Κοινωνία

29/1/14 9:40

τελ. ενημ.: 30/1/14 11:08

Μονόδρομος η δημόσια επένδυση στο αεροδρόμιο

ΤΟ «ΟΜΗΡΟΣ» ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΕΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ

Ιδιαίτερη κινητικότητα καταγράφεται στα θέματα του αεροδρομίου μετά από πρωτοβουλίες που ανέλαβε το τελευταίο διάστημα ο Κ. Μουσουρούλης.
Οι πρώτες ενδείξεις από το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι πολύ δύσκολα θα κατατεθεί επενδυτικό ενδιαφέρον για τον αερολιμένα της Χίου, όσο σε εκκρεμότητα παραμένουν μια σειρά από σημαντικά ζητήματα, με κύριο το μεγάλο κόστος που συνεπάγεται η επέκταση του αεροδιαδρόμου του.
Με αυτό ως πιθανότερο σενάριο κύριος στόχος των επαφών του βουλευτή, τόσο με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών όσο και με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Υ.Π.Α. και της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου, είναι να αποσαφηνιστούν πλήρως οι προθέσεις του Υπουργείου, να εξεταστούν οι πιστώσεις που υπάρχουν και να απεμπλακούν οι διαδικασίες που ευθύνονται για την καθυστέρηση που παρουσιάζεται σήμερα σε όλα τα επίπεδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο εξετάζει θετικά την ενεργοποίηση του, μιας και ολοκληρώθηκε μετά από καιρό η μελέτη της Υ.Π.Α. για την επέκταση του κτιρίου και της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, ωστόσο τα χρήματα που υπάρχουν και μπορούν να διατεθούν δεν καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των αναγκών που προκύπτουν.
Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της εξεύρεσης πιστώσεων για τη μετατόπιση του παραλιακού, όπως και το ζήτημα της παραλαβής από το Δημόσιο όλων των απαλλοτριωθέντων εκτάσεων και ιδιοκτησιών με το γαϊτανάκι ευθυνών ανάμεσα στην Κ.Ε.Δ. και την Υ.Π.Α. να συνεχίζεται.
Για το θέμα υπήρξε πάντως πρόσφατη συνάντηση των εμπλεκομένων, στους οποίους ο Μιχ. Χρυσοχοϊδης έδωσε απευθείας εντολές να προχωρήσουν.

Ο Κωστής Μουσουρούλης μετά από ενημέρωσή του από το ΤΑΙΠΕΔ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μετά από συνεχή επικοινωνία με τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Κ. Μανιατόπουλο, ενημερώθηκα ότι το Δ.Σ. του Ταμείου αποφάσισε πρόσφατα να μην συμπεριληφθούν στην περίμετρο της παραχώρησης τα ‘‘προαιρετικά’’ αεροδρόμια στις δύο ομάδες. Συνεπώς το αεροδρόμιο της Χίου δεν θα παραχωρηθεί, καθώς βγαίνει εκτός της διαδικασίας αποκρατικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ.  Έχω ήδη κάνει συγκεκριμένες προτάσεις προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και επαφές με τον ίδιο τον Υπουργό, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, ώστε να συνεχίσει η διαδικασία για την ολοκλήρωση ως δημόσιο έργο και να μη χαθεί χρόνος θέτοντας συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενεργειών και των έργων που απαιτούνται για την αναβάθμιση του αεροδρομίου».

Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων το Νοέμβριο του 2011, το αεροδρόμιο Χίου είχε συμπεριληφθεί στα 37 προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια. Το ΤΑΙΠΕΔ είχε συμπεριλάβει το αεροδρόμιο στα προαιρετικά (add ons) της Β’ ομάδας του διαγωνισμού. Εντωμεταξύ είχαν συντελεσθεί οι απαλλοτριώσεις μέσω εθνικών πόρων και είναι υπό ολοκλήρωση μελέτη της ΥΠΑ για την αναδιαρρύθμιση και επέκταση του κτιρίου εξυπηρέτησης επιβατών και την ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων του έργου. Τέλος, υπάρχει εγγεγραμμένος προϋπολογισμός στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το αεροδρόμιο Χίου που ανέρχεται σε 4,7 εκ. Ευρώ, από τους πόρους που είχαν εξασφαλιστεί το 2012 από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων.

 

 

Δείτε επίσης