Κοινωνία

31/7/12 11:10

τελ. ενημ.: 1/8/12 11:24

Τον οδηγό δείχνει το πόρισμα

- ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

Επιβεβαιώνονται, όπως όλα δείχνουν, οι αρχικές εκτιμήσεις του προέδρου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου Λ. Καλαγκιά, ότι τα αίτια που οδήγησαν στον γκρεμό το μοιραίο λεωφορείο, περιστρέφονται γύρω από ανθρωπογενείς παράγοντες και όχι σε μηχανική βλάβη του οχήματος. 
Τα στοιχεία του πορίσματος
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι ειδικοί εμπειρογνώμονες που έφθασαν στο νησί μας τα ξημερώματα της Κυριακής, εξέτασαν εξονυχιστικά τόσο τον τόπο του μοιραίου συμβάντος όσο και τα συντρίμμια του λεωφορείου ενώ πραγματοποίησαν δειγματοληπτικούς ελέγχους σε διάφορα οχήματα του ΚΤΕΛ.
Έτσι όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί και παραδοθεί στον Ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση, τόσο το μοιραίο όχημα όσο και τα υπόλοιπα οχήματα δεν αντιμετώπιζαν κάποιους είδους βλάβη, επιβεβαιώνοντας έτσι τις δηλώσεις του Λ. Καλαγκιά ότι τα οχήματα ελέγχονται και επισκευάζονται κάθε χρόνο με βάση τις υποδείξεις του ΚΤΕΟ.
Μεγάλο ζητούμενο παρόλα αυτά, αν τελικά υιοθετηθεί η άποψη ότι το λάθος προέρχεται από ανθρωπογενή παράγοντα, παραμένει η αιτία που οδήγησε το μοιραίο όχημα στην πτώση και αυτό εξαιτίας του γεγονότος ότι ο οδηγός σύμφωνα με στέλεχος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου κατέθεσε στον ανακριτή ότι δεν θυμάται τίποτα από εκείνη τη στιγμή.
 
Ασφαλή τα λεωφορεία
Την ίδια ώρα ο αντιδήμαρχος Χίου Π. Στεφάνου ζητώντας μία ξεκάθαρη απάντηση από τους εμπειρογνώμονες που εξέτασαν διεξοδικά όλες τις περιπτώσεις έλαβε, σύμφωνα με δηλώσεις του στον «π», την απάντηση ότι τα οχήματα ήταν άριστα συντηρημένα και δεν αντιμετώπιζαν κάποιου είδους μηχανική βλάβη.
«Για μένα ο θάνατος της Μ. Πασσαλή ήταν η αφορμή να ζητήσω απαντήσεις. Πέρα όμως από αυτό οι απαντήσεις έπρεπε να δοθούν γιατί έχει δημιουργηθεί ένα κλίμα ανησυχίας γύρω από τα μαθητικά δρομολόγια και την ασφάλεια διεξαγωγής τους.
Διαβεβαιώνω λοιπόν ότι σύμφωνα με αυτά που μου κοινοποιήθηκαν τα λεωφορεία είναι απολύτως ασφαλή. Τόσο το μοιραίο λεωφορείου όσο και τα υπόλοιπα οχήματα του Υπεραστικού ΚΤΕΛ δεν έχουν κανένα μηχανικό πρόβλημα. Οι γονείς δεν θα πρέπει να ανησυχούν για το παραμικρό. Αυτά μου τα είπαν άνθρωποι που έχουν χειριστεί ανάλογες περιπτώσεις άλλων τροχαίων ατυχημάτων, όπως αυτή των Τεμπών, που έχουν συγκλονίσει την κοινή γνώμη», ανέφερε ο ίδιος.
 
Όχι στην παραπληροφόρηση
Τέλος στις φήμες που θέλουν τον οδηγό του οχήματος Π. Κουκούτση να είχε βαρύ πρόγραμμα πριν το μοιραίο δρομολόγιο θέλησε να βάλει μέσα από δηλώσεις του στον «π» ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Λ. Καλαγκιάς τονίζοντας ότι την προηγούμενη ημέρα ο συγκεκριμένος οδηγός είχε δουλέψει μόνο 6 ώρες από τις 12:30 μέχρι τις 18:30 το απόγευμα πραγματοποιώντας δρομολόγια από και προς την Αγία Φωτιά προς την πόλη της Χίου.
«Η απόσταση που διένυσε ο οδηγός την προηγούμενη ημέρα του ατυχήματος ήταν συνολικά 40 χιλιόμετρα. Αυτά έχουν γραφτεί και στη λίστα του ΚΤΕΛ αλλά υπάρχουν και μαρτυρίες ανθρώπων που τον είδαν στο συγκεκριμένο μέρος. Αυτά που διακινούν κάποιοι θα πρέπει να σταματήσουν άμεσα», ήταν η δήλωση του κ. Καλαγκιά.
 
Ελεύθερος με περιοιστικούς όρους ο οδηγός
Πάντως χθες το απόγευμα ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφαίθηκε ο οδηγός του μοιραίου οχήματος αφού πρώτα κατέβαλε το ποσό των 9000 ευρώ ενώ υποχρεούται να παρουσιάζεται κάθε πρώτη και 16 του μήνα στο αστυνομικό τμήμα της Περιοχής του.
 
Τα δύο χωριά απαιτούν 
Παράλληλα πάντως με τις εξελίξεις, στη δημιουργία τριμελών επιτροπών προκειμένου να διερευνήσουν τη δυνατότητα άσκησης ελέγχου στις συνθήκες μεταφοράς των μαθητών απο Συκιάδα και Λαγκάδα προχώρησαν την Κυριακή οι κάτοικοι των δύο χωριών, έπειτα από πολύωρες συνεδριάσεις τις δυο τελευταίες ημέρες.
Όπως τόνισαν το πολύνεκρο δυστύχημα της προηγούμενης Δευτέρας ήταν η αφορμή προκειμένου οι γονείς των μαθητών να αποκτήσουν λόγο και άποψη στο θέμα των κριτηρίων που μπαίνουν κάθε φορά στον εκάστοτε ανάδοχο που αναλαμβάνει το έργο της μεταφοράς των μαθητών από τα δύο χωριά προς τον Βροντάδο ή τα Καρδάμυλα.
Μάλιστα οι κάτοικοι μέσα από τις 3μελής επιτροπές τις επόμενες ημέρες θα συντάξουν μια λίστα από αιτήματα που θα τα παραδώσουν σε Περιφέρεια και Δήμο και θα ζητήσουν να γίνουν αποδεκτά από τους φορείς ενώ για πρώτη φορά ακούστηκαν αιτήματα για μεταφορά των μαθητών από ιδιώτες σε περίπτωση που το Υπεραστικό ΚΤΕΛ δεν μπορέσει να εξασφαλίσει την πραγματοποίηση των δρομολογίων με λεωφορεία κάτω των 10 ετών.