Άποψη

14/3/18 11:58

τελ. ενημ.: 14/3/18 12:12

Inbound μάρκετινγκ: Μετατρέποντας τους ανώνυμους επισκέπτες, σε πελάτες της επιχείρησης μας.

Η εποχή όπου το μάρκετινγκ βασίζονταν αποκλειστικά στη διαφήμιση, τις τηλεφωνικές πωλήσεις , το μαζικό direct mail κλπ, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η καθολική αποδοχή του διαδικτύου άλλαξε για πάντα τον τρόπο που οι μάρκες επικοινωνούν με το κοινό τους και οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Ο σημερινός καταναλωτής και υποψήφιος πελάτης, επιθυμεί πρώτα να ενημερωθεί για τους πιθανούς προμηθευτές «λύσεων» στο πρόβλημα του και να έρθει σε επαφή με εκείνη την επιχείρηση ή τον πωλητή που ικανοποιεί πληρέστερα τις ανάγκες του.

Παραδοσιακά ο ρόλος των ανθρώπων του μάρκετινγκ, ήταν να βρουν υποψηφίους πελάτες για την επιχείρηση. Με το inbound (εισερχόμενο) μάρκετινγκ τα δεδομένα ανατρέπονται και οι ίδιοι οι πελάτες αναζητούν πλέον τις εταιρείες που δίνουν «λύση» στο πρόβλημα τους.

Ουσιαστικά, το εισερχόμενο μάρκετινγκ, αποτελεί το «αντί-μάρκετινγκκ» της επιχείρησης  και αφορά εκείνες τις μεθόδους που χρησιμοποιεί μια εταιρεία ώστε να προσελκύσει τους πελάτες της να έρθουν κοντά της. 

Θεμέλιο αυτής της προσπάθειας, αποτελεί το περιεχόμενο (content)  στην επικοινωνία της με τους πιθανούς πελάτες της. Η δημιουργία ενός αυθεντικού, ενημερωτικού, εκπαιδευτικού και χρήσιμου περιεχομένου, για μια μάρκα, μια αγορά ή ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, το οποίο είναι διαθέσιμο στα διάφορα digital κανάλια αποτελεί το «κλειδί» προκειμένου η εταιρεία να είναι ορατή και να μπορεί να επιλεγεί από τους υποψηφίους αγοραστές, με πιθανότερο ενδεχόμενο την περαιτέρω εμπλοκή και μετατροπή των υποψηφίων αγοραστών σε πελάτες.

Ο συνδυασμός εργαλείων για την δημιουργία περιεχομένου (content), δημοσίευσης και ανάλυσης χρειάζεται για να μπορέσουμε να δημοσιεύσουμε το κατάλληλο περιεχόμενο, στο σωστό σημείο, την κατάλληλη στιγμή.

Επομένως μια επιχείρηση που θέλει να χρησιμοποιήσει το inbound μάρκετινγκ θα πρέπει:

  • Να θεωρήσει ότι το κοινό δεν γνωρίζει ακόμη την ύπαρξη της. Θα πρέπει επομένως να επιλέξει τα κανάλια μέσω των οποίων θα προσελκύσει τους «σωστούς» για την επιχείρηση πελάτες- χρήστες της ιστοσελίδας της, μέσω του ιστολόγιου (blog) της, της βελτιστοποίησης (SEO) της ιστοσελίδας της που θα την εμφανίσει ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης, των κοινωνικών δικτύων (social media) που θα τις επιτρέψουν να μοιραστεί το περιεχόμενο της στο διαδίκτυο, δίνοντας ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο στη μάρκα της.
  • Μετά την προσέλκυση αυτών των επισκεπτών, η επιχείρηση θα πρέπει να μετατρέψει αυτούς τους επισκέπτες σε leads (οδηγούς) συλλέγοντας τα στοιχεία επικοινωνίας τους.
  • Στη συνέχεια αυτοί οι leads θα πρέπει να μετασχηματιστούν σε πελάτες (clients)  μέσω του συστήματος διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) της επιχείρησης ή του email marketing.
  • Ο καλύτερος πελάτης για την επιχείρηση είναι ο ευχαριστημένος πελάτης. Για να κρατήσουμε λοιπόν τους πελάτες που αποκτήσαμε στα προηγούμενα στάδια, θα πρέπει να δημιουργήσουμε για αυτούς ένα εξατομικευμένο (customized) περιεχόμενο που θα απαντά στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά, χτίζοντας μια σχέση εμπιστοσύνης (loyalty) και το πιθανότερο είναι αυτοί οι πελάτες να επιστρέψουν σε μας για τις επόμενες αγορές τους ή να μας συστήσουν στον κύκλο τους.

Όπως και αν έχει το ζήτημα, το παραδοσιακό μάρκετινγκ (outbound ή εξερχόμενο μάρκετινγκ) με τους τόνους διαφημίσεων και τα υψηλά budget τις επόμενες δεκαετίες θα δώσει σταδιακά τη θέση του στο Inbound (εισερχόμενο) μάρκετινγκ .

Αν θέλει σήμερα μια εταιρεία να συνδεθεί πραγματικά με το κοινό της, θα πρέπει να σταματήσει να το πιέζει με ένα καταιγισμό μηνυμάτων, και να επικεντρωθεί στο πως μπορεί η ίδια η επιχείρηση να γίνει ένας «μαγνήτης» λύσεων και γνώσης στην αγορά που δραστηριοποιείται.

 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση