Ειδήσεις

29/5/13 10:20

τελ. ενημ.: 29/5/13 14:58

Ρεαλιστική αναπροσαρμογή των όρων

• ΣΤΑ 90 ΕΥΡΩ “ΚΛΕΙΝΕΙ” ΤΟ “ΔΗΜΟΤΙΚΟ” ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

Σημαντικές τροποποιήσεις κυρίως ως προς το θέμα των τιμών επέφερε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Σάμου σε παραγράφους και εδάφια της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ των Δήμων Χίου και Σάμου για την παροχή υπηρεσιών αερομεταφοράς από ιδιωτική εταιρία.

Το μεσημέρι της Τρίτης σε συνεδρίασή της η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου μας ουσιαστικά ενέκρινε τις συγκεκριμένες τροποποιήσεις των μελών του Δ.Σ. Σάμου, οι οποίες χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό ως προς τα ζητούμενα από τον ιδιωτικό αερομεταφορέα.

Νέες τιμές προς τα πάνω αλλά και εκπτώσεις

Το πρώτο σημείο το οποίο τροποποιήθηκε αφορά το άρθρο 6 στο οποίο μέχρι πρότινος ίσχυε ο όρος ότι η συνολική τιμή του εισιτηρίου δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα 60 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των φόρων αεροδρομίου και προστιθέμενης αξίας.

«Η τιμή αυτή θεωρήθηκε μη συμφέρουσα από τις περισσότερες εταιρίες που είχαμε επαφή και έτσι αποφασίσαμε κατόπιν συνεννόησης με τη Σάμο η νέα τιμή να διαμορφωθεί στα 90 ευρώ», σημείωσε ο Π. Λαμπρινούδης.

Ωστόσο στη συγκεκριμένη παράγραφο προστέθηκε και το ζήτημα του αντίτιμου για τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες όπως τα Α.με.Α, οι στρατιωτικοί αλλά και οι φοιτητές για τις οποίες σύμφωνα με τους τροποποιημένους όρους θα ισχύει η τιμή των 78 ευρώ συμπεριλαμβανομένων όλων των φόρων.

Αυτό που πρακτικά απομένει να αποδειχθεί είναι αν η συγκεκριμένη παράγραφος θα γίνει αποδεκτή από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες αφού καμία εταιρία που εκτελεί τακτικά δρομολόγια στην Ελλάδα δεν προσφέρει μειωμένες τιμές.

Από την άλλη η αποδοχή της Astra Airlines να παρέχει εκπτώσεις σε πολυτέκνους και ευπαθείς ομάδες στη γραμμή Σάμος- Θεσσαλονίκη αφήνει ένα ανοιχτό παράθυρο χωρίς όμως να προδικάζεται το οτιδήποτε.

Οι υπόλοιπες τροποποιήσεις

Σε ότι αφορά στις υπόλοιπες παραγράφους της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Χίου και Σάμου, οι αλλαγές είναι κυρίως τεχνικού χαρακτήρα.

Έτσι αποφασίστηκε οι πρώτες 20 ημέρες της σύμβασης να χαρακτηριστούν ως δοκιμαστικές ώστε να μην ισχύει το πλαφόν της κάλυψης των 40 θέσεων για τον κάθε Δήμο ενώ τροποποιήθηκε το ζήτημα της έγκαιρης ενημέρωσης από την εταιρία προς τους Δήμους για την πληρότητα των αεροσκαφών από τον 1 μήνα στις 10 ημέρες.

Τέλος τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής αποφάσισαν να συγκεκριμενοποιήσουν τις ώρες αφίξεων και αναχωρήσεων των 2 καθημερινών πτήσεων. Έτσι το πρωί οι ώρες εκτέλεσης του δρομολογίου θα είναι από τις 7 έως τις 9 ενώ το βράδυ από τις 6 έως τις 8.

Σοβαρές επιφυλάξεις

Η επαναδιατύπωση των όρων της αρχικής σύμβασης προκάλεσε για μία ακόμη φορά την αντίδραση των αντιπολιτεύσεων με τον Γ. Χαλλιορή να κατηγορεί τη δημοτική αρχή ότι επιχειρεί να μπλέξει τον Δήμο και τους δημότες σε περιπέτειες μέσα από ένα πρόχειρο και κακογραμμένο κείμενο ενώ ο Μ. Σκούφαλος επέμεινε στην επίλυση του θέματος των υψηλών τιμών στα πλαίσια δημιουργίας κρατικού αερομεταφορέα.

Η Astra και η επαναφορά της Aerogenesis

Μέχρι στιγμής πάντως νούμερο 1 ενδιαφερόμενη εταιρία, η Θεσσαλονικά Astra τηρεί στάση αναμονής με τον ιδιοκτήτη της Ι. Ζλατάνη να δηλώνει στον «π» ότι τίποτε δεν θεωρείται σίγουρα εάν δεν του μεταβιβαστεί ο πλήρης φάκελος με το τελικό κείμενο της προγραμματικής σύμβασης.

Εντύπωση πάντως προκαλεί το ενδιαφέρον της γνωστής στο χιώτικο επιβατικό κοινό, από τις συνεχόμενες ακυρώσεις πτήσεων εταιρίας «Aerogenesis», που παρά τις αποτυχημένες προσπάθειες των δύο τελευταίων ετών να δρομολογήσει αεροσκάφος ανάλογο της Astra, δηλώνει εκ νέου ενδιαφέρον να αναλάβει το πτητικό έργο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τροποποιημένη προγραμματική σύμβαση πριν το στάδιο της προκήρυξης όρων θα επανέλθει εκ νέου για συζήτηση στην Οικονομική Επιτροπή την επόμενη εβδομάδα.

Σχόλια άρθρου: 0