Σε διήμερη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι οδηγοί ταξί, με τον πρόεδρο του Ραδιοταξί Χίου Άγγελο Κουντουριάδη να παραθέτει εκτενώς τις θέσεις και τα αιτήματα του κλάδου, τονίζοντας την απουσία ουσιαστικής ανταπόκρισης από την Πολιτεία. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε πολλές φορές επισημάνει τα αιτήματά μας. Απλά δεν υπάρχει ανταπόκριση και γενικότερα συνεργασία».
Κεντρικό αίτημα αποτελεί η παράταση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης των οχημάτων έως το 2035, ένα μέτρο που, όπως εξήγησε ο ίδιος, αδυνατούν να υλοποιήσουν οι αυτοαπασχολούμενοι οδηγοί ταξί:
«Το υπουργείο μας υποχρεώνει να αλλάξουμε τα οχήματά μας όταν λήξει η άδεια με αμιγώς ηλεκτρικά, κάτι που δεν είναι εφικτό ούτε λόγω κόστους ούτε λόγω τεχνογνωσίας», σημείωσε.
Σημαντικό μέρος των αιτημάτων αφορά τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τις πολυεθνικές εφαρμογές που, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του Ραδιοταξί, υποκλέπτουν έργο από τον παραδοσιακό κλάδο, χωρίς ουσιαστικό ρυθμιστικό έλεγχο.
«Χρησιμοποιούν τα οχήματά μας –δηλαδή δημόσια μέσα μεταφοράς– για ίδιον όφελος, παρακρατώντας ποσοστά, χωρίς να προσφέρουν καμία αντισταθμιστική υπηρεσία στον οδηγό», ανέφερε.
Ο ίδιος ζητά άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την πάταξη του φαινομένου, καθώς και επανεξέταση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος, ώστε να ανταποκρίνονται στο αυξημένο κόστος διαβίωσης και λειτουργίας.
«Όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες έχουν αυξηθεί, το δικό μας τιμολόγιο όμως έχει μείνει στάσιμο», επισήμανε με νόημα.
Αναφερόμενος σε αιτήματα που αφορούν κυρίως τις μεγάλες πόλεις, όπως η είσοδος των ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, ο Άγγελος Κουντουριάδης διευκρίνισε ότι η Χίος δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα, καθώς «δεν υπάρχουν τέτοιες υποδομές στο νησί». Ωστόσο, δήλωσε υπέρ της ολοκλήρωσης όλων των εκκρεμών θεμάτων του νομοσχεδίου, που αφορά μεταξύ άλλων και την αναπροσαρμογή του τιμολογίου.
Μεταξύ των αιτημάτων περιλαμβάνεται και η δίκαιη φορολογική μεταχείριση, με προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες:
«Ανάλογα την περιοχή, κάθε δήμος έχει διαφορετικές απαιτήσεις και σχεδιασμό. Θέλουμε και εμείς να συμμετέχουμε ενεργά σε αυτόν», ανέφερε ο πρόεδρος του Ραδιοταξί.
Μάλιστα, έκανε λόγο για συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και την επιτροπή κυκλοφορίας του Επιμελητηρίου, προκειμένου να υπάρξει πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση στις πολιτικές μεταφορών και στην τουριστική ανάπτυξη.
«Καταθέσαμε γραπτώς τις απόψεις μας, προτείναμε βελτιώσεις που θα μπορούσαν να διευκολύνουν και τη δική μας δουλειά αλλά και την οδική κυκλοφορία», επεσήμανε, στηρίζοντας την ενσωμάτωση της εμπειρίας των επαγγελματιών οδηγών στα αναπτυξιακά πλάνα.
Η απεργία των οδηγών ταξί στη Χίο θα διαρκέσει την Τρίτη και την Τετάρτη, μέρες κατά τις οποίες θα υπάρξει προσωπικό ασφαλείας. Όπως έγινε γνωστό, δύο οχήματα θα παραμείνουν σε ετοιμότητα για πρωινές και βραδινές ώρες, αποκλειστικά για μεταφορές προς το νοσοκομείο, καθώς και για σχολικά δρομολόγια και μετακινήσεις αιμοκαθαιρόμενων ασθενών, τα οποία θα πραγματοποιηθούν κανονικά.
Ο πρόεδρος του Ραδιοταξί ξεκαθάρισε ότι η κινητοποίηση δεν στοχεύει στην ταλαιπωρία των πολιτών, αλλά στην ανάδειξη των προβλημάτων ενός κλάδου που βρίσκεται σε διαρκή πίεση.
«Δεν ζητάμε προνόμια. Ζητάμε να μπορούμε να δουλεύουμε αξιοπρεπώς», κατέληξε ο Άγγελος Κουντουριάδης.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.