Απόψεις

2/7/13 12:31

τελ. ενημ.: 2/7/13 12:34

Παιδιά ενός κατώτερου Θεού…

Έχω γράψει αρκετές επιστολές όλα αυτά τα χρόνια, σε πρωθυπουργούς, σε υπουργούς και σε άλλους αρμοδίους και συναρμοδίους φορείς όπως την εκάστοτε διοίκηση της ΥΠΑ κλπ, διαθέτω αυτές τις επιστολές για κάθε ενδιαφερόμενο.

Να το πω ατυχία… δεν ξέρω, να το πω ανευθυνότητα της Ελληνικής Πολιτείας… δεν ξέρω, να το πω εγκληματική ασχετοσύνη… δεν ξέρω. Το να βγάζεις πάντα έναν και έναν βουλευτή, τι μπορεί να θεωρηθεί; Διότι δυστυχώς ή αυτή είναι ή είναι μία από τις αιτίες που μας έχουν ξεχάσει, που μας έχουν απορρίψει, που μας έχουν φτάσει σαν νομό και σαν δήμο πια, στο ναδίρ ή είναι ανεπαρκείς, ανίκανοι οι εκπρόσωποί μας να διεκδικήσουν  τα αυτονόητα ή μήπως υπάρχει κάποια άλλη ύποπτη πολιτική γεωστρατηγική σκοπιμότητα, δυστυχώς δεν μπορώ να σας δώσω άλλη εξήγηση. Και βεβαίως το επίπεδο μας είναι του σημείου να ζητάμε να πλύνουν και κανένα κάδο σκουπιδιών, αντί να φροντίζουμε να ανοίγουμε θέσεις εργασίας για τους νέους και τις νέες, δουλειές για το νησί, όπως κάνουν οι μόνοι σωστοί επαγγελματίες οι Ρόδιοι, οι οποίοι, προ ολίγων ημερών, επειδή έχουν υποδομή, εγκαινίασαν αεροπορική σύνδεση με Astana του Καζακστάν, για μεταφορά τουριστών, κύριοι. Εμείς χρόνια μεμψιμοιρούμε για λιμάνι, για αεροδρόμιο, για πύλη εισόδου κλπ. Ποιος μας έχει ακούσει ή μάλλον πολλοί μας ακούνε προεκλογικά, αλλά ποιος έχει φέρει ένα αποτέλεσμα για αυτό το νησί; Και βεβαίως δεν θα αναφερθώ στην περιφέρεια όπου εκεί στη Μυτιλήνη όλοι ασχολούνται με το νησί τους, μέχρι και βουνό γκρέμισαν για να επεκτείνουν το αεροδρόμιό τους. Σιγά μην ασχοληθούν με τη Χίο. Από τον Σηφουνάκη και όλους τους υπολοίπους κανείς μα κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για το νησί μας.

Αν και πέμπτο σε μέγεθος νησί της Ελλάδας η Χίος, εν τούτοις έχει τον κοντύτερο διάδρομο προσαπογείωσης στην Επικράτεια αλλά και γενικότερα στην  Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αφού λοιπόν η πολιτεία που ήταν καθήκον της να δημιουργήσει τις βασικότερες υποδομές στο νησί μας, αεροδρόμιο και λιμάνι, δεν έκανε απολύτως τίποτα όλα αυτά τα χρόνια. Δεν κατανόησε ένα απλό πράγμα, ότι δεν νοείται ανάπτυξη χωρίς αερομεταφορές… Έλεγα λοιπόν στους tour operators κάθε χρόνο να μην ανησυχούν γιατί η επέκταση είναι καθ’ οδόν. Ενώ διέθεταν δικά τους αεροσκάφη, η Χίος τους υποχρέωνε να ενοικιάζουν τύπους μικρών αεροσκαφών για να πετάνε εδώ, με κόστη ανεφοδιασμού, ταλαιπωρίας για τους επιβάτες-επισκέπτες τουρίστες. Δηλαδή κάθε χρόνο τους έλεγα ανοησίες με λίγα λόγια, γιατί και η ΥΠΑ έλεγε ανοησίες και σε μένα. Και βέβαια κάποια στιγμή, παρ’ όλες τις προσπάθειες που έκανα, εγκατέλειψαν το νησί όλοι τους, 35.000 επιβάτες τουρίστες.

 Όσον αφορά στο λιμάνι (cruise terminal), η Χίος είναι στρατηγικό σημείο για όλες τις κρουαζιέρες από και προς την Κωνσταντινούπολη. Θα μπορούσαμε καθημερινά να έχουμε δέκα πλοία, να σταματούν στο νησί μας, με όλα τα επακόλουθα.

Ζητήστε από το Λιμεναρχείο Χίου τα τελευταία πέντε χρόνια πόσα κρουαζιερόπλοια έφυγαν λόγω καιρού και δεν αποβίβασαν ούτε ένα επιβάτη. Και πάνε στον Τσεσμέ Τουρκίας σαν λύση όταν έχει καιρό η Χίος. Στον Τσεσμέ κύριοι που το 1986 ήταν πέντε-έξι φώτα και τώρα είναι ολόκληρη πολιτεία! Και βεβαίως οι cruise operators βγάζουν από τα προγράμματά τους τη Χίο γιατί θεωρείται υψηλού ρίσκου port of call. Πρόσφατο περιστατικό από τα πολλά το SEABORN QUEST που αφίχθη 20/6/2013 στις 07:00 το πρωί , είχε βοριαδάκι, έκανε απόπειρα με μία βάρκα να αποβιβάσει επιβάτες, όμως ο καπετάνιος το θεώρησε επικίνδυνο, ως εκ τούτου αναχώρησε για Τσεσμέ και έκανε εκεί τις εκδρομές του. Εάν ήμουν βουλευτής, περιφερειάρχης, δήμαρχος ή οτιδήποτε άλλο αξίωμα θα είχα υποβάλει την παραίτησή μου κύριοι, τόσο απλά.

Τώρα αφού λοιπόν η πολιτεία δεν φρόντισε για τις απαραίτητες υποδομές, πρέπει κανείς να αποπληρώνει τα δάνειά του ναι ή όχι; Εγώ θα έλεγα όχι, όταν η πολιτεία δεν μου παρέχει την στοιχειώδη υποδομή να μπορέσω να δουλέψω δημιουργώντας πλούτο, πώς λοιπόν θα αποπληρωθούν τα δάνεια των επιχειρήσεων με το τοκογλυφικό επιτόκιο 14% όταν δανείζονται οι τράπεζές μας από την ΕΚΤ με 0.75%; Διακόσια και πλέον δις πήγαν σε αυτές για ανακεφαλαιοποίηση και πάλι είναι επί ξύλου κρεμάμενες και κανένας δεν τιμωρείται, ως πότε θα χρεωνόμαστε για να κερδίζουν οι τράπεζες; Τι έγινε λοιπόν, ποιος έπαιζε και γιατί οι Χιώτες να πληρώνουν την ανακεφαλαιοποίηση αυτών των ιδρυμάτων; Ελάτε εσείς και ξοφλήσετε, είναι καθήκον σας να το κάνετε ή να διαγράψετε εξ ολοκλήρου όλους τους δανεισμούς των Χιακών επιχειρήσεων, τέλος… χωρίς πολλές κουβέντες…  Το άλλο μου ερώτημα είναι, πρέπει λοιπόν να πληρώνει φόρους η Χίος; Εγώ θα έλεγα ΟΧΙ και αν έχετε αντίρρηση σε αυτό πέστε μου τους λόγους που διαφωνείτε. Ο φόρος σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο είναι ανταποδοτικός, δηλαδή πληρώνω φόρους στο κράτος και το κράτος κάνει έργα ωφέλιμα και όχι βιτρίνας για μένα.

Όπως καταλαβαίνετε εδώ στη Χίο δεν έχουμε απολύτως καμία ελπίδα επιβίωσης και την ευθύνη φέρουν στο ακέραιο οι διοικούντες και βεβαίως η κεντρική εξουσία και τα τραπεζικά ιδρύματα, οι τράπεζες δεν έπρεπε να χορηγήσουν σε κανέναν δάνεια επιχειρηματικά από τη στιγμή κατά την οποία γνώριζαν άριστα ότι το νησί δεν διαθέτει βασικές υποδομές, αεροδρόμιο, λιμάνι, για την δημιουργία πλούτου, άρα όχι μόνο δεν έπραξαν σωστά, χρεώνουν και 14% τοκογλυφικά επιτόκια σε ένα νησί ξεχασμένο από το Θεό.

Τέλος φέρει τεράστια ευθύνη η κεντρική εξουσία, που επί 40 και πλέον έτη δεν έχει δημιουργήσει τις αυτονόητες βασικές υποδομές και από το 2008 μέχρι σήμερα έχει επέλθει βιαία μεταβολή των συνθηκών, τι προβλέπει το Σύνταγμα; Ποιος την προκάλεσε; Ο συνδυασμός αυτός μαζί με την μεγάλη πυρκαγιά στη Χίο το καλοκαίρι του 2012, οι ανίκανοι εμπλεκόμενοι τοπικοί άρχοντες, η Ευρωπαϊκή Ένωση με τους αρμόδιους Επιτρόπους που ουδέποτε άσκησαν ελέγχους πού πήγαιναν τα χρήματα που αφορούσαν σε υποδομές και θα προτείνω όλες οι Χιακές επιχειρήσεις να στραφούν με αγωγές αποζημίωσης εναντίον κάθε υπευθύνου στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια, Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κατά του Ελληνικού δημοσίου για αμέλεια, ανευθυνότητα, αδιαφάνεια, ευθεία παραβίαση του Ελληνικού Συντάγματος περί ισονομίας και ισοπολιτείας και για διακρίσεις εις βάρος της Χίου, διακρίσεις άλλων νησιών της Ελληνικής Επικράτειας, που έχουν τύχει σαφέστατα καλύτερης μεταχείρισης σε υποδομές κλπ, άρα εδώ έχει διαπραχθεί κατάχρηση εξουσίας κατά της Χίου και των 55.000 κατοίκων της.

Επειδή πρόκειται καθαρά για επιβίωση των Χιακών επιχειρήσεων και δεν υπάρχει κανένα φως στον ορίζοντα από την πολιτεία και τους τοπικούς άρχοντες για έργα πνοής στο νησί μας, τα πράγματα είναι πολύ απλά, θα ζητήσω να με δεχθούν στην Άγκυρα Τούρκοι Αξιωματούχοι, να ζητήσω την βοήθειά τους να ολοκληρώσουν με ταχείς ρυθμούς το αεροδρόμιο του Τσεσμέ που είναι ικανό να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες της Χίου. Και όποιος θέλει ας πει ό,τι θέλει για μένα… Τη μάχη για το νησί μας θα την δώσω μέχρι το τέλος να είσθε βέβαιοι, ζητώ από την Πολιτεία να αποκαταστήσει άμεσα την αδικία και τις διακρίσεις, να βγάλει ειδικό καθεστώς δανειοδότησης των Χιακών επιχειρήσεων με αναδρομική ισχύ και μείωση των ληστρικών επιτοκίων δανεισμού από τα τραπεζικά ιδρύματα.

Είχατε υποχρέωση κύριοι να κάνετε ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη την Επικράτεια, την κάνατε; Όχι βέβαια, άρα τι ζητάτε από τη Χίο τότε; Ακόμα και σήμερα το αεροδρόμιο της Χίου φέρει το ντεκόρ του Παττακού, πιθανόν αν δεν ήταν και αυτός να μην υπήρχε σήμερα αεροδρόμιο. Σας καλώ να σας ξεναγήσω στα αριστερά της αίθουσας αναχώρησης να δείτε πέτρινη επένδυση Παττακός, μέσα στα γραφεία μωσαϊκά Παττακός, καλοριφέρ Παττακός κλπ.  Υπουργός Τουρισμού ή Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ή Διευθυντής Αερολιμένων της Ελληνικής Επικράτειας ή Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ ουδέποτε επισκέφθηκε αυτό το ξεχασμένο νησί της «Ελληνικής Επικράτειας».

Με φιλικούς χαιρετισμούς

 

Σ.Σ.: Η παραπάνω επιστολή είχε ως αποδέκτες τους: Γραφείο Πρωθυπουργού, Υπουργείο Εξωτερικών, Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Υπουργείο Τουρισμού

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση