Άποψη

7/1/16 10:04

τελ. ενημ.: 7/1/16 10:04

ΝΑΤ: Γιατί πρέπει να διατηρηθεί η Ανεξαρτησία του

Μέχρι και τούτη την ώρα κανένας δεν γνωρίζει τους λόγους που το ΝΑΤ παραμένει Ανεξάρτητος Ασφαλιστικός Φορέας, αλλά και γιατί θα πρέπει να παραμείνει.

Κάποιοι λοιπόν από εμάς τους Συνταξιούχους και τους εν Ενεργεία Ναυτικούς και όχι μόνο, ψάχνουμε και το Γιατί και το αν Πρέπει!

Βέβαια οι γνώσεις του γράφοντος σίγουρα δεν είναι επαρκείς όμως αισθάνομαι την υποχρέωση να καταθέσω τις απόψεις μου, σύμφωνα με τις ποιο κάτω εκτιμήσεις μου, που είναι οι εξής.

Σίγουρα το Ταμείο είναι Μείον, και οι λόγοι γνωστοί !

Σίγουρα η σχέση Συνταξιούχων και εν Ενεργεία είναι αντιστρόφως ανάλογη  (ένας εν ενεργεία προς τέσσερις Συνταξιούχους ίσως).

Άρα σίγουρα το Ταμείο μας δεν είναι βιώσιμο, για αυτό η εύκολη και αβασάνιστη λύση να ξεπεραστούν οι υποχρεώσεις των μνημονίων εν μέσω «βρώμικων» και δυναμικών αντιδράσεων των δήθεν «αγανακτισμένων πολιτών» με αριστερές και ακροδεξιές ιδεοληψίες, ήταν οι περικοπές της Σύνταξής και της περίθαλψής μας.

Πού οδήγησε λοιπόν και πού οδηγεί  αυτός ο φαύλος και αβασάνιστος συλλογισμός τακτοποίησης  των μνημονιακών μας υποχρεώσεων;; Kατά την άποψη μου φυσικά!!

Οδηγεί σε φοβερή στέρηση εσόδων του κράτους, από φόρους Εισοδημάτων-ΦΠΑ Ασφαλιστικές εισφορές, και σε φοβερή ανεργία πολλών άλλων επαγγελματικών τάξεων που έχουν σχέση με την οικοδομή και το εμπόριο.

Να γιατί λοιπόν, η σημερινή κυβέρνηση πρέπει να σκεφτεί τα ακόλουθα:

  • Ότι σήμερα ιδιαίτερα την εποχή της κρίσης οι εργαζόμενοι στο Ναυτικό Επάγγελμα αμείβονται  πολύ καλλίτερα από όλα σχεδόν τα επαγγέλματα της στεριάς, και με πολύ μικρότερο κόστος μόρφωσης από το κράτος.
  • Η δαπάνη περίθαλψης των εν Ενεργεία  Ναυτικών είναι πολύ χαμηλή έως μηδενική,  καθότι όταν εργάζονται βρίσκονται εκτός Ελλάδας (μιλάμε για την ποντοπόρο Ναυτιλία, και την κρουαζιέρα) διότι είναι ασφαλισμένοι από ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, όταν βρίσκονται στα πλοία, και για ένα μήνα μετά την απόλυση τους. Οπότε το κόστος περιορίζεται μόνον στους οικείους τους.

Άρα η κυβερνητική στόχευση πρέπει να αποβλέπει μόνον σε κίνητρα για τους Ναυτικούς και τους εργοδότες τους διότι αυτοί παράγουν «πλούτο» που κατά την άποψη μου πρέπει να εστιάζεται :

 Στην προσέλκυση Νέων στο επάγγελμα η οποία θα προκύψει από μια σοβαρή συζήτηση  από  σωστούς ανθρώπους  της εκάστοτε κυβέρνησης, της εργοδοσίας και των εκπροσώπων των  Ναυτικών, με ανοικτά χαρτιά χωρίς ιδεοληψίες και πολιτικό συνδικαλιστικά συμφέροντα, για όλα τα θέματα όπως :

  1. Κίνητρα  για προσέλκυση πλοίων στην Ελληνική Σημαία με «προστασία» της EU.
  2. Κοινά αποδεκτή Φορολογία των πλοίων.
  3. Αλλαγή νόμου περί την εκπαίδευση των πληρωμάτων . Διότι κατά την άποψη μου σήμερα τα Ελληνικά πληρώματα (Αξιωματικοί και κατώτερα πληρώματα) δεν έχουν την κατάλληλη μόρφωση και επιμόρφωση για να ανταποκριθούν άμεσα στις απαιτήσεις Ιδιαίτερα των «ειδικών» πλοίων που υπάρχουν σήμερα.

Ποιους λόγους λοιπόν πρέπει να έχει η εκάστοτε κυβέρνηση, η εργοδοσία και οι Ναυτικοί για να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να βρουν έναν οδικό χάρτη που θα τους οδηγήσει σε μια συμφέρουσα λύση για όλους;;

Οι Λόγοι της Κυβέρνησης θα πρέπει να είναι:

  1. Περιορισμός της Ανεργίας των Ναυτικών (καθότι είναι ένα επάγγελμα με ικανοποιητικά αμειβόμενους εργαζόμενους).
  2. Με εργαζόμενους που πληρώνουν οπωσδήποτε τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.
  3. Με Εργαζόμενους μικρότερης ιατροφαρμακευτικής δαπάνης ως εξηγήθηκε ποιο πάνω.
  4. Με εργαζόμενους που έχουν αρκετά μεγαλύτερους Μισθούς (ιδιαίτερα οι Αξιωματικοί-Α΄. Μηχανικοί και Πλοίαρχοι), οι οποίοι φέρνουν ζωντανό συνάλλαγμα στην πατρίδα, πληρώνουν σημαντική φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές, και παράλληλα είναι οι μεγάλοι «αιμοδότες της οικοδομικής δραστηριότητας και του εμπορίου γενικότερα. Και επί πλέον τροφοδοτούν και τις τράπεζες με σοβαρά κεφάλαια δηλωμένης εργασίας.
  5. Επίσης οι κυβερνώντες πρέπει να καταλάβουν ότι το κόστος μόρφωσης και επιμόρφωσης των Ναυτικών (πληρωμάτων και Αξιωματικών) είναι κατά πολύ μικρότερη σε διάρκεια-κόστος και χρόνο για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
  6. Εδώ πρέπει σοβαρά να ληφθεί υπόψη για την δαπάνη της μόρφωσης και επιμόρφωσης των στελεχών της Ναυτιλίας, η πρόθεση πολλών πλοιοκτητών να δημιουργηθούν ιδιωτικές Ακαδημίες. Ήδη υπάρχουν τέτοιες εντός και εκτός Ελλάδας.                                                                                                                    
  7. Και το πλέον βασικό θα είναι να τελειώσουμε το ταχύτερο με τα «CapitalControl» που μαζί με την χαμένη μας Αξιοπιστία εντός και εκτός των «τειχών» είναι  η   χαριστική βολή στην οικονομία της πατρίδας μας.   

Διότι στην περίπτωση των Ναυτικών κανένας δεν φέρνει και δεν θέλει να φέρει τα  περισσεύματα του στις Ελληνικές τράπεζες. Και επί πλέον όταν ο Ναυτικός θα     κατοχυρώνει την 15ετία του για σύνταξη, δεν θα υπάρχει πλέον κανένα κίνητρο για να πληρώνει και ασφάλιστρα για Σύνταξη και περίθαλψη. Άρα ποιος θα είναι τελικά ο μεγάλος Χαμένος;;

Οι  Λόγοι της εργοδοσίας :

  1. Να δημιουργήσουν στελέχη και πληρώματα  που θα συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα του πλοίου. Διασφαλίζοντας την δική τους εργασία, και την δική τους καλλίτερη διαβίωση μέσα στο πλοίο, και σε ότι άλλο όφελος προκύπτει.
  2. Να βρουν κοινό τόπο συνεννόησης σχετικά με την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πληρωμάτων τους προς όφελος της επιχείρησης τους.

Τελειώνοντας, έχω μια πρόταση για όλους όσους μπορούν να έχουν μια γνώμη η γνώση για τα γραφόμενά μου, ας λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις σκέψεις μου και τις προτάσεις μου για το καλό όλων των εμπλεκομένων, και ας αφήσουν τον Ασφαλιστικό μας Φορέα Ανεξάρτητο και η απαίτηση μας είναι Όχι άλλες περικοπές στις συντάξεις μας και Βασική και Επικουρική!

Δείτε επίσης