Κοινωνία

4/12/14 12:51

τελ. ενημ.: 5/12/14 19:56

Πρώτο βήμα για πύλη Σένγκεν στα Μεστά

ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ

Στο πρώτο αλλά πιο ουσιαστικό βήμα προς την κατεύθυνση δημιουργίας πύλης Σένγκεν στα Μεστά προχωρά το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Χίου, που ετοιμάζεται για την εφαρμογή του σχεδίου ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων στο δυτικό λιμένα της Χίου.

Το πρώτο σκέλος του σχεδίου ασφαλείας προβλέπει την περίφραξη τμήματος της χερσαίας ζώνης, κυρίως περιμετρικά των σημείων πρόσδεσης των πλοίων.

Το ακριβές κόστος για τη συγκεκριμένη εργασία, παρότι μέχρι στιγμής δεν έχει αποσαφηνιστεί, υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 15.000 ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει η μελέτη που θα καταδείξει τις ανάγκες στέγασης Λιμεναρχείου, Αστυνομίας και Τελωνείου.

«Με αυτή τη διαδικασία ανοίγει ο δρόμος για την πολυπόθητη δημιουργία πύλης Σένγκεν στα Μεστά, με δεδομένο ότι μπορούμε να προχωρήσουμε στον προγραμματισμό της αξιοποίησης των χερσαίων εγκαταστάσεων που θα απαιτηθούν για Λιμενικό, Αστυνομία, και Τελωνείο συν κάποιους χώρους για τουαλέτες επιβατών», σημείωσε στον «π» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου, Μ. Μπελέγρης.  

Στα Μεστά το αυθαίρετο της ΔΕΥΑΧ;

Σε ότι αφορά τη δημιουργία στεγασμένου χώρου, σύμφωνα με τον κ. Μπελέγρη, οι πρώτες σκέψεις κινούνται προς την κατεύθυνση αξιοποίησης του αυθαίρετου προκάτ που είχε τοποθετήσει η ΔΕΥΑΝΧ στην περιοχή του αεροδρομίου, που τελικά κατεδαφίστηκε έπειτα από τις αντιρρήσεις που προέβαλε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.  

«Αν περιφραχθεί ο χώρος και δημιουργηθούν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις, τότε θα είμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε αίτημα για να πιστοποιηθούμε ως πύλη Σένγκεν. Αρχικά θα μας παραχωρηθεί μία προσωρινή άδεια από το κράτος και κατόπιν θα λάβουμε τη σχετική πιστοποίηση από την Ε.Ε.», κατέληξε ο κ. Μπελέγρης, δηλώνοντας αισιόδοξος για τη δημιουργία πύλης εισόδου στη δυτική Χίο.

Μέχρι το Μάρτη τα επικίνδυνα φορτία

Θετική ως προς το αίτημα της Λιμενικής Επιτροπής να απομακρυνθούν τα πλοία με επικίνδυνα φορτία από το λιμάνι της Χίου αναμένεται να είναι η απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.

Παρά το γεγονός ότι οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο έχουν καταθέσει αίτηση αναίρεσης της απόφασης, ο σχεδιασμός του Λιμενικού Ταμείου προβλέπει ότι το αργότερο έως το τέλος Μαρτίου τα φορτηγά πλοία θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά το λιμάνι της δυτικής Χίου. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση