Άποψη

21/7/12 16:12

τελ. ενημ.: 21/7/12 16:12

Στην Κέρκυρα, κάνουν Τουριστική Προβολή. Εδώ….;

 
Πολλές φορές επιμένουμε πάνω στο θέμα της τουριστικής προβολής. Η κακή εικόνα του τουρισμού μας για 4 συνεχή χρονιά αλλά και πρωτύτερα οφείλεται αναμφισβήτητα  στις λανθασμένες και πεπαλαιωμένες επιλογές τουριστικής προβολής, επιλογές που δεν έγιναν μόνο από τους διάφορους αυτοδιοικητικούς παράγοντες αλλά και από τους ιδιώτες, αφού η εκάστοτε Επιτροπές Τουρισμού απαρτίζονται και από τις 2 πλευρές.
Σε πολλές αναφορές μου έχω κάνει λόγο για τη σημασία της συνδιαφήμισης παρατηρώντας τα πολύ θετικά αποτελέσματα της στην αύξηση και την τόνωση του τουριστικού ρεύματος. Συνοπτικά η συνδιαφήμιση που ξεκίνησε πριν περίπου 15 χρόνια από την αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Ryanair, είναι μια σύμπραξη τουριστικών τοπικών παραγόντων και διαφόρων καναλιών διανομής (Tour operators, αεροπορικές εταιρίες κλπ) όπου μέσω μιας χρηματοδότησης με μορφή έμμεσης επιδότησης το κανάλι διανομής αναλαμβάνει το marketing και τη διαφήμιση του προορισμού με αντάλλαγμα την εισροή τουριστών. Αυτού του είδους η πρακτική που για την Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού δεν είναι ορθή, έχει υιοθετηθεί από πάρα πολλούς δημοσίους και ιδιωτικούς φορείς, ανάμεσα στους οποίους, ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Προ του Άθω στη Χαλκιδική, οι Σύλλογοι Ξενοδόχων και Ιδιοκτητών Ενοικιαζομένων Δωματίων Κω, ο ΠΡΟΤΟΥΡ, η Περιφέρεια Θεσσαλίας, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, το Costa Navarino, ο Δήμος Πατρών, ο Δήμος Ιωαννίνων, ο Οργανισμός Τουρισμού Σάμου κα. 
Ένας από αυτούς τους φορείς είναι και ο Δήμος Κερκυραίων όπου μετά τη σύμπραξη με το Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων του νησιού κατάφερε να προσελκύσει νέες τουριστικές αγορές μέσω της συνδιαφήμισης, συνεχίζοντας τον επιτυχημένο δρόμο με μια πολύ πρωτότυπη μορφή τουριστικής προβολής όπως δείχνει η παρακάτω φωτογραφία:
http://traveldailynews.gr/news/article/53430
Σύμφωνα με την γνωστή ηλεκτρονική εφημερίδα, Traveldailynews.gr, ένα λονδρέζικο λεωφορείο «ντύθηκε» με χαρακτηριστικές εικόνες της Κέρκυρας και αναμένεται εντός τον επόμενων ημερών να κάνει το γύρο του Λονδίνου, ώστε να προσελκύσουν τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Το πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο της προβολής είναι το αεροπλάνο της Aegean που αποτυπώνεται στο μπροστινό μέρος του λεωφορείου. Η προβολή αυτή δεν είναι τίποτα άλλο από μια συνδιαφήμιση του Δήμου Κερκυραίων με τον γνωστό βρετανικό σπεσιαλίστα για την Ελλάδα tour operator, Olympic Holidays ο οποίος πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με την Aegean Airlines για την πραγματοποίηση των πτήσεων charter.
Εδώ ακριβώς βλέπουμε τη σαφή διαφορά τουριστικής αντίληψης και προβολής μεταξύ ενός  δυνατού καταξιωμένου προορισμού όπως η Κέρκυρα και ενός απαξιωμένου σχεδόν πεθαμένου όπως η Χίος. Εμείς τόσα χρόνια επιμένουμε να πηγαίνουμε σε εκθέσεις χωρίς καν να υπάρχει έστω και μια υποτυπώδης αεροπορική σύνδεση, με τους επιχειρηματίες από τη μια να γκρινιάζουν για την τουριστική κατρακύλα και από την άλλη να συμπλέουν στο αποτυχημένο μοντέλο τουριστικής προβολής αφού ως γνωστόν δεν δίνουν ούτε ένα ευρώ. Αντίθετα οι Κερκυραίοι κάνουν προβολή όπου τονίζουν μέσα στα τόσα ωραία που έχει να δει κανείς στο νησί, μια από τις πάμπολλες αεροπορικές συνδέσεις με την αγορά προέλευσης, ενώ η τουριστική προβολή γίνεται από κοινού και όχι μόνο από τα λεφτά της Περιφέρειας ή του Δήμου. Στη Χίο θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε συνεργασίες τόσο με την Aegean που έχει μεγάλο έρεισμα στους tour operators, όσο και με την ολλανδική Transavia για να γίνει επιτέλους μια σωστή προβολή στην Ολλανδία. Πάνω από 30 με 50.000 ευρώ δε θα κόστιζε τη στιγμή που υπάρχουν πάνω από 200.000 ευρώ διαθέσιμα σε Δήμο και Περιφέρεια.
Δυστυχώς η Περιφέρεια αρνείται αυτή την προοπτική αφού φαίνεται να πιστεύει ότι οι φορείς που αναφέραμε στην Κέρκυρα και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, «παρανομούν». Η δε Επιτροπή Τουρισμού επαναπαύτηκε στους Τούρκους με ανύπαρκτο μέχρι στιγμής σχέδιο για την πολύτιμη ευρωπαϊκή αγορά. Πριν τελειώσει η παρούσα περίοδος επιβάλλεται να αρχίσει ένα σοβαρό σχέδιο για την επόμενη χρονιά αλλιώς θα περιοριστούμε στις ανόητες δημόσιες σχέσεις από ορισμένα άτομα τα οποία για διάφορους λόγους προσπαθούν να αυτοπροβληθούν  στις πλάτες του καταϊδρωμένου και κατακαημένου τουρισμού μας.