Κοινωνία

25/9/14 11:17

τελ. ενημ.: 26/9/14 10:19

Κλειδί η βιωσιμότητα της γραμμής

- ΚΑΤ’ ΑΡΧΗΝ ΘΕΤΙΚΗ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ASTRA ΣΤΗΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗ ΧΙΟΥ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

Απροετοίμαστοι και με ελλιπή στοιχεία εμφανίστηκαν μπροστά στη συνιδιοκτήτρια της Astra Airlines, Χαρά Ζλατάνη, οι φορείς του νησιού στα πλαίσια συζήτησης που προκάλεσε το Επιμελητήριο Χίου με στόχο το άνοιγμα του διαλόγου για την απευθείας αεροπορική σύνδεση της Χίου με την Κωνσταντινούπολη αλλά και τη δρομολόγηση αεροσκάφους στη γραμμή Χίου – Αθήνας.

Η συνάντηση

Παρότι η ιδιοκτήτρια της θεσσαλονικιάς εταιρείας ζητούσε συνεχώς αριθμητικά και ποιοτικά στοιχεία που να φανερώνουν τον αριθμό των επισκεπτών από την Κωνσταντινούπολη στη Χίο, οι φορείς αρκέστηκαν να αναφέρουν τα ήδη γνωστά στοιχεία του Τελωνείου, δηλαδή αυτά της άφιξης 80.000 επισκεπτών από τη γείτονα χώρα σε ετήσια βάση.

Αδίκως η ίδια προσπαθούσε να εκμαιεύσει πληροφορίες για το προφίλ των Τούρκων τουριστών, αφού, όπως έγινε γνωστό, οι φορείς του νησιού δεν έχουν γνώση για την πόλη προέλευσης παρά μόνο για τα καταλύματα που επιλέγουν αλλά και τον αριθμό των διανυκτερεύσεων.

Ωστόσο η Χαρά Ζλατάνη δεν το έβαλε κάτω. Ζήτησε την άμεση κατάρτιση ερωτηματολογίου προκειμένου να διανεμηθεί στα καταλύματα της πόλης ώστε να εκμαιευθούν σημαντικά στοιχεία για το προφίλ των επισκεπτών από την Τουρκία.

Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και η τοποθέτηση της εκπροσώπου του βουλευτή Κ. Τριαντάφυλλου, Ελ. Τσατσαρώνη, που θεώρησε ορθή τη συνδρομή του μεταπτυχιακού Τμήματος Τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Εξίσου σημαντική θεωρήθηκε και η πρόταση του αντιδημάρχου Τουρισμού Δ. Καράλη, που πρότεινε τη συνδρομή του Επιμελητηρίου της Σμύρνης ώστε να αναλυθεί το προφίλ των επισκεπτών από τη γείτονα.

Θετική μεν, υπό προϋποθέσεις δε

Υποστηρικτής του εγχειρήματος του Επιμελητηρίου, χωρίς μέχρι στιγμής να θέτει ζήτημα επιχορήγησης της γραμμής, εμφανίστηκε στις δηλώσεις της ενώπιων των φορέων η κ. Ζλατάνη.

Όπως είπε με δεδομένο ότι η συζήτηση που ανοίγει τώρα αφορά στην επόμενη τουριστική σεζόν θα πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσο η γραμμή είναι βιώσιμη τη χρονική περίοδο από Μάιο μέχρι και τέλη Σεπτεμβρίου.

«Αν τα μεγέθη για τις αφίξεις επισκεπτών από την Τουρκία ισχύουν, τότε η γραμμή θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει από χθες. Αυτό που ζητάει η εταιρία είναι πολύ απλό. Δεν ζητάμε το απόλυτο κέρδος. Προσέχουμε όμως να μην «μπούμε μέσα». Αν δούμε ότι υπάρχει ανταπόκριση, τότε εμείς είμαστε αυτοί που θα διαμορφώσουμε και το χρόνο των δρομολογίων αλλά και το κόστος ώστε όλο το πακέτο να γίνει πιο ελκυστικό. Αυτό όμως προϋποθέτει την ύπαρξη απτών στοιχείων», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Βάρος στους ομογενείς

Σε αυτή την κατεύθυνση συμφωνήθηκε να δοθεί βάρος στους ομογενείς των ΗΠΑ και του Καναδά, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η πλειονότητα τείνει να χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης και όχι της Αθήνας εξαιτίας της διαφοράς τιμής στους ναύλους.

«Αν φθάνουν στην Κωνσταντινούπολη από ΗΠΑ και Καναδά τότε οι ομογενείς αποτελούν τον βασικό μας στόχο. Ένας σωστός συνδυασμός πτήσεων θα λειτουργήσει υποστηρικτικά προς τη γραμμή».

Ανοίγει ξανά ο διάλογος για το Χίος- Αθήνα

Η συζήτηση μοιραία επεκτάθηκε και στο δρομολόγιο Χίου – Αθήνας με το εγχείρημα της πρώην δημοτικής αρχής για τριγωνική γραμμή που θα συνδέει αεροπορικά τη Χίο και τη Σάμο με την Αθήνα να έρχεται και πάλι στο προσκήνιο έπειτα από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη Στ. Κάρμαντζη.

Όπως έγινε γνωστό το προηγούμενο εγχείρημα «κόλλησε» στη Σάμο, καθώς, ενώ είχε υποσχεθεί ότι θα υποστηρίξει τη γραμμή, τελικά δεν το έπραξε.

Έτσι με δεδομένο το ενδιαφέρον από τη Χαρά Ζλατάνη, ο Δήμος Χίου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου θα εκκινήσουν αμέσως στο επόμενο διάστημα και πάλι τις συζητήσεις για δρομολόγηση αεροσκάφους 112 θέσεων στη συγκεκριμένη γραμμή.

Η κ. Ζλατάνη ζήτησε την κάλυψη των 40 θέσεων του αεροσκάφους ενώ το εισιτήριο με βάση τα όσα ειπώθηκαν δεν θα ξεπερνά τα 80 ευρώ. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση