Κοινωνία

3/10/13 12:38

τελ. ενημ.: 5/10/13 13:43

Πρόσκληση σε όλους

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΡΟΘΥΜΙΑ ΤΗΣ ASTRA ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΧΟΡΟ MINOAN ΚΑΙ SKY EXPRESS

Στην τροποποίηση των αρχικών όρων της σύμβασης για την αεροπορική σύνδεση Αθήνας – Χίου- Σάμου προσανατολίζονται πλέον οι δύο νησιωτικοί Δήμοι, αφού θεωρούν σχεδόν βέβαιο ότι και η δεύτερη επαναληπτική διαδικασία θα κηρυχθεί άγονη, ελλείψει ενδιαφέροντος από εταιρίες που διαθέτουν αεροσκάφη τύπου Jet.

Τον ενδεχόμενο κίνδυνο από τον αποκλεισμό των εταιριών που διαθέτουν ελικοφόρα σκάφη είχε επισημάνει ο «π» ήδη πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού που με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του στις 25/9 σημείωνε: «Δυσκολίες πάντως θα προκύψουν εξαιτίας του αποκλεισμού των ελικοφόρων αεροσκαφών, τα οποία διαθέτουν αρκετές ελληνικές εταιρίες που λόγω των περιορισμών δεν θα μετάσχουν στο διαγωνισμό. Έτσι, οι μόνες εταιρίες που ενδεχόμενα θα κινηθούν προς την εκδήλωση ενδιαφέροντος είναι η ASTRA, η Aerogenesis που έχει πολλά να αποδείξει αναφορικά με την αξιοπιστία της και ίσως και κάποια εταιρία από το εξωτερικό».

Μετά τη «γείωση» από την Astra Airlines που θεωρούνταν φαβορί ως ανάδοχος της σύμβασης, το πεδίο μένει κενό αφού καμία άλλη εταιρία του κλάδου δεν δέχεται να αναλάβει το συγκεκριμένο πτητικό έργο με προκαθορισμένη τιμή τα 90 ευρώ.

Οι δηλώσεις του ιδιοκτήτη της Astra Airlines Ι. Ζλατάνη στον «π» σχετικά το πλαφόν που μπαίνει στο ναύλο έπαιξαν το ρόλο καταλύτη, αφού και οι δύο δήμαρχοι Χίου και Σάμου συνειδητοποίησαν ότι η συγκεκριμένη τιμή είναι ζημιογόνα για τέτοιου τύπου αεροσκάφη.

Και ελικοφόρα…

Σε αυτά τα πλαίσια Π. Λαμπρινούδης και Στ. Θάνος θεωρούν εκ του αποτελέσματος ως σφάλμα το γεγονός ότι αποκλείστηκαν οι αεροπορικές εταιρίες που διαθέτουν ελικοφόρα σκάφη, τα οποία εξίσου αξιόπιστα θα μπορέσουν να αναλάβουν την εξυπηρέτηση της γραμμής Χίου- Σάμου- Αθήνας.

Πλέον στο στόχαστρο των δύο Δήμων μπαίνουν εταιρίες όπως η Minoan Air και η Sky Express που με αεροσκάφη τύπου Fokker 50 και Atr 72-500 μπορούν θεωρητικά να αποτελέσουν υποψήφιους αναδόχους της γραμμής.

…και λιγότερες θέσεις

Εκτός των άλλων ήδη εξετάζεται και η μείωση των θέσεων που θέτει ως προαπαιτούμενο η ήδη υπάρχουσα διακήρυξη και αυτό γιατί αν τελικά υπάρξει ανάδοχος εταιρία με ελικοφόρα σκάφη τότε ο αριθμός των 110 θέσεων θα πρέπει να μειωθεί στις 70 ή κατώτερα.

Αυτό πάντως που παραμένει αδιαπραγμάτευτο για τους δύο Δήμους είναι η τιμή του εισιτηρίου με τον Π. Λαμπρινούδη να τονίζει στον «π» ότι τα 90 ευρώ είναι μία μέση λύση τόσο για τα δύο νησιά όσο και για τις υποψήφιες εταιρίες. 

Δείτε επίσης