Άποψη

17/6/13 10:39

τελ. ενημ.: 17/6/13 10:39

Αν ήμουν στη θέση … του Μικέ Γιαννάρα

… θα αναλάμβανα πρωτοβουλία έγκαιρης συζήτησης με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για να διαρθρωθεί μια πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις επικείμενες συγχωνεύσεις των εκπαιδευτικών μονάδων.

Ένα από τα κυρίαρχα θέματα στην ατζέντα των προσεχών ημερών είναι λάθος να έχει προς το παρόν αφεθεί στους συσχετισμούς που αναπτύσσονται μεταξύ των συνδικαλιστικών εκπαιδευτικών παρατάξεων ή να είναι κρυμμένο στα συρτάρια των προϊσταμένων της εκπαίδευσης.

Η ποσότητα και η ποιότητα των εκπαιδευτικών μονάδων της Χίου είναι υπόθεση που αγγίζει το σύνολο της κοινωνίας. Από τους μαθητές και τους σημερινούς γονείς, ως τους μέλλοντες γονείς και τους σημερινούς παππούδες. Συνηθίσαμε τα τελευταία χρόνια να εμπλέκουμε την εκπαιδευτική λειτουργία με ξένες προς αυτή παραμέτρους, κυρίως τοπικιστικής χροιάς. Πιστέψαμε στη λαθεμένη αντίληψη ότι ένα σχολείο (ανεξάρτητα από το επίπεδο της μόρφωσης που παρέχει) διασφαλίζει την προοπτική σε έναν οικισμό. Παραγνωρίσαμε τη σημασία των οικονομιών κλίμακας σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να του παρέχουν με τη σειρά τους μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης. Πολλές φορές ισχυριστήκαμε ότι, αφού εμείς μορφωθήκαμε από ένα διθέσιο σχολείο, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τα παιδιά μας. Δεν ανοίξαμε παράθυρο στη γνώση του υπόλοιπου ανεπτυγμένου κόσμου, να παραδειγματιστούμε πώς εκεί λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα.

Σήμερα επιχειρούμε το ίδιο λάθος. Αφήνουμε τη λύση του προβλήματος αποκλειστικό αντικείμενο των εκπαιδευτικών. Δεν της επιτρέπουμε να διαρρεύσει σε όλη την κοινωνία.

Ο υπεύθυνος για τα εκπαιδευτικά θέματα του Δήμου δεν πρέπει να δειλιάσει. Το πώς θα χωροθετηθούν στο νησί μας οι σχολικές μονάδες δεν είναι υπόθεση μόνο του Κελεπερτζή, της Βλυσίδου, των δασκάλων και καθηγητών, πολύ δε περισσότερο κάποιων καρεκλοκένταυρων στην Αθήνα. Το θέμα πρέπει τώρα, με πρωτοβουλία του Μικέ, να απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο, προτού βρεθεί προ τετελεσμένων. Χρόνος δεν υπάρχει.

ο θεσιθήρας

Δείτε επίσης