Η εποχή όπου το μάρκετινγκ βασίζονταν αποκλειστικά στη διαφήμιση, τις τηλεφωνικές πωλήσεις , το μαζικό direct mail κλπ, έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η καθολική αποδοχή του διαδικτύου άλλαξε για πάντα τον τρόπο που οι μάρκες επικοινωνούν με το κοινό τους και οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους.
Ο σημερινός καταναλωτής και υποψήφιος πελάτης, επιθυμεί πρώτα να ενημερωθεί για τους πιθανούς προμηθευτές «λύσεων» στο πρόβλημα του και να έρθει σε επαφή με εκείνη την επιχείρηση ή τον πωλητή που ικανοποιεί πληρέστερα τις ανάγκες του.
Παραδοσιακά ο ρόλος των ανθρώπων του μάρκετινγκ, ήταν να βρουν υποψηφίους πελάτες για την επιχείρηση. Με το inbound (εισερχόμενο) μάρκετινγκ τα δεδομένα ανατρέπονται και οι ίδιοι οι πελάτες αναζητούν πλέον τις εταιρείες που δίνουν «λύση» στο πρόβλημα τους.
Ουσιαστικά, το εισερχόμενο μάρκετινγκ, αποτελεί το «αντί-μάρκετινγκκ» της επιχείρησης και αφορά εκείνες τις μεθόδους που χρησιμοποιεί μια εταιρεία ώστε να προσελκύσει τους πελάτες της να έρθουν κοντά της.
Θεμέλιο αυτής της προσπάθειας, αποτελεί το περιεχόμενο (content) στην επικοινωνία της με τους πιθανούς πελάτες της. Η δημιουργία ενός αυθεντικού, ενημερωτικού, εκπαιδευτικού και χρήσιμου περιεχομένου, για μια μάρκα, μια αγορά ή ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, το οποίο είναι διαθέσιμο στα διάφορα digital κανάλια αποτελεί το «κλειδί» προκειμένου η εταιρεία να είναι ορατή και να μπορεί να επιλεγεί από τους υποψηφίους αγοραστές, με πιθανότερο ενδεχόμενο την περαιτέρω εμπλοκή και μετατροπή των υποψηφίων αγοραστών σε πελάτες.
Ο συνδυασμός εργαλείων για την δημιουργία περιεχομένου (content), δημοσίευσης και ανάλυσης χρειάζεται για να μπορέσουμε να δημοσιεύσουμε το κατάλληλο περιεχόμενο, στο σωστό σημείο, την κατάλληλη στιγμή.
Επομένως μια επιχείρηση που θέλει να χρησιμοποιήσει το inbound μάρκετινγκ θα πρέπει:
Όπως και αν έχει το ζήτημα, το παραδοσιακό μάρκετινγκ (outbound ή εξερχόμενο μάρκετινγκ) με τους τόνους διαφημίσεων και τα υψηλά budget τις επόμενες δεκαετίες θα δώσει σταδιακά τη θέση του στο Inbound (εισερχόμενο) μάρκετινγκ .
Αν θέλει σήμερα μια εταιρεία να συνδεθεί πραγματικά με το κοινό της, θα πρέπει να σταματήσει να το πιέζει με ένα καταιγισμό μηνυμάτων, και να επικεντρωθεί στο πως μπορεί η ίδια η επιχείρηση να γίνει ένας «μαγνήτης» λύσεων και γνώσης στην αγορά που δραστηριοποιείται.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.