Απόψεις

4/3/13 13:42

τελ. ενημ.: 5/3/13 15:18

Αν ήμουν στη θέση … του Βασίλη Σπανολιού

… θα δοκίμαζα να αλλάξω το dna της χιώτικης εμπορικής σκέψης. Επί αιώνες ολόκληρους το χιακό εμπορικό δαιμόνιο στηρίχθηκε στην καινοτομία, τον ανταγωνισμό και την εξωστρέφεια. Αυτοί οι τρεις παράγοντες το έκαναν να μεγαλουργήσει. Τις τελευταίες δεκαετίες, άγνωστο πως, έγινε έντονα κλειστοφοβικό, απαρνήθηκε τις βασικές αρχές του, συμβιβάστηκε να τροφοδοτείται αποκλειστικά από την κάνουλα του ναυτιλιακού μηνιάτικου ή, ακόμα χειρότερα, της ναυτιλιακής σύνταξης και τώρα που όλα αυτά περιορίστηκαν, πορεύεται σε μια μίζερη αντιμετώπιση των παθογενειών του.
Ο εμπορικός κόσμος του νησιού σπάνια διεκδικεί το μέλλον του. Περιορίζει τις διεκδικήσεις του στη διατήρηση κάποιων κεκτημένων του παρελθόντος, που ελάχιστη σημασία έχουν για τη σημερινή του βιωσιμότητα, όπως το θέμα των τετραγωνικών των μεγάλων καταστημάτων.
Πιστεύει άραγε κανείς ότι η αιτία που στέλνει τον καταναλωτή στον κάθε  Βερόπουλο είναι κυρίως η επιφάνεια του καταστήματος και όχι τα δωρεάν κουπόνια των 10 ή 15 ευρώ απ’ τις κυριακάτικες εφημερίδες ή οι τιμές του σε σχέση με το μπακάλικο της γειτονιάς; Τα τετραγωνικά ίσως (γιατί ούτε αυτό είναι βέβαιο) μπορεί να τα περιορίσει, με τον ανταγωνισμό που έχει επίπτωση στο πορτοφόλι υπάρχει τρόπος αντίδρασης;
Ας μην τρέφουμε μόνιμα αυταπάτες. Σε μια ελεύθερη οικονομία δεν κατοχυρώνεσαι απ’ τις απαγορεύσεις. Βρίσκεις άλλα πλεονεκτήματα να αντιπαρατεθείς στο πολυκατάστημα. Αν δε στύψεις το κεφάλι σου για να τα βρεις, νομοτελειακή είναι η φορά προς το λουκέτο.
Όσο η ηγεσία του εμπορικού κόσμου του νησιού δεν αποφασίζει να τον μπολιάσει μ’ αυτή τη νοοτροπία, τα περιθώρια να αποκτήσει ουσία ο προστατευτικός ρόλος της στενεύουν απελπιστικά. Και δυστυχώς, μέχρι σήμερα, δεν επιχειρεί βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Η αδιέξοδη στρατηγική θα έχει ως μόνο αποτέλεσμα να ηγείται ενός διαρκώς συρρικνωμένου εμπορικού κόσμου.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση