Κοινωνία

3/10/12 19:33

τελ. ενημ.: 3/10/12 19:33

Το θέμα των υδροπλάνων επαναφέρει ο Ν. Σηφουνάκης

Στην άμεση ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία υδατοδρομίων/υδροπλάνων κάλεσε να προχωρήσει την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο κ. Νίκος Σηφουνάκης, Βουλευτής Ν. Λέσβου – ΠΑΣΟΚ και Εισηγητής της Κ.Ο. για θέματα Δημοσίων Έργων, Μεταφορών, Δικτύων καθώς και Ναυτιλίας.   
Ο κ. Σηφουνάκης, σε Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή προς τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χατζηδάκη, επεσήμανε ότι η λειτουργία των υδατοδρομίων/υδροπλάνων «θα συμπληρώσει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας σημαντικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών των απομακρυσμένων – κυρίως νησιωτικών - περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά». Ανέφερε, επίσης, ότι με τη λειτουργία των υδατοδρομίων θα καταστεί δυνατή «η προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων, η προώθηση του τουρισμού και της τοπικής ανάπτυξης, ιδιαίτερα στο νησιωτικό χώρο, σε μία περίοδο όπου ζητούμενο είναι η ανάπτυξη».
Τέλος, επισημαίνεται ότι ο κ. Σηφουνάκης ως αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είχε προωθήσει ήδη από το 2010 την ολοκλήρωση του αναγκαίου θεσμικού πλαισίου για τη δημιουργία υδατοδρομίων, με την επεξεργασία και σύνταξη σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος από την Επιτροπή Υδατοδρομίων η οποία είχε συσταθεί για το σκοπό αυτό. Το κείμενο του ΠΔ είχε μάλιστα αναρτηθεί για δημόσια ανοιχτή διαβούλευση στις 26/03/2010.
 
Tο πλήρες κείμενο της Ερώτησης
Η δημιουργία εγκαταστάσεων υδατοδρομίων για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων αποτελεί αναγκαιότητα προκειμένου να συμπληρωθεί και να αναπτυχθεί περεταίρω ο χάρτης μεταφορών της χώρας μας και ιδιαίτερα στις περιοχές εκείνες που δεν υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας αεροδρομίων.
Τα τελευταία επτά χρόνια, ωστόσο, μία σειρά γραφειοκρατικών αιτιάσεων και παλινωδιών δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου, ώστε να καταστεί δυνατή η λειτουργία υδατοδρομίων, καθώς κατά καιρούς έβλεπαν το φως της δημοσιότητας ότι θα προωθούντο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος ή ΚΥΑ ή σχέδιο νόμου.
Το 2009 ξεκίνησε από την τότε ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων η προσπάθεια σύνταξης θεσμικού πλαισίου. Συστάθηκε προς τούτο Επιτροπή Υδατοδρομίων, με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργείων, η οποία τον Μάρτιο του 2010 ολοκλήρωσε τη σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.)  προσδιορίζοντας τους τρόπους βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του νομικού καθεστώτος των υδατοδρομίων. Το κείμενο του Π.Δ. είχε τεθεί, μάλιστα, στις 26 Μαρτίου 2010 σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση.
Έκτοτε, παρά τις κατά καιρούς ανακοινώσεις της εκάστοτε ηγεσίας του π. Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων ότι θα προχωρήσει άμεσα η ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία υδατοδρομίων δεν προχώρησε.
Επειδή η λειτουργία των υδατοδρομίων/υδροπλάνων συμπληρώνει το μεταφορικό χάρτη της χώρας προσφέροντας σημαντικές δυνατότητες για την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών των απομακρυσμένων – κυρίως νησιωτικών - περιοχών στην ηπειρωτική χώρα ή σε άλλα νησιά.
Επειδή η δημιουργία υδατοδρομίων συμβάλλει στην προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων, τη προώθηση του τουρισμού και της τοπικής ανάπτυξης, ιδιαίτερα στο νησιωτικό χώρο, σε μία περίοδο όπου ζητούμενο είναι η ανάπτυξη.
Επειδή ήδη από το 2010 έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη σχετικού Π.Δ., το οποίο προσδιορίζει με σαφήνεια και πληρότητα όλες τις αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία υδατοδρομίων, επομένως δεν δικαιολογείται περεταίρω καθυστέρηση.
 
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1.      Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου σχετικά με τη λειτουργία υδατοδρομίων/υδροπλάνων;
2.      Δεδομένου ότι από το 2010 έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία του αναγκαίου θεσμικού πλαισίου, πότε αναμένετε να προωθηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες και υπό ποία μορφή, ώστε να καταστεί δυνατή η  λειτουργία υδατοδρομίων/υδροπλάνων;
 
ΠΗΓΗ: LESVOSNEWS.NET