Κοινωνία

8/1/13 18:37

τελ. ενημ.: 9/1/13 18:33

Αντίστροφη μέτρηση για τα ΚΤΕΟ

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΤΕΟ ΦΕΡΝΕΙ Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΓΙΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ

Χωρίς πιστοποίηση από την Ε.Ε. και κατ’ επέκταση από το Ελληνικό Κράτος έμειναν από τις 4/1 τα δημόσια ΚΤΕΟ στις περισσότερες περιοχές της χώρας, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

 

Έτσι από τις αρχές του νέου έτους, έχοντας λήξει η παράταση του αρμόδιου Υπουργείου για εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων σύμφωνα με τα πρότυπα της Ε.Ε. τα δημόσια ΚΤΕΟ σε Χίο, Λέσβο και Σάμο, ανέστειλαν προσωρινά τη διενέργεια Τεχνικών Ελέγχων και την έκδοση Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου μέχρι να καταστεί δυνατή η πιστοποίησή τους.

 

Το μέτρο και η ισχύς του

Όπως ανέφερε μιλώντας στον «π» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Σ. Μικέδης, το συγκεκριμένο μέτρο, δηλαδή της αναστολής διενέργειας ελέγχων, αφορά τα μεγάλου κυβισμού οχήματα, κυρίως νταλίκες και λεωφορεία και όχι τα Ι.Χ. αυτοκίνητα.

 

«Η Ε.Ε. θέτει ορισμένους κανόνες και πρότυπα λειτουργίας για την ορθή πραγματοποίηση ελέγχων. Το ελληνικό κράτος θέλοντας να κάνει ουσιαστικές αλλαγές σε ότι αφορά στα δημόσια ΚΤΕΟ είχε δώσει παράταση μέχρι τις 3/1 για την αντικατάσταση και προμήθεια νέων μηχανημάτων.

 

Εξαιτίας όμως της οικονομικής κρίσης αυτό δεν κατέστη δυνατό. Μιλάμε για συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ μόνο για το Δημόσιο ΚΤΕΟ της Χίου», είπε ο ίδιος τονίζοντας ότι έχει ζητηθεί παράταση για αγορά νέων μηχανημάτων μέχρι τις 30/6 του τρέχοντος έτους.  

 

Έλεγχοι μόνο στην Αθήνα

Σε ένα κυκεώνα γραφειοκρατίας βρίσκονται από την άλλη οι ιδιοκτήτες των μεγάλων επαγγελματικών οχημάτων που με δεδομένη την παρούσα κατάσταση επωμίζονται το οικονομικό βάρος που απαιτείται προκειμένου να περάσουν τα οχήματά τους από έλεγχο.

 

«Αν δεν λυθεί άμεσα το συγκεκριμένο πρόβλημα, η μοναδική λύση είναι ο έλεγχος του οχήματος σε περιορισμένα ΚΤΕΟ στην Αθήνα που πληρούν τις προδιαγραφές.  Είναι σίγουρο ότι σε ολόκληρο το Αιγαίο δεν υπάρχουν πιστοποιημένα ΚΤΕΟ ώστε να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες. Άρα αυτό το πρόβλημα δεν έχει οικονομικό αντίκτυπο μόνο σε εμάς αλλά και στους οδηγούς αφού καλούνται να πληρώσουν το αντίτιμο της μεταφοράς του οχήματος στην Αθήνα και πάλι πίσω στη Χίο» δήλωσε κλείνοντας ο κ. Μικέδης.

 

Ανοιχτό πάντως παραμένει το ενδεχόμενο, το ζήτημα της χρηματοδότησης των ΚΤΕΟ του Βορείου Αιγαίου, να τεθεί ως αυτόνομο θέμα στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, με τους προϊσταμένους των Διευθύνσεων Μεταφορών και από τα τρία νησιά να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προς τους διοικούντες για ανυπολόγιστες επιπτώσεις σε ότι αφορά στον τομέα των Μεταφορών στο Β. Αιγαίο.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση