Ειδήσεις

29/1/13 13:15

τελ. ενημ.: 29/1/13 13:15

Χιώτικα κονταροχτυπήματα στο ΥΕΝ για την πλοηγική υπηρεσία

«ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ» ΛΕΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

Στα «βαθιά» έπεσε από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του ο νέος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών Γ. Κασμάς, διεκδικώντας τον εκσυγχρονισμό του κλάδου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο ίδιος καταγόμενος από το ναυτότοπο της Συκιάδας, κλήθηκε να αναλάβει τα ηνία της Ένωσης στις αρχές του μήνα, μετά τον απροσδόκητο θάνατο του προέδρου της Π.Ε.Π, δίνοντας από την αρχή αγωνιστικό παλμό στις διεκδικήσεις του.

Η αντιπαράθεση

Σύμφωνα με τον Γ. Κασμά πάγιο αίτημα των Ελλήνων Πλοηγών είναι η λειτουργία της Πλοηγικής Υπηρεσίας των Λιμένων, σύμφωνα με τα πρότυπα που ισχύουν εδώ και χρόνια σε όλες της πρωτεύουσες της Ευρώπης.

«Αποτελούμε το ναυτικό δυναμικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας που είναι ενταγμένη ως ξεχωριστή διεύθυνση στο Υ.Ε.Ν.. Εδώ και ένα χρόνο έχουμε μπει στη διαδικασία ανανέωσης της Υπηρεσίας, σύμφωνα με τα πρότυπα λειτουργίας των υπολοίπων χωρών της Ε.Ε.. Ζητήσαμε από τον κ. Μουσουρούλη την οικονομική και διοικητική εποπτεία της υπηρεσίας κάτω από την ομπρέλα του κράτους, ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα που δημιουργεί το καθεστώς που ισχύει έως σήμερα.

Αρκεί να σας πω ότι για να βάλουμε πετρέλαιο στα πλοία χρειάζεται να ξεκλειδώσουν 33 κωδικοί από την υπηρεσία.

Γι’ αυτό το λόγο εκπονήσαμε μία οικονομοτεχνική μελέτη τα αποτελέσματα της οποίας υποβάλλαμε στο αρμόδιο Υπουργείο. Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη προτείνεται οι Έλληνες πλοηγοί να πάρουν ποσοστό περί το 51% και το υπόλοιπο να εκχωρηθεί στο κράτος ώστε να μη χαθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της διεύθυνσης.

Σε αυτή την κατεύθυνση ήταν και η εισήγηση της επιτροπής του Υπουργείου που συνέστησε ο ίδιος ο κ. Μουσουρούλης, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας αλλά και οι Ναυτικοί πράκτορες που είναι και οι κύριοι χρήστες των λιμένων.

Παρόλα αυτά μετά από 4 μήνες διαβουλεύσεων, ο κ. Υπουργός παρά τις εισηγήσεις που είχε, ήρθε να μας προτείνει τη δημιουργία μίας ΔΕΚΟ στην οποία τα δύο πρώτα χρόνια το κράτος θα κατέχει το 100% και έπειτα από αυτό το χρονικό διάστημα και για μία ακόμα πενταετία το κράτος θα κατέχει το 51% και οι πλοηγοί το 49%», εξήγησε αναλυτικά ο κ. Κασμάς.

Το αδιέξοδο

Όπως τονίζει ο κ. Κασμάς παρά τις όποιες προσπάθειες εξεύρεσης λύσης στο συγκεκριμένο ζήτημα στο νομοσχέδιο που παρουσίασε πρόσφατα ο Χιώτης υπουργός οι θέσεις της κυβέρνησης όχι μόνο παρουσιάζονται ανυποχώρητες αλλά είναι σαφώς δυσμενέστερες σε σχέση με την αρχική εισήγηση του Κ. Μουσουρούλη.

«Προχωράμε σε ένα μοντέλο όπου το κράτος θα έχει την πλήρη εποπτεία της υπηρεσίας. Υφαρπάζει τα χρήματα και την περιουσία της Πλοηγικής Υπηρεσίας και μας αντιμετωπίζει ως απλούς δημόσιους εργαζόμενους ενώ επί της ουσίας εμείς πληρωνόμαστε ανάλογα με τις δουλειές που επιτελούμε πάνω στα πλοία», λέει στον «π» ο Γ. Κασμάς.

Παράλληλα ο ίδιος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο δυναμικών κινητοποιήσεων λέγοντας ότι σε περίπτωση που το Υ.Ε.Ν. συνεχίσει με την ίδια αδιαλλαξία τότε από 31/1 οι Έλληνες Πλοηγοί θα μπουν στον χορό των κινητοποιήσεων νεκρώνοντας την εμπορική δραστηριότητα στα μεγάλα λιμάνια της χώρας.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εμπορική δραστηριότητα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά που αποτελεί και την κύρια πηγή εσόδων θα νεκρώσει με ότι αυτό συνεπάγεται.

Δείτε επίσης