Κοινωνία

23/9/13 16:33

τελ. ενημ.: 24/9/13 17:00

Χωρίς πιστοποίηση οδηγοί και οχήματα

- ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ 18 ΣΤΟΥΣ 20 ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ

Με οχήματα μη πιστοποιημένα από το δημόσιο ΚΤΕΟ, με ότι αυτό συνεπάγεται, θα μετακινούνται μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου οι μαθητές των σχολείων του νησιού καθώς τα οχήματα του Αστικού και του Υπεραστικού ΚΤΕΛ  δεν έχουν λάβει την τεχνική πιστοποίηση του απαιτείται από το Δημόσιο ΚΤΕΟ.

Προβληματισμό και ερωτηματικά για την τεχνική αρτιότητα των οχημάτων θέτουν σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον «π» γονείς μαθητών από τον Καταρράκτη που την προηγούμενη εβδομάδα αναγκάστηκαν να μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους αφού το λεωφορείο που τα μετέφερε παρουσίασε μηχανική βλάβη και έμεινε στη μέση της διαδρομής.

Αιτία για τη συγκεκριμένη κατάσταση αποτελεί η απόφαση του Υπ. Μεταφορών να αφαιρέσει από τα ΚΤΕΟ του Δημοσίου τη δυνατότητα ελέγχου μεγάλων οχημάτων εξαιτίας ανυπαρξίας σύγχρονου εξοπλισμού ελέγχου σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ε.Ε..

Αποτέλεσμα της συγκεκριμένης απόφασης είναι τα μεγάλα οχήματα του νησιού να μείνουν χωρίς πιστοποίηση εωσότου ολοκληρωθεί από την Περιφέρει η προκήρυξη διαγωνισμού προμήθειας εξοπλισμού για τα δημόσια ΚΤΕΟ σε Χίο, Λέσβο και Σάμο.

«Να μην ανησυχούν»

Καθησυχαστικός στις δηλώσεις του εμφανίστηκε στον «π» ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου Λ. Καλαγκιάς που υπογράμμισε ότι τα οχήματα βρίσκονται σε άριστη κατάσταση από όλες τις απόψεις.

«Η μη λειτουργία του ΚΤΕΟ δημιουργεί προβληματισμό σε όλους μας. Θέλω να τονίσω ότι το γεγονός ότι δεν λειτουργεί το ΚΤΕΟ δεν θα πρέπει να ανησυχεί τους γονείς. Εμείς οι ίδιοι φροντίζουμε να τα συντηρούμε άρτια γιατί με αυτά το οχήματα μεταφέρουμε τα ίδια μας τα παιδιά και τους δικούς μας ανθρώπους», είπε στον «π» ο Λ. Καλαγκιάς.

Παράλληλα ο ίδιος προσέθεσε ότι η επιλογή, να περάσουν τα οχήματα από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ της Αθήνας, δεν ήταν δυνατή αφού για το κάθε όχημα το συνολικό κόστος ξεπερνάει τα 1000 ευρώ.

«Ξέρετε πολύ καλά την οικονομική κατάσταση του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, δεν έχουμε να δώσουμε 1000 ευρώ για να πάμε τα οχήματα στην Αθήνα. Εμείς φυσικά και επιζητούμε την επαναλειτουργία του δημόσιο ΚΤΕΟ στη Χίο με υγιείς συνθήκες, όμως είναι θέμα της πολιτείας», είπε κλείνοντας ο κ. Καλαγκιάς.

Μέχρι τέλος Οκτώβρη 

Οι κύριες ευθύνες πάντως για τη συγκεκριμένη κατάσταση βαραίνουν σχεδόν αποκλειστικά την Περιφέρεια. Οι παροικούντες στη γειτονική Λέσβο γνωρίζουν εδώ και ένα χρόνο το πρόβλημα που έχει προκύψει, χωρίς ωστόσο να δραστηριοποιούνται ιδιαίτερα.

«Έχει γίνει ήδη ο πρώτος διαγωνισμός που ήταν άγονος. Έτσι στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας θα προκηρυχθεί επαναληπτικός διαγωνισμός με συνολικό προϋπολογισμό 60.000 ευρώ για τη Χίο. Υπολογίζω ότι μέχρι το τρίτο 10ήμερο του Οκτώβρη ο εξοπλισμός θα είναι εγκατεστημένος στο δημόσιο ΚΤΕΟ της Χίου», δήλωσε ο κ. Γανιάρης.

Ενήμερη η Τροχαία

Για την επικρατούσα κατάσταση δήλωσε γνώση και ο διοικητής της Τροχαίας Χίου Κ. Ντούπης επισημαίνοντας ότι οι έλεγχοι στα σχολικά λεωφορεία γίνονται κανονικά ενώ δίνεται ιδιαίτερη βάση κυρίως στα σχολικά των παιδικών σταθμών. Μάλιστα η Τροχαία σύμφωνα με τον ίδιο είναι σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Μεταφορών Χίου ώστε να επιλύσει σημαντικά ζητήματα όπως αυτά της μη πιστοποίησης οχημάτων από το ΚΤΕΟ.

Τώρα σπεύδουν για πιστοποίηση

Σα να μην έφθαναν όλα τα υπόλοιπα προβλήματα οι οδηγοί των οχημάτων έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν και το ζήτημα της Πιστοποίησης Επαγγελματικής Ικανότητας, καθώς η Τροχαία πανελλαδικά έχει ξεκινήσει σαφάρι ελέγχων με τσουχτερά πρόστιμα.

Στη Χίο, από τους 20 συνολικά οδηγούς του Υπεραστικού ΚΤΕΛ μόνο οι 2 έχουν τη συγκεκριμένη πιστοποίηση. Έτσι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν μαθήματα σε ιδιωτική σχολή ώστε και οι υπόλοιποι οδηγοί να λάβουν την πιστοποίηση. Το κόστος σύμφωνα με τον Λ. Καλαγκιά φθάνει μέχρι και τα 300 ευρώ ανά οδηγό γεγονός που δυσχεραίνει ιδιαίτερα την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση των οδηγών του ΚΤΕΛ. 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση