29.6.2015 13:02

Ο πάτος του βαρελιού

Η ΧΙΟΣ, ΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΟΥ

Δραματικά ή για να μιλάμε με ρεαλιστικούς όρους, πλήρως απογοητευτικά, είναι τα στοιχεία που δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ σχετικά με την επιβατική κίνηση των αεροδρομίων της χώρας. Με προβλήματα, με ελλείψεις, με τεχνικά ζητήματα που αφορούν και στην ασφάλεια των πτήσεων, τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια βρίσκονται σε κατάσταση αποσύνθεσης, την ίδια ώρα που το αρμόδιο υπουργείο και ο αναπλ. υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης παρακολουθούν εκ του μακρόθεν τις εξελίξεις, αδυνατώντας να παρέμβουν ακόμη και εκεί όπου οι ελλείψεις και οι ανύπαρκτες πολιτικές πρωτοβουλίες (όπως στο αεροδρόμιο ΟΜΗΡΟΣ της Χίου) σπρώχνουν στην τουριστική αφάνεια τα νησιά.

Εμείς κι ο πάτος

Χαρακτηριστικό, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα είναι το παράδειγμα οκτώ περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ των οποίων και εκείνο της Χίου. Τι τις θέλει τις συγκρίσεις η ιστοσελίδα;

Ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, τη Σαντορίνη, τα Χανιά και τη Μύκονο, στον πίνακα της επιβατικής κίνησης περιλαμβάνεται και η Χίος, που φυσικά... καταλαμβάνει πανηγυρικά την τελευταία σε συντριπτικές απώλειες τουριστική κίνηση, άμεσο αποτέλεσμα της απαράδεκτης απουσίας πρωτοβουλιών για την δημιουργία νέων υποδομών με αποκορύφωμα φυσικά την «δέσμευση» 14εκ. ευρώ που αφορούν στις απαλλοτριώσεις των ανατολικών ιδιοκτησιών του αεροδρομίου της Χίου, τα οποία ο κ. Σπίρτζηςαν και γνωρίζει ότι πρέπει να αποδώσει, το αρνείται, προκαλώντας ζημιές για το δημόσιο συμφέρον από κάθε καθυστέρηση στην απόδοσή τους και φυσικά από κάθε σκέψη για την αναβάθμιση του.

Τουριστική τρίχα...

Το αεροδρόμιο «ΟΜΗΡΟΣ» εξυπηρετεί 16.323 επιβάτες προερχόμενους από το εξωτερικό την ίδια ώρα που το Ηράκλειο εξυπηρετεί 5,1 εκατομμύρια, η Θεσσαλονίκη 3 εκατομμύρια, η Κέρκυρα 2,1 εκατομμύρια επιβάτες, η Μύκονος 500.000 επιβάτες, η Σαντορίνη 600.000 και τέλος τα Χανιά 1,8 εκ. επιβάτες.

Οι συγκρίσεις αναδεικνύουν την τουριστική ένδεια της Χίου, την στασιμότητα σε νέες τουριστικές επενδύσεις στο νησί που θα μπορούσαν να προκαλέσουν αύξηση, αλλά κύρια, την αδυναμία του κράτους να υποστηρίξει την αναβάθμιση του τοπικού αεροδρομίου αφήνοντας τα πάντα στην τύχη τους και μη υπολογίζοντας τις επιπτώσεις που προκαλούνται.

Προφανώς μικρή σημασία έχουμε... Όσο όμως οι κήρυκες της οπισθοδρόμησης αρνούνται να δουν κατάματα την πραγματικότητα, ας εξηγήσουν στο μεσοδιάστημα το δικό τους όραμα. Αν υπάρχει.   

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ