Με φόντο την ενίσχυση της τουριστικής παρουσίας της Χίου σε αγορές του εξωτερικού, πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο Χίου, με αντικείμενο τη συμμετοχή του Δήμου Χίου και του Επιμελητηρίου Χίου στη διεθνή τουριστική έκθεση που διεξήχθη στο Βελιγράδι. Εκεί, εκπρόσωποι των τοπικών φορέων είχαν σειρά επαφών με τουριστικούς πράκτορες και tour operators, στο πλαίσιο του ευρύτερου ανοίγματος προς τις βαλκανικές χώρες, τις οποίες χαρακτηρίζουν ως άκρως κατάλληλες για τον τουριστικό προορισμό της Χίου.
Η παρουσία της Χίου και οι μελλοντικοί στόχοι
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Γιώργος Χριστάκης, μίλησε για μία πολύ θετική παρουσία στη Σερβία, στο πλαίσιο του προγράμματος Choose Greece, η οποία επισφραγίστηκε από πλήθος επαφών και οργανωμένων παρουσιάσεων του προορισμού. «Με τη Σερβία ουσιαστικά ολοκληρώνεται το πρώτο τετράμηνο της δράσης μας στα Βαλκάνια και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Γιώργο Πάσσα που με συνόδευσε ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με τον μελλοντικό σχεδιασμό, ο ίδιος αποκάλυψε ότι δρομολογούνται νέες δράσεις προβολής σε χώρες όπως η Γαλλία, Αυστρία, Δανία, Ολλανδία, Αγγλία και ενδεχομένως και η Γερμανία, με έμφαση και στον τομέα της κρουαζιέρας.
Η στρατηγική του Επιμελητηρίου και οι εμπορικές προεκτάσεις
Από την πλευρά του, το μέλος του Επιμελητηρίου Χίου, Γιώργος Πάσσας, σημείωσε ότι η αγορά της Σερβίας είχε στο παρελθόν ενεργή παρουσία στη Χίο, γεγονός που η τοπική επιχειρηματική κοινότητα επιθυμεί να αναβιώσει. «Η Σερβία είναι μία από τις πιο φιλικές προς την Ελλάδα χώρες των Βαλκανίων και οι τουρίστες της δείχνουν ενδιαφέρον για θεματικές όπως ο προσκυνηματικός τουρισμός, οι παραλίες και η γαστρονομία, στοιχεία που η Χίος διαθέτει σε αφθονία», υπογράμμισε.
Παράλληλα, επεσήμανε πως το Επιμελητήριο σχεδιάζει να εντείνει τις δράσεις προβολής και σε άλλες αγορές, πέραν της Τουρκίας, καθώς και να προωθήσει τα τοπικά προϊόντα στη σερβική αγορά. Εξίσου σημαντική είναι και η συζήτηση που άνοιξε για ακτοπλοϊκή ή αεροπορική διασύνδεση με τη Σερβία στο άμεσο μέλλον.
Η Χίος ως ιδανικός προορισμός για Βαλκάνιους τουρίστες
Καθοριστικής σημασίας ήταν η παρέμβαση του τουριστικού πράκτορα Θόδωρου Μιχαλάκη, ο οποίος, με σαφήνεια και εμπειρική τεκμηρίωση, επεσήμανε τη στρατηγική αξία των βαλκανικών αγορών για τη Χίο. «Η αγορά των Βαλκανίων και ειδικά της Σερβίας είναι πραγματικά φιλική προς την Ελλάδα. Το προϊόν της Χίου είναι απόλυτα κατάλληλο γι' αυτές τις αγορές», δήλωσε.
Αναφέρθηκε μάλιστα σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, όπως προηγούμενες απόπειρες για charter πτήσεις από το Βελιγράδι που δεν ευοδώθηκαν λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης στο αεροδρόμιο της Χίου. Παρ’ όλα αυτά, υπογράμμισε πως η βάση έχει τεθεί, με μεμονωμένες κρατήσεις να καταφθάνουν ήδη μέσω Αθήνας. «Οι αγορές όπως η Ρουμανία, η Σερβία, η Πολωνία και η Τσεχία είναι αγορές ευέλικτες, προσβάσιμες και πρόθυμες να συνεργαστούν. Ήδη από την Τσεχία έχουμε πτήσεις που φέρνουν 25-30 άτομα κάθε εβδομάδα», τόνισε.
Σε ερώτηση για το κατά πόσο υπάρχει οικονομικό αποτύπωμα από τους τουρίστες των Βαλκανίων, ο Θόδωρος Μιχαλάκης υπήρξε ξεκάθαρος: «Θεωρώ ότι για το τουριστικό προϊόν της Χίου, η Βαλκανική αγορά είναι η ιδανική. Δεν χρειάζεται να μπαίνουμε σε συγκρίσεις με τις κεντροευρωπαϊκές αγορές που είναι πιο δύσκολες. Πρέπει να δούμε πού πραγματικά υπάρχει ενδιαφέρον και ανταπόκριση».
Η συνέντευξη ανέδειξε με σαφήνεια το κοινό μέτωπο των τουριστικών φορέων του νησιού για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και τη σταδιακή μεταστροφή σε στρατηγικές αγορές. Η Χίος διαθέτει τα «εργαλεία» και τις δυνατότητες να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι σε άλλους νησιωτικούς προορισμούς της Ελλάδας, αρκεί να υπάρξει συνέχεια και συνέπεια στις πρωτοβουλίες που ξεκινούν.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.