Κοινωνία

24/10/13 15:56

τελ. ενημ.: 25/10/13 21:23

Άμεσα υποκατάστατα στα ακτοπλοϊκά κενά

Αναλυτικά όσα αποφασίστηκαν στη διακομματική σύσκεψη των βουλευτών Β. Αιγαίου με τον Μ. Βαρβιτσιώτη

Ρεαλιστικές λύσεις που θα υποκαταστήσουν τα κενά στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης κάθε φορά που μια από τις δυο ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή δεν αντικαθιστά τα πλοία της που οδεύουν για δεξαμενισμό αναζήτησε και μάλλον βρήκε η σύσκεψη των 6 βουλευτών του Βορείου Αιγαίου με τον υπουργό Ναυτιλίας.

Η αποφυγή κορώνων εντυπωσιασμού από το σύνολο των συμμετεχόντων φανέρωσε ότι τουλάχιστον οι κοινοβουλευτικοί μας εκπρόσωποι αντιλαμβάνονται ότι το πρόβλημα είναι πολύ σύνθετο για να λυθεί με αφοριστικές προσεγγίσεις για το ρόλο των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Στη συνάντηση πήραν μέρος ο περιφερειάρχης, Ν. Γιακαλής και ο εισηγητής σε θέματα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Δρίτσας. Ο συντονισμός της ανατέθηκε στον Κ. Τριαντάφυλλο, καθώς με πρωτοβουλία του προκλήθηκε στην αίθουσα 168 της Βουλής.

Άμεσες ενέργειες

Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδειξε να συμμερίζεται ότι δημιουργείται πρόβλημα στην καθημερινότητα των νησιών από την τριήμερη ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση. Για αυτό:

  • δεσμεύτηκε για κυβερνητική παρέμβαση προς τη H.S.W. για πύκνωση των δρομολογίων από 3 σε 4 για όσο διάστημα παραμένει μόνη της στη γραμμή. Να επιδιωχθούν να γίνουν 5 ζήτησαν οι βουλευτές.
  • ανακοίνωσε ότι ξεκινά διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού άγονης γραμμής Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης – Λήμνου – Καβάλας τρεις φορές την εβδομάδα με ετήσια διάρκεια. Η δρομολόγηση πλοίου στη συγκεκριμένη γραμμή εξασφαλίζει ότι δε θα παρουσιαστούν κενά στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών ούτε όταν έρθει η στιγμή αποχώρησης για δεξαμενισμό του πλοίου της άλλης εταιρείας. Ωστόσο  η καθιέρωση ενός νέου άγονου δρομολογίου εκτιμάται ως πολύ δύσκολη υπόθεση, ιδιαίτερα όταν το Υ.Ν.Α. διαθέτει μειωμένους πόρους για το σχεδιασμό των άγονων γραμμών του επόμενου έτους.
  • διευκρίνησε ότι η άδεια απόσυρσης του «Blue star Πάτμος» που έχει δοθεί στη «Blue Star» έχει καταληκτική ημερομηνία τις 5 Ιανουαρίου και το Υπουργείο δεν θα δεχθεί επέκταση της.

Με πρόταση Μουσουρούλη συμφωνήθηκε να επιδιωχθεί συντονισμός με το πλοίο ro-ro της γραμμής για να μην παρουσιάζονται κενά στη μετακίνηση ευπαθών εμπορευμάτων από τα νησιά. Επίσης να ζητηθεί από τη NEL ως τις 5 Ιανουαρίου το άγονο δρομολόγιο Λαυρίου – Ψαρών – Μεστών να μετατραπεί σε Λαύριο – Μεστά – Ψαρά τις ημέρες που δεν θα καλύπτει τη γραμμή το «Αριάδνη». Αν συμβεί αυτό τότε η σύνδεση του νησιού με επιβατικό και για τους δυο λιμένες του θα είναι 5 φορές την εβδομάδα, από 6 που είναι σήμερα, επομένως πρακτικά θα υπάρχει απώλεια συνολικά 16 δρομολογίων μέχρι το «Blue Star Πάτμος» να επανέλθει στη γραμμή.

Μακροπρόθεσμα

Η συζήτηση επεκτάθηκε και σε ενέργειες με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ικανές όμως να θεραπεύσουν τις πραγματικές πληγές τις ακτοπλοϊας. Το θέμα της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης των συγκοινωνιών ανέδειξε ο Κ. Τριαντάφυλλος, με τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ στη σύσκεψη για πρώτη φορά να τοποθετούν και οι ίδιοι πολύ ψηλά στην ατζέντα το κόστος των καυσίμων, έστω κι αν αρχικά έκαναν λόγο για τις σοβαρές ευθύνες του καρτέλ καυσίμων. Ο κ. Βαρβιτσιώτης έδειξε ως πιθανή λύση τη διοχέτευση ευρωπαϊκών κονδυλίων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για μετασκευή των καυστήρων και κίνηση τους με φυσικό αέριο αντί πετρελαίου. Διευκρίνησε παράλληλα ότι σε συζήτηση που έχει ξεκινήσει ήδη με το ΥΠΕΚΑ δεν προκύπτουν πολλά περιθώρια για άμεση μείωση της τιμής των καυσίμων των πλοίων. Η προσπάθεια εστιάζεται στην κατεύθυνση μείωσης των καυσίμων, καθώς, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το κόστος τους ανέρχεται περίπου στο 60% του συνολικού κόστους της γραμμής.

Χωρίς κερδοφορία

Παρά τους βελτιωμένους τουριστικούς δείκτες, οι αντίστοιχοι δείκτες κερδοφορίας για τη θερινή περίοδο δεν ανέβηκαν για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με αποτέλεσμα όλοι να αποδέχονται ότι και οι ίδιες βρίσκονται οικονομικά στο καναβάτσο. Αναγνώρισαν επίσης ότι εμπόδια προκαλούν οι μακροχρόνιες συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου που έχουν υπογραφεί με τη NEL και δεσμεύουν πόρους που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν διαφορετικά. 

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση