Κοινωνία

13/9/13 17:32

τελ. ενημ.: 16/9/13 19:27

«Παζάρια» πάνω από τον λάκκο

ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟΥΣ «ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ» ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΣΤΟΝ «π» ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΕΚΡΩΝ

Με δικό τους σκεπτικό, μακριά από τη σύγχρονη οικονομική πραγματικότητα, φαίνεται ότι λειτουργούν συγκεκριμένοι (λιγοστοί) ιερείς της τοπικής Επισκοπής αφού τα στοιχεία από το ρεπορτάζ του «π» όχι μόνο επιβεβαιώνουν το προαναφερόμενο συμπέρασμα αλλά κυρίως καταδεικνύουν ότι σε μία εποχή όπου η Εκκλησία οφείλει να είναι δίπλα στον άνθρωπο, μερίδα ιερέων βλέπει το ποίμνιο ως επιπλέον οικονομικό πόρο.

Η καταγγελία

Το γεγονός ότι αρκετοί ιερείς δρουν με δικό τους «τιμοκατάλογο», κάτι φυσικά που δεν προβλέπεται επ’ ουδενί, αποτελούσε και αποτελεί κοινό μυστικό μεταξύ της τοπικής κοινωνίας που χρόνια τώρα, είτε με ευθύνη των ίδιων των πιστών, είτε με την πίεση των ιερέων, διαιωνίζει τα λεγόμενα «τυχερά» έστω και αν αυτά, θεωρητικά πάντα, απαγορεύονται από το λειτούργημα του ιερέα.

Αυτό όμως που σίγουρα προκαλεί ερωτηματικά είναι οι τελευταίες καταγγελίες που έφθασαν στον «π» σχετικά με τον τιμοκατάλογο που χρεώνουν ορισμένοι ιερείς για να τελέσουν την Εξόδιο Ακολουθία αλλά και να παραχωρήσουν χώρο για ταφή.

Μιλώντας στον «π» οικογένεια νεκρού κατήγγειλε ότι ιερέας, τους ζήτησε 200 ευρώ για να τελέσει τη λειτουργία γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι τα οικονομικά τους δεν είναι και τα πιο ανθηρά.

«Αυτό ήταν το πρώτο που μας ζήτησε. Φυσικά θεώρησα την τιμή υπερβολική και έδωσα 120 ευρώ γιατί δεν μου περίσσευαν να δώσω άλλα», είπε μέλος της οικογένειας στον «π».

Το πιο σοκαριστικό όμως είναι η τιμή που ζήτησε ο ιερέας για να τους παραχωρήσει οικογενειακό τάφο, μιας και το αντίτιμο έφθανε τα 1.500 ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ενορία κάθε άλλο παρά πρόβλημα χώρου αντιμετωπίζει, ώστε να δικαιολογείται μία τόσο μεγάλη τιμή.

«Με τα πολλά παζάρια έριξα την τιμή 1.200 ευρώ και αυτά σκέφτομαι αν τελικά πρέπει να τα πληρώσω. Φυσικά μας ξεκαθάρισε ότι αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε το συγκεκριμένο ποσό, μπορούμε να επιλέξουμε τη λύση της 5ετούς μίσθωσης χώρου, την οποία όμως με διάφορα λεγόμενά του δεν μας συνέστησε».

Η συγκεκριμένη όμως ενορία δεν είναι και η μοναδική αφού την πεπατημένη ακολουθούν και άλλες ενορίες με το αντίτιμο να κυμαίνεται από 1000- 1500 ευρώ ενώ σε περιπτώσεις διπλού τάφου το κόστος ξεπερνάει τις 2.000 ευρώ.

«Το μαχαίρι στο κόκαλο»

Κατηγορηματικός πάντως ήταν από την πλευρά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος, που ενημερωνόμενος για το θέμα από τον «π» ανέφερε με σαφήνεια:

«Η Ι.Μ. Χίου μέχρι στιγμής δεν έχει λάβει καμία απόφαση για τιμές σε ενοριακά κοιμητήρια. Αυτά καθορίζονται από τα εκκλησιαστικά συμβούλια των ενοριών. Θέλω να καταστήσω σαφές ότι εδώ και 2 χρόνια που βρίσκομαι σε αυτή τη θέση δεν είχα καμία τέτοια καταγγελία. Παροτρύνω οποιονδήποτε από το ποίμνιο που πέφτουν στην αντίληψή του, περιστατικά κατάχρησης, ειδικότερα οικονομικής, να τα καταγγέλλει στη Μητρόπολή μας. Διαβεβαιώνω επίσης τόσο εσάς όσο και τον λαό της Χίου ότι, σε τέτοιου είδους θέματα, θα ακολουθήσω μία και μόνο τακτική. Το μαχαίρι στο κόκαλο».

Σύσκεψη για το θέμα

Το ζήτημα πάντως αναμένεται σύντομα να βρεθεί στο επίκεντρο συζήτησης του Μητροπολίτη Χίου με τους ιερείς των ενοριών που διαθέτουν ενοριακά κοιμητήρια. Όπως τόνισε στον «π» ο Πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Χίου π. Γ. Λιαδής η Ι.Μ. στο αμέσως επόμενο διάστημα προτίθεται να καθιερώσει ενιαία τιμή για τα ενοριακά κοιμητήρια ενώ όπου αυτό δεν καταστεί σαφές τότε θα υπάρξει κατά περίπτωση ορισμός τιμής που όμως θα είναι γνωστός εκ των προτέρων στους πολίτες.

Ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στα δημοτικά κοιμητήρια, εκτός του Βροντάδου, της Καλαμωτής και του Πυργίου, οι πολίτες δεν πληρώνουν δικαίωμα ταφής παρά μόνο σε περίπτωση πέρατος της 5ετίας, αφού στην περίπτωση των δημοτικών νεκροταφείων η πώληση οικογενειακού τάφου έχει καταργηθεί.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Π. Στεφάνου μετά το πέρας της 5ετίας καταθέτουν στο Δήμο αντίτιμο που κυμαίνεται από 40 έως και 100 ευρώ για τα επόμενα χρόνια, ενώ εάν δεν προκύψει πρόβλημα χώρου, ο τάφος παραμένει άθικτος για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση