Άποψη

6/8/12 11:38

τελ. ενημ.: 6/8/12 11:38

Η βολική εξήγηση

 
Ο πολλαπλασιασμός των πιθανοτήτων το τραγικό δυστύχημα του λεωφορείου να οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα, μετά το πέρας του ελέγχου των εμπειρογνωμόνων, βολεύει πολλούς, πέρα, ίσως από … τον ανθρώπινο παράγοντα, τον οδηγό. Βολεύει το ΚΤΕΛ, που προκειμένου να δεχτεί ένα καίριο πλήγμα στην αξιοπιστία του στόλου του, είναι προτιμότερο να ρίξει στην πυρά ένα μεμονωμένο μέλος του. Η τακτική του, άλλωστε, προαναγγέλθηκε από την αρχή.
Βολεύει και τις τοπικές αρχές, στις οποίες θα έπεφτε αργότερα το μπαλάκι της φερεγγυότητας των υπηρεσιών ελέγχου της μηχανολογικής κατάστασης των οχημάτων αλλά και το μείζον θέμα της μεταφοράς των μαθητών, αν ο μονοπωλιακός συνομιλητής τους επί του θέματος, το ΚΤΕΛ, εμφανίζονταν να έχει την παραμικρή ευθύνη. Τώρα για ΚΤΕΛ και φορείς τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα.
Η περιορισμένη «αμνησία» του οδηγού τις κρίσιμες στιγμές πριν το δυστύχημα αυξάνει κι άλλο τις πιθανότητες ευθύνης του, αφού το «κοσκίνισμα» στο Νοσοκομείο δεν κατέγραψε κάποια αιτία υπεράνω των δυνάμεων του (περιορισμένης έκτασης εγκεφαλικό ή καρδιά).
Το ερώτημα επομένως που προκύπτει είναι, ακόμα κι αν επιβεβαιωθεί τελεσίδικα ότι επρόκειτο για καραμπινάτο ανθρώπινο λάθος, για αυτό δεν υπάρχουν συλλογικές ευθύνες, έστω κι αν είναι φυσικά ασθενέστερες; Την απάντηση ας τη δώσουν με το χέρι στην καρδιά ΚΤΕΛ και φορείς, πριν βιαστούμε άπαντες να πετάξουμε στην πυρά έναν άνθρωπο.