Κοινωνία

3/6/15 19:19

τελ. ενημ.: 3/6/15 19:20

Χωρίς βραδινές πτήσεις νησιά του Αιγαίου γιατί τα αεροδρόμια «τυφλώθηκαν»

ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΟΙ ΒΡΑΔΙΝΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΙΟ ΜΕΧΡΙ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ

Με την έναρξη του καλοκαιριού πολλά αναμένεται να είναι τα προβλήματα σε διάφορα αεροδρόμια μεγάλων νησιών της χώρας. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας το «Εθνος» ήδη οι πρώτες καθυστερήσεις και αλλαγές ώρας σε πτήσεις ξεκίνησαν το περασμένο τριήμερο από το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης. 

Λόγω της μη λειτουργίας των ραδιοβοηθημάτων (είναι αυτά που δίνουν τη δυνατότητα στα αεροσκάφη να ακολουθούν την πορεία τους από το αεροδρόμιο αναχώρησης, στο αεροδρόμιο προορισμού) διακόπηκαν νυχτερινές πτήσεις. 

Σε αντίστοιχη κίνηση διακοπής των βραδινών δρομολογίων αναμένεται να προχωρήσουν τις επόμενες μέρες άλλα δύο αεροδρόμια, αυτά της Σκιάθου και της Σαντορίνης, καθώς λήγει και η παράταση ενός μήνα για την επιθεώρηση και έλεγχο των ραδιοβοηθημάτων τους. 

Την ίδια στιγμή προβλήματα διαπιστώνονται και στο αεροδρόμιο της Μυκόνου καθώς διαρκώς «μπαλώνουν» τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών. Εξαιτίας της έλλειψης κονδυλίων η άσφαλτος ξεκολλάει και έχει να επισκευαστεί πάνω από δύο χρόνια. 

Σε ότι έχει να κάνει με τα ραδιοβοηθήματα πολλά αεροδρόμια απειλούνται να... κλείσουν με τη δύση του ηλίου. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εξηγούν πως αν και δουλεύουν δεν έχουν πάρει τη σχετική πιστοποίηση για φέτος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι πτήσεις να επιτρέπονται ως και μισή ώρα μετά τη δύση του ηλίου και όχι αργότερα.

Κανονικά οι πτήσεις στη Χίο

Σε τοπικό επίπεδο πάντως μέχρι στιγμής οι νυχτερινές πτήσεις εκτελούνται κανονικά καθώς το ένα από τα δύο ραδιοβοηθήματα έχει πιστοποίηση μέχρι τις 13 Ιουνίου. Αυτό σημαίνει σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη Ν. Μαυρικάκη ότι μέχρι αυτή την ημερομηνία η Υ.Π.Α. θα πρέπει να προχωρήσει στην πιστοποίηση του ραδιοβοηθήματος ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα.

Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα δεν επιλυθεί τότε το αεροδρόμιο με διεθνή αναγγελία θα πρέπει να ενημερώσει τις εταιρείες και τους πιλότους ότι το ραδιοβοήθημα ναι μεν λειτουργεί ωστόσο δεν είναι αξιόπιστο.

«Το πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι το αεροσκάφος της ΥΠΑ που επισκέπτεται τα αεροδρόμια και πιστοποιεί τα ραδιοβοηθήματα είναι καθηλωμένο στο έδαφος λόγο βλάβης. Ευελπιστούμε ότι με δεδομένο ότι σε προτεραιότητα το αεροδρόμιο της Χίου είναι από τα πρώτα, η πιστοποίηση θα έρθει αμέσως μετά την επισκευή του αεροσκάφους τη Υ.Π.Α.», σημείωσε στο Politischios.gr ο αερολιμενάρχης του νησιού. 

Δείτε επίσης