Χωριά

5/6/20 18:59

τελ. ενημ.: 6/6/20 12:40

Χαλκειός: «Κλείστε πρώτα τη ΒΙ.ΑΛ. και μετά μιλάμε για τον περιφερειακό»

Μαζικές αντιδράσεις από τους κατοίκους που εναντιώνονται στην κατασκευή του δρόμου παράκαμψης του χωριού τους

Την κάθετη αντίθεσή τους στο ζήτημα της κατασκευής του περιφερειακού δρόμου του Χαλκειούς διατυπώνουν μέσα από ψήφισμά τους 350 κάτοικοι του χωριού, που συμμετείχαν σε λαϊκή συγκέντρωση.

Οι κάτοικοι υπογραμμίζουν ότι αν απαλλοτριωθούν επιπλέον 30.000 τ.μ. καλλιεργήσιμης πέρα των καταπατημένων εκτάσεων περιμετρικά της ΒΙ.ΑΛ. τότε αυτό θα σημάνει την πλήρη οικονομική καταστροφή των αγροτών της περιοχής.

Αναλυτικά το ψήφισμα της λαϊκής συγκέντρωσης

Στις 25 Μαΐου ημέρα Δευτέρα, συγκεντρωθήκαμε στον εξωτερικό χώρο της κοινοτικής αίθουσας του Χαλκειού, πολίτες που διαμένουμε στην περιοχή ή καταγόμαστε από το Χαλκειό, για να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε επί θεμάτων που μας απασχολούν  έντονα.

 Κατά τη συζήτηση προβλήθηκαν προβληματισμοί για : 

  1. Το κλείσιμο της δομής μεταναστών – προσφύγων στο κτήριο της πρώην  ΒΙΑΛ.
  2. Την κατάληψη και καταπάτηση των γύρω από την ΒΙΑΛ ιδιοκτησιών
  3. Τη διαφωνία μας για το έργο κατασκευής δρόμου παράκαμψης του οικισμού Χαλκειού.

Εκ των πραγμάτων συσχετίσθηκαν τα τρία παραπάνω θέματα.

Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης, προτάθηκε να ψηφιστεί και να υπογραφεί το κείμενο που ακολουθεί.

ΨΗΦΙΣΜΑ

Εδώ και χρόνια, με τη λειτουργία της δομής μεταναστών-προσφύγων της ΒΙΑΛ, υποβαθμίζεται σταθερά η ζωή των κατοίκων και επιπλέον καταστρέφεται μεγάλος αριθμός ιδιοκτησιών, με σοβαρές οικονομικές συνέπειες σε πολλούς.

Οι συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών χαρακτηρίζονται επιεικώς άθλιες και ο κίνδυνος για την υγεία των ίδιων των μεταναστών-προσφύγων αλλά και των ντόπιων είναι εξαιρετικά μεγάλος.

Η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ αιρετών ώστε να βρεθούν ρεαλιστικές λύσεις, έχει κάνει τους πολίτες να νιώθουν ότι εμπαίζονται. 

 Η Περιφέρεια και ο Δήμος, αν και πολλάκις έχουν ψηφίσει σε συμβούλιά τους το κλείσιμο της υπερδομής στο Χαλκειός, δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τους τρόπους που θα το πετύχουν.

Μέσα σ' αυτή τη συγκυρία έρχεται η Περιφερειακή διοίκηση να νεκραναστήσει μια παλιά ιστορία των προηγούμενων 17 ετών, που για κάποιους λόγους είχε μπει στο αρχείο.

Ξαφνικά φέρνουν στην επιφάνεια το θέμα της παράκαμψης στον δρόμο του Χαλκειού και το χαρακτηρίζουν ως κατεπείγον με πολύ βιαστικές ενέργειες ως προς την έναρξή του. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι, σε αντίθεση με όλα τα παρόμοια έργα, στο συγκεκριμένο, πρώτα θα ξεκινήσουν οι εργασίες και κατόπιν θα μπορούν να εκδικαστούν οι ενστάσεις των ιδιοκτητών των οποίων οι περιουσίες απαλλοτριώνονται.

Τι επιδιώκουν άραγε;

Ποιο είναι το κίνητρό τους; 

Ελπίζουν ότι με το έργο αυτό, θα παρακάμψουν την απελπισία και την αγανάκτηση των κατοίκων του Χαλκειού και των γύρω περιοχών, για τις ως τώρα εις βάρος τους ενέργειες που προκύπτουν από την ανοχή των αιρετών στην ύπαρξη της ΒΙΑΛ;

Σκέφτηκαν καθόλου την οικονομική βλάβη που θα υποστούν οι περιουσίες των θιγόμενων; Η οικονομία της περιοχής μας, βασίζεται στον πρωτογενή τομέα, καθώς αποτελεί την πιο παραγωγική και καλλιεργήσιμη ζώνη της Χίου. Εκατοντάδες στρέμματα αυτήν τη στιγμή δεν καλλιεργούνται είτε λόγω των καταπατήσεων, είτε λόγω των συνεχόμενων κλοπών και λεηλατήσεων των κτημάτων μας. Αν παράλληλα απαλλοτριωθούν περίπου 30.000τ.μ. καλλιεργήσιμης γης, αυτό σημαίνει πλήρη οικονομική καταστροφή των αγροτών της περιοχής μας. Δεν δεχόμαστε ως λύση την τοποθέτηση εκπροσώπων της Περιφέρειας, για αγορά αγροτεμαχίων σε άλλες περιοχές, όποτε και αν αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των απαλλοτριωμένων κτημάτων. Εκφράζοντας αυτήν τη θέση η Περιφέρεια μοιάζει σαν να μην αντιλαμβάνεται ότι, η γη που θα δοθεί για τη διάνοιξη του δρόμου, είναι βασική πηγή εισοδήματος δεκάδων οικογενειών.

Το πρόβλημα λοιπόν που δημιουργείται, δεν είναι μόνο οικονομικό, αφού για παράδειγμα τα δέντρα από την στιγμή που φυτεύονται χρειάζονται πολλά χρόνια για να δώσουν καρπούς. Είναι και οικολογικό μιας και ήδη εκατοντάδες ελαιόδεντρα, δρύδες, τσικουδιές, πεύκα και εσπεριδοειδή έχουν κοπεί από την ύπαρξη της ΒΙΑΛ και τώρα πρόκειται να συμβεί το ίδιο και στις καταπράσινες περιοχές που θα περάσει ο δρόμος. 

Τέλος, αναρωτιόμαστε, αν το ζητούμενο είναι η συγκοινωνιακή βελτίωση, γιατί δεν βελτιώνεται ο ήδη υπάρχον δρόμος, ο οποίος από το Χριστό Βαρβασίου μέχρι τα Καμπόχωρα(5 χλμ.) είναι εξαιρετικά επικίνδυνος και εξυπηρετεί και περισσότερα διερχόμενα αυτοκίνητα;  Όπως επίσης, έχετε σκεφτεί πόσο επικίνδυνο είναι να περνάει μπροστά από το νέο Σχολικό Κέντρο Καμποχώρων; Στη μελέτη παράκαμψης, φαίνεται ότι ο περιφερειακός θα απαλλοτριώσει ακόμα και κομμάτι της αυλής του σχολείου, αυτό σημαίνει ότι οχήματα παντός τύπου θα διέρχονται και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα ακριβώς έξω από αυτό. Η δημιουργία πεζοδρόμησης, ώστε να χρησιμοποιείται υποτίθεται από τα παιδιά του σχολείου, ηλικίας 6 έως 12 ετών, διόλου εξυπηρετεί την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών. Κι αυτό γιατί πρώτον, λόγω του μεταναστευτικού, κανένας γονέας δεν επιτρέπει στο παιδί του να μετακινηθεί μόνο του από και προς το σχολείο, δεύτερον ακόμα κι αν χρησιμοποιούσαν την πεζοδρόμηση για την μετακίνησή τους ο περιφερειακός δεν θα περάσει εντός του οικισμού ώστε να φτάνουν στα σπίτια τους και τρίτον δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τα παιδιά των όμορων οικισμών λόγω απόστασης. Επομένως, ποιους θα εξυπηρετούσε η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση;  Πόσο ασφαλής είναι ένας περιφερειακός δρόμος να περνάει μπροστά από το σχολείο μας; Πόσο σωστό είναι μια «απαρχαιωμένη» μελέτη σχεδόν 20 ετών να προσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα της περιοχής μας(Σχολικό Κέντρο, ΒΙΑΛ κ.α);

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

 Αποφασίστηκε να προηγηθεί η κατάργηση της υπερδομής μεταναστών-προσφύγων της ΒΙΑΛ και στη συνέχεια να γίνει ουσιαστικός διάλογος για το πώς η κατασκευή δρόμου παράκαμψης του Χαλκειού μπορεί να αποτελέσει έργο πνοής για όλη την περιοχή των Καμποχώρων προσαρμοσμένη στις σημερινές ανάγκες. Τη δεδομένη στιγμή και με τον τρόπο που αυτό επιβάλλεται, μόνο προβλήματα και αντιδράσεις δημιουργεί τόσο από τους κατοίκους του Χαλκειού, όσο και των γύρω περιοχών.

 

Σχόλια άρθρου: 0