Κοινωνία

30/11/15 20:33

τελ. ενημ.: 1/12/15 14:14

Το 112 κάνει πρεμιέρα στη Χίο

ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΑ ΤΡΙΨΗΦΙΑ 100, 199, 166 ΚΑΙ ΤΟ 108

Νέα δεδομένα στο κομμάτι της καταγραφής αλλά και του συντονισμού των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε συμβάντα έκτακτης ανάγκης δημιουργεί η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου στη Χίο του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, του γνωστού και ως 112.

Την είδηση μετέφερε το βράδυ της Δευτέρας στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χίου Ι. Αρχοντάκης.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, τα μηχανήματα του τηλεφωνικού κέντρου που θα στεγάζονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο κτίριο της Π.Υ. Χίου έχουν ήδη εγκατασταθεί ενώ έχει εκπαιδευτεί κι ένα άτομο ως χειριστής του κέντρου.

Αυτό το οποίο απομένει είναι η σύνδεση των μηχανημάτων με το τριψήφιο 112 καθώς και με το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο.

«Ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα εντός του 2016 το τριψήφιο 112 θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Η εμπειρία έχει δείξει ότι μέχρι ο κόσμος να το μάθει και να το αφομοιώσει θα περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα στο οποίο θα λειτουργούν παράλληλα και όσα τριψήφια γνωρίζαμε για Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό και ΕΚΑΒ», ανέφερε στον «π» ο κ. Αρχοντάκης.

Τι είναι το 112 και πως λειτουργεί

Το 112, είναι από το 1991 ο κοινός ευρωπαϊκός αριθµός κλήσεως έκτακτης ανάγκης. Από το 2000 λειτουργεί σε όλα τα κράτη µέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ορισµένα µάλιστα και ως ο µόνος εθνικός αριθµός έκτακτης ανάγκης. Παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνοµία) µέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων.

Οι πολίτες καλώντας το 112 συνδέονται, ανεξάρτητα από ποια εταιρεία σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας ανήκουν με το κέντρο του 112 στη Χίο. Παράλληλα το συμβάν καθώς και το τηλεφώνημα καταγράφεται αυτόματα και από το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο που εδρεύει στην Αθήνα. Έτσι το είδος του συμβάντος αλλά και η ανταπόκριση της εκάστοτε εμπλεκόμενης υπηρεσίας καταγράφεται στο σύστημα με απώτερο σκοπό να διορθώνονται οι οποιεσδήποτε παθογένειες.

Σύμφωνα πάντως με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία μόλις το 45% των Ελλήνων δηλώνουν ενήμεροι για τη λειτουργία του 112, γεγονός που προκαλεί προκαταβολικά προβληματισμό για την εξοικείωση των πολιτών με το νέο τρόπο κλήσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση