Άποψη

29/7/13 11:16

τελ. ενημ.: 29/7/13 11:16

Προσοχή στο τουριστικό προϊόν

Όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η προσπάθεια για την προσέλκυση τουρισμού στα νησιά μας. Υποδομές, συγκοινωνίες, πύλες εισόδου, κόστος μετακίνησης και τόσα άλλα. Ωστόσο αιτία για την δημόσια αυτή κατάθεση κάποιων σκέψεων είναι η προσοχή που οφείλουμε να δείξουμε σ’ αυτό που τελικά προσφέρουμε στον επισκέπτη. Στο τουριστικό προϊόν της Χίου.
Η προσπάθεια για την ανάδειξη της ιδιαιτερότητας και των ελκυστικών στοιχείων των νησιών μας, η προσπάθεια για την προσέλκυση επισκεπτών, δεν θα έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα αν δεν αξιοποιήσει το σημαντικότερο πλεονέκτημα, τον ικανοποιημένο επισκέπτη. Τον επισκέπτη που μπορεί να μετατραπεί σε πρεσβευτή της Χίου δρώντας πολλαπλασιαστικά, μεταδίδοντας τις εμπειρίες του με θετικό τρόπο. Ο ικανοποιημένος επισκέπτης αρκετές φορές είναι πομπός μηνυμάτων με σημαντικότερη επίδραση ακόμα και από ακριβές και οργανωμένες καμπάνιες προβολής. 
Με το δεδομένο αυτό, καλούμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό, να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας στις υπηρεσίες που παρέχουμε, σε όλα εκείνα τα στοιχεία που καθορίζουν το τουριστικό μας προϊόν. Είναι οι υπηρεσίες που προσφέρουμε αντίστοιχες με εκείνες που έχουμε διαφημίσει και με τις προσδοκίες του επισκέπτη;  Παρέχουμε όλα εκείνα, τα υλικά και άυλα στοιχεία φιλοξενίας για τα οποία πρέπει να μας προτιμήσει ο επισκέπτης; Είναι οι τιμές που προσφέρονται στον επισκέπτη ανάλογες με την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, χωρίς σκοτεινά σημεία και φαινόμενα υπερβολικής χρέωσης;
Θεωρώ ότι πέρα από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, την πολιτεία και την αυτοδιοίκηση, οι πρώτοι που έχουν συμφέρον να εξασφαλίσουν υψηλή ποιότητα και να την περιφρουρήσουν είναι οι δεκάδες, εκατοντάδες, συμπολίτες μας επαγγελματίες του τουρισμού σε όποιον κλάδο και αν ανήκουν.  Φαινόμενα που δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις και διαψεύδουν τις προσδοκίες των επισκεπτών μας, οφείλουμε να τα καταγγείλουμε και να τα απομονώσουμε. Όλοι μας και πρώτα από όλους οι επαγγελματίες του τουρισμού.
H πρόσφατη μείωση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) στην εστίαση, που θα ισχύσει από 1ης Αυγούστου, είναι μια σημαντική ευκαιρία για να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος με την ίδια πάντοτε ποιότητα.
Είμαι βέβαιος ότι αν κατανοήσουμε αυτό το απλό μήνυμα, μπορούμε να αναμένουμε θετικά αποτελέσματα. Ο ικανοποιημένος επισκέπτης είναι σημείο – κλειδί στην προσπάθεια για τουριστική ανάπτυξη. Ας επενδύσουμε σ’ αυτόν.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση