Παραπολιτικά

20/11/12 11:39

τελ. ενημ.: 20/11/12 11:41

Απάντηση αλεπούς για το λιμάνι (από τον Πολύδωρο)

Το χάρισμα να κολλάει τα αυτιά του τσουκαλιού όπου θέλει εκείνος δε μπορούμε παρά να του το αναγνωρίσουμε. Διαβάστε την απάντηση του δημάρχου για τη θέση του «π» ότι ο δημοτικός χαρακτήρας του λιμανιού του στερεί τη δυνατότητα ανάπτυξης και θα καταλάβετε:
 
Διαβάζοντας σχετικό άρθρο της εφημερίδας σας, της 15/11/2012, με τίτλο «Στρατηγική ανάπτυξης των λιμανιών», διατυπώνετε την άποψη ότι, εάν το λιμάνι της Χίου ξεφύγει από τον χαρακτηρισμό του ως Δημοτικό και μετατραπεί, διαμέσου του ΤΑΙΠΕΔ, σε Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, τότε διαγράφονται προϋποθέσεις για τη στρατηγική του ανάπτυξη.
Αυτό σημαίνει ότι θα έχει τη δυνατότητα ένας ιδιώτης να εκμεταλλευθεί την εμπορική κίνηση του πυρήνα της πόλης (στερούνται από το Δήμο οποιαδήποτε έσοδα), για να δημιουργήσει ανάπτυξη του λιμανιού (γιατί; )για ίδιον όφελος.
Τι να κάνει σε ένα λιμάνι, που στερείται χερσαίων εγκαταστάσεων, που είναι απαγορευτική οποιαδήποτε δημιουργία υποδομών, λόγω κωλυμάτων, εκ μέρους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας);
Απλούστατα θα έρθει για να εκμεταλλευθεί τις δραστηριότητες και τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου.
Επειδή όμως (μπορεί να κάνουμε και λάθος) η μαρίνα του Καστέλου εντάχθηκε στο ίδιο πρόγραμμα ΤΑΙΠΕΔ, «ιδού πεδίον δόξης λαμπρό», για να ανοίξει ο δρόμος της αναπτυξιακής στρατηγικής, με την άφιξη του επενδυτή, που θα καταστήσει τη μαρίνα του Καστέλου λειτουργική.
Προς το παρόν χαιρόμαστε ειλικρινά, που κατορθώσαμε, κάτω από αντίξοες συνθήκες, να μετατρέψουμε το  Λιμενικό Ταμείο σε Δημοτικό, για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις το επόμενο διάστημα, με τα χρήματα που αποταμιεύει το Λ.Τ., να συνεχιστούν τα υπόλοιπα έργα (πεζοδρομήσεις, φωτιστικά), που απαιτούνται για το λιμάνι.
Πολ. Λαμπρινούδης

 
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ
Αγαπητέ δήμαρχε, δεν μου προξενεί κατάπληξη η επιμονή σου στη δημοτική φυσιογνωμία του λιμανιού. Εσύ το βλέπεις ως εργαλείο … πεζοδρομήσεων, εγώ συμφωνώ – και δεν το κρύβω – με την άποψη Μουσουρούλη ότι τα λιμάνια πρέπει να λειτουργούν ως μονάδες παραγωγής. Εν ολίγοις να επιστρέψουν στο λιμάνι μας οι λιμενεργάτες, να δημιουργηθεί εμπορικό τμήμα, κυψέλη εργασίας. Εσύ θέλεις ένα λιμάνι που θα παίρνει από τους ιδιοκτήτες καφετεριών λεφτά για να τα κάνει πεζοδρόμια, εγώ ένα λιμάνι που θα φέρνει στη Χίο λεφτά κι ας πηγαίνουν κάποια και στην τσέπη ιδιώτη. Εσύ κρίνεις ότι ο αγαπητός Στ. Φαρατζής είναι μια χαρά να διαχειρίζεται αυτή την τεράστια περιουσία, εγώ κρίνω ότι στη θέση του έπρεπε να βρίσκεται στέλεχος που δε θα μπερδεύει τα μποφόρ με τα volt. Εσύ καλά κάνεις και εμμέσως θέτεις θέμα ότι για το μοντέλο Μουσουρούλη, ίσως δεν κάνει ο σημερινός τύπος λιμανιού (άρα πάμε στης Θοδώρας), εγώ αναφέρομαι στο σύνολο των λιμενικών υποδομών, γιατί το Λιμενικό Ταμείο έχει υπό την ευθύνη του από τη Βολισσό ως το αλιευτικό του Καταρράκτη.
Ο καθένας μας έχει το δίκιο του από την πλευρά του. Έτσι δεν είναι;

Ν.Δ.Γ.