιού ως μία ευκαιριακή παρουσία για εύκολο χρήμα και επενδύσουμε στο πως θα του αφήσουμε την καλύτερη εντύπωση για να επιστρέψει πίσω, τότε τα πράγματα θα γίνουν πολύ καλύτερα στο άμεσο μέλλον.


«Να βγει μπροστά ο ιδιωτικός τομέας»

Γιώργος Ατσάλης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ

Φθάνοντας στο σημείο μηδέν το σίγουρο είναι ότι απαιτείται πλέον οργάνωση, συνέργειες και ανάληψη πρωτοβουλιών από τους ιδιώτες. Η χρονιά που πέρασε ήταν μία δύσκολη χρονιά για όλους αφού οι τζίροι των επιχειρήσεων μειώθηκαν από 40 έως και 50%. Το νησί έφθασε σε ένα οριακό σημείο και σε αυτό φταίει εκτός των άλλων και η έλλειψη υποδομών όπως το αεροδρόμιο.

Αν οι άνθρωποι της αγοράς, αν οι άνθρωποι της πιάτσας δεν αναλάβουν πρωτοβουλίες τότε δύσκολα θα αλλάξει μία ήδη προβληματική κατάσταση. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να υπάρξει ακόμη περισσότερη οργάνωση και έλεγχος στο μεταναστευτικό γιατί για παράδειγμα δεν μπορεί στο σημείο όπου βγαίνουν οι επισκέπτες από την Τουρκία ή από τα κρουαζιερόπλοια, το πρώτο πράγμα που αντικρίζουν να είναι οι μετανάστες και οι Μ.Κ.Ο.. Φυσικά έχει βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση με τη βοήθεια της Λιμενάρχη αλλά το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται.

Τέλος βασικό πυλώνα ανάπτυξης θα πρέπει να αποτελέσει η εξωστρέφεια στην οποία δεν έχουμε επενδύσει καθόλου και είναι ιδιαίτερα σημαντική για να μπορέσεις να πορευτείς τουριστικά ως νησί. Η Χίος για παράδειγμα είναι άμεσα συνυφασμένη με τον Όμηρο. Ο Όμηρος είναι από μόνος του ένα brand το οποίο δεν έχουμε αξιοποιήσει ενώ θα έπρεπε.


«Να κατασκευάσουμε από την αρχή το προϊόν «Χίος»»

Νίκος Χούλης

ΕΜΠΟΡΟΣ

Η λίστα με τους στόχους που πρέπει να θέσει η Χίος στον δρόμο προς την ανάπτυξη είναι μεγάλος. Θα πρέπει όμως να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Και βασικό στοιχείο είναι ο τουρισμός, με την προϋπόθεση ότι θα περάσει στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας έτσι όπως περιγράφτηκε από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου. Πρέπει να αναθεωρήσουμε τους στόχους μας και να απευθυνθούμε αρχικά σε μικρότερα «target groups» που θα μπορούμε να εξυπηρετήσουμε με επάρκεια. Έπειτα εμείς οι ίδιοι οι επαγγελματίες της αγοράς, θα πρέπει να αποκτήσουμε επαγγελματική συνείδηση και να κατεβάσουμε τις τιμές αφού είμαστε αρκετά ακριβοί, ώστε να αντισταθμίσουμε τα ακριβά εισιτήρια, συνεχίζοντας όμως να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες.

Τέλος πρέπει να φτιάξουμε εμείς οι ίδιοι το προϊόν που λέγεται «Χίος» ακόμα κι αν δεν υπάρχει έξω στην αγορά. Με αυτό το προϊόν θα μπορούμε να επενδύσουμε σημαντικούς τουριστικούς τομείς όπως είναι η κρουαζιέρα, που αντικειμενικά δεν έχει ανάγκη υποδομών, όπως συμβαίνει με τις πτήσεις τσάρτερ  που απαιτούν μεγάλες επενδύσεις αναβάθμισης του αερολιμένα κι επέκτασης του διαδρόμου.


«Να στρέψουμε ξανά το πρόσωπο της Χίου στην προκυμαία»

Πόπη Καριστυνού - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ

Το 2018 ήταν μία δύσκολη χρονιά για όλους μας και ιδιαίτερα για τον επιχειρηματικό κόσμο. Η νέα χρονιά θα πρέπει να μας βρει όλους πιο αισιόδοξους, με εφικτούς και υλοποιήσιμους στόχους, γεμάτους θετική ενέργεια και όνειρα. Το 2019 εύχομαι να ξαναστρέψουμε το πρόσωπο της Χίου στην Προκυμαία, αφού αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη της Χίου. Θα πρέπει να σχεδιάσουμε, να υλοποιήσουμε, να δημιουργήσουμε κατάλληλες και σωστές υποδομές ώστε η βιτρίνα της πόλης να γεμίσει ξανά από κόσμο. Γιατί η Προκυμαία δεν είναι μόνο τα καταστήματά της. Η Προκυμαία είναι ένα σύνολο ανθρώπων που είτε πίνουν καφέ το πρωί και το απόγευμα, διασκεδάζοντα το βράδυ, είτε απολαμβάνουν τη θέα του λιμανιού σε ένα παγκάκι, είτε αθλούνται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Έτσι όσοι βρεθούν σε θέσεις διοίκησης, θα πρέπει να αναλογιστούν τι σημαίνει η Προκυμαία όχι μόνο για την πόλη αλλά και για κάθε Χιώτη, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες διευκολύνσεις, στους καταστηματάρχες, στους θαμώνες, στους επισκέπτες, στους περιπατητές, στους αθλούμενους.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση