Οικονομία

12/11/14 10:57

τελ. ενημ.: 13/11/14 11:16

Απόβαση της Vueling στη Λέσβο και στη Λήμνο. Εμείς… σε τέλμα

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε βαρεθεί να γράφουμε για τα κατορθώματα του γειτονικού νησιού της Λέσβου στον τομέα του τουρισμού, κατορθώματα που σχεδόν εξ’ ολοκλήρου οφείλονται στις πρωτοβουλίες ορισμένων επιχειρηματιών οι οποίοι ίδρυσαν 3 Φορείς Τουρισμού σε Πέτρα – Μόλυβο, Καλλονή και Πλωμάρι.

Από το 2013 η αυξητική τάση της Λέσβου στον εισερχόμενο τουρισμό είναι διαρκής και εντυπωσιακή, αφού μέσα σε αυτό το διάστημα οι αφίξεις ευρωπαίων τουρισμών αυξήθηκαν κατά 60% περίπου, φτάνοντας τις 77.028 έναντι 49.000 περίπου το 2012. Για το 2015 η θριαμβευτική πορεία της Λέσβου θα συνεχιστεί με νέες πτήσεις και συνδέσεις με προεξέχουσα τη δρομολόγηση μιας εβδομαδιαίας πτήσης της ισπανικής και τέταρτης  αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Vueling (με 19,1 εκατ. επιβάτες την περίοδο 2013-2014 σύμφωνα με την ELFAA) στην Ευρώπη μετά τις Ryanair, Easyjet και Norwegian.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρίας, H Vuelingθα πετάει κάθε Πέμπτη κατά τη θερινή περίοδο από τη νέα βάση της στη Ρώμη στη Μυτιλήνη, ενώ έχει προγραμματίσει και μια πτήση κάθε Τρίτη από τη Ρώμη για τη Λήμνο η οποία μας έχει ξεπεράσει κατά περίπου 2000 τουρίστες το 2014 σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ (2014), καθιστώντας πλέον το νησί μας τον φτωχό και καταϊδρωμένο συγγενή του τουρισμού στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Η σημασία της συγκεκριμένης δρομολόγησης είναι πολύ μεγάλη αφού οι πτήσεις αυτές θα είναι 100% τακτικές και όχι charterαπό μια από τις μεγαλύτερες και διαρκώς αναπτυσσόμενες αεροπορικές εταιρίες στην Ευρώπη, ανοίγοντας μετά από αρκετά χρόνια την πολύ σημαντική αγορά της Ιταλίας και για τα δύο νησιάμε άκρως ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από τα 69 ευρώ ακόμα και για όσους επιθυμούν να μεταβούν στην Αιώνια Πόλη και όχι μόνο καθώς η εταιρία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα στην Ιταλία και την Ευρώπη.

Φυσικά η εντυπωσιακή αύξηση για τρίτη συνεχή χρονιά δεν σταματάει μόνο στη δρομολόγηση της Vueling , αλλά επεκτείνεται σε νέες αγορές και συνδέσεις. Μετά τις νέες πτήσεις από Αγγλία, Σουηδία, Φιλανδία, Πολωνία και Αυστρία, ακολουθούν το 2015:

  • 1 νέαπτήσητηςThomasCookAirlinesαπό το Μπέρμινχαμ της Αγγλίας
  • 2 νέες πτήσεις της PrimeraAirαπό το Μπίλουντ και το Άλμποργκ της Δανίας
  • 1 επιπλέον πτήση της Corendonαπό το Άμστερνταμ της Ολλανδίας, αυξάνοντας των αριθμό των πτήσεων της εταιρίας σε 3 από 2 και συνολικό αριθμό των ολλανδικών πτήσεων σε 9! Την εβδομάδα

Ενώ συμβαίνουν αυτές οι πολύ θετικές και εντυπωσιακές εξελίξεις, το νησί μας για ακόμα μια χρονιά δείχνει όχι μόνο να είναι αδύναμο στο να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες, αλλά φαίνεται να βρίσκεται σε τέλμα. Ο ισχνός επιχειρηματικός κόσμος της Χίου, παρά την κατρακύλα των τελευταίων τουλάχιστον 6 ετών δείχνει να μην ενδιαφέρεται για την ανάληψη πρωτοβουλιών και ενεργειών, δίνοντας την εντύπωση ότι ο τουρισμός για κάποιους είναι ένα «πάρεργο» παρά μια κύρια πηγή επιβίωσης. Οι τοπικές αρχές (Δήμος, Περιφέρεια, Επιμελητήριο, Βουλευτές) δεν έχουν επιδείξει μέχρι στιγμής και πολύ μεγάλη ζέση για τον τουρισμό, περιορίζοντας (όλοι αυτοί ) το όποιο ενδιαφέρον τους στην εθιμοτυπική παρουσία τους στην Επιτροπή Τουρισμού (και στην Τουρκία) η οποία πάντοτε ξεκινάει με κάποιες ελπίδες, αλλά στο τέλος καταλήγει «μια από τα ίδια».

Το τουριστικό προϊόν της Χίου μοιάζει με ένα μαγαζί τεχνολογίας το οποίο πουλάει υπολογιστές της δεκαετίας του 70 και του 80, αν δεν κάτσουν όλοι οι φορείς σοβαρά και δεν καταρτίσουν ένα πλάνο τουριστικής ανάπτυξης, ενθαρρύνοντας και προσελκύοντας νέες επενδύσεις πολύ φοβόμαστε ότι και σε 10-20 χρόνια (αν είμαστε όλοι καλά) θα συζητάμε τα ίδια πράγματα, το θέμα είναι βέβαια πόσοι θα είμαστε ακόμα πάνω στο νησί…

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση