13.11.2025 11:05

Αστικό ΚΤΕΛ Χίου - Τέλος τα δρομολόγια τις Κυριακές και καθημερινή συγκοινωνία μέχρι τις 16:00

Σε σημείο καμπής βρίσκεται πλέον η λειτουργία του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου, με τον πρόεδρο του φορέα Σταμάτη Κλούβα να προειδοποιεί δημόσια για επικείμενες περικοπές στα δρομολόγια, λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης κρατικής χρηματοδότησης.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα, ο Σταμάτης Κλούβας περιέγραψε με δραματικούς όρους την κατάσταση που επικρατεί, αποκαλύπτοντας ότι ήδη έχουν ενημερωθεί οι τοπικοί βουλευτές, ο Αντιπεριφερειάρχης Χίου, ο Δήμαρχος, ακόμη και το γραφείο του Υπουργού Μεταφορών, χωρίς όμως να υπάρξει κάποια ουσιαστική εξέλιξη στο αίτημα για επιδότηση.

«Η συμπαράσταση υπάρχει, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει η οικονομική στήριξη. Το αποτέλεσμα είναι να οδηγούμαστε σε περικοπές δρομολογίων», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ.

Οι περικοπές και η ημερομηνία εφαρμογής

Ανακοίνωσε ότι από την προσεχή εβδομάδα κι έπειτα, εφόσον δεν υπάρξει παρέμβαση, αρκετά δρομολόγια θα καταργηθούν, ειδικά τις Κυριακές, ενώ καθημερινά μετά τις 16:00 δεν θα εκτελούνται καθόλου δρομολόγια.

«Το κάνουμε για να αντέξουμε 2-3-4 μήνες ακόμα, όσο μπορούμε. Δεν είναι απόφαση που πάρθηκε ελαφρά τη καρδία», επεσήμανε ο Σταμάτης Κλούβας, διευκρινίζοντας ότι η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να είναι μόνο η αρχή.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο έχει προαναγγείλει την κατάθεση νομοσχεδίου που προβλέπει ανάθεση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών βάσει χαμηλού χιλιομετρικού κόστους, μια διαδικασία που μπορεί να τους επιτρέψει προσωρινά να συνεχίσουν, αλλά χωρίς καμία διασφάλιση.

Στο τραπέζι ακόμη και το ενδεχόμενο διακοπής λειτουργίας

Ο πρόεδρος δεν έκρυψε την ανησυχία του για την επόμενη ημέρα, σημειώνοντας πως το νέο θεσμικό πλαίσιο που προωθείται δεν ευνοεί τις μικρές επιχειρήσεις όπως το Αστικό ΚΤΕΛ Χίου, ενώ υπάρχει πιθανότητα ακόμη και ανάκλησης των αδειών λειτουργίας.

«Δεν το λέμε για να εκφοβίσουμε, αλλά για να προειδοποιήσουμε. Αν δεν κινητοποιηθεί και ο πολίτης και οι τοπικοί φορείς, θα κλείσουμε», είπε με σαφήνεια ο πρόεδρος, προσθέτοντας πως δεν υπάρχουν χρέη προς το προσωπικό ή προμηθευτές, αλλά το οικονομικό αδιέξοδο είναι πλέον ορατό.

Διαγωνισμοί με δυσβάστακτους όρους

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στον διαγωνισμό που ετοιμάζει το Υπουργείο για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου διάρκειας 10 ετών, στον οποίο -όπως ανέφερε- δεν μπορούν να συμμετάσχουν.

Οι όροι του διαγωνισμού απαιτούν εγγυητική επιταγή ύψους 4% επί των ετήσιων εσόδων, γεγονός που καθιστά την εμπλοκή του Αστικού ΚΤΕΛ αδύνατη. Η μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων και το ήδη υψηλό λειτουργικό κόστος, καθιστούν ανέφικτη κάθε απόπειρα ανταγωνισμού.

«Αν έχουμε έσοδα 30.000 ευρώ ανά όχημα και έξοδα 40.000, δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Είναι μαθηματικά αδύνατο», επεσήμανε με έμφαση ο Σταμάτης Κλούβας.

Κίνδυνος και για τα σχολικά δρομολόγια

Η αβεβαιότητα επεκτείνεται και στο σκέλος των σχολικών δρομολογίων, καθώς -όπως αποκάλυψε- η Περιφέρεια ετοιμάζει νέο διαγωνισμό από τον Ιούλιο και μετά, ενώ μέχρι τότε το Αστικό ΚΤΕΛ παραμένει ανάδοχος. Αν όμως δεν διασφαλιστεί η συνέχεια λειτουργίας, ούτε τα σχολικά θα μπορούν να εξυπηρετηθούν.

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει ιδιώτης που μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτά τα έξοδα. Ή θα αναλάβει κάποιος κρατικός φορέας ή θα σταματήσουν όλα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο σχεδιασμός "φτιαγμένος για τις μεγάλες πόλεις"

Καταλήγοντας, άσκησε κριτική στο ευρύτερο θεσμικό πλαίσιο που προωθείται, τονίζοντας πως αφορά κυρίως τις μεγάλες πόλεις και όχι τις νησιωτικές περιοχές, όπως η Χίος.

«Ο διαγωνισμός είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όχι νησιά με χαμηλή επιβατική κίνηση και μικρό κύκλο εργασιών», δήλωσε.

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ