Άποψη

17/1/19 22:44

τελ. ενημ.: 17/1/19 22:50

Να αφήσουμε να χαθούν 8 εκ. ευρώ για να μη μπει θηλιά στο κέντρο μας;

Τελικά τούτος ο τόπος έχει μνήμη χρυσόψαρου. Κάποιους μήνες πριν, όταν ο «π» παρουσίαζε τον πακτωλό των εκατομμυρίων ευρώ που καταβροχθίσαμε τόσα χρόνια, με το αποτέλεσμα που όλοι (δεν) βλέπουμε, άπαντες συμφωνούσαν ότι την πατήσαμε γιατί μονίμως προτάσσουμε την απορροφητικότητα από το σχεδιασμό.

Ευρώπη και Διαχειριστικές Αρχές μας ανακοινώνουν κάθε φορά πόσα πρέπει να … ρουφήξουμε κι αρχίζει ο συνήθης αγώνας δρόμου για να πανηγυρίζουμε στο τέλος κάθε Προγραμματικής Περιόδου γιατί πιάσαμε το στόχο και δεν επιστρέψαμε δεκάρα στους κουτόφραγκους. Το βράδυ, βέβαια, όταν κοιτάμε το αποτέλεσμα της υπεραπορροφητικότητας, μια ανοιχτή παλάμη βγαίνει απ’ τον καθρέφτη κι έρχεται ως μούντζα απευθείας στα μούτρα μας. Τα φράγκα τα ροκανίσαμε, στο νερό μια τρύπα ξανακάναμε.

Το επόμενο πρωί, όμως, μυαλό δεν βάζουμε. «Γιατί είστε εμμονικοί; Να αφήσουμε να χαθούν 8 εκ. ευρώ απ’ τα έργα ανάπλασης του κέντρου και του δημοτικού κήπου; Γιατί να πάνε χαμένα;», με ρωτούσε χθες υψηλόβαθμος τοπικός παράγων, επηρεασμένος απ’ το τροπάρι των δημοτικών αρχόντων, όποιος δεν μας ευλογεί είναι εμμονικός στην καλύτερη, οπισθοδρομικός στην χειρότερη.

«Ποιοι είναι εκείνοι που αντιδρούν; Εδώ κοτζάμ αρχιτεκτονικό γραφείο έκανε τη μελέτη, το καλύτερο στο είδος του», είναι η συνέχεια του συλλογισμού του υψηλόβαθμου.

Ναι, να χαθούν, χίλιες φορές τα 8 εκ., παρά να βάλουν θηλιά στο λαιμό του κέντρου. Γιατί τα … χρυσόψαρα που ξαφνικά λησμόνησαν τι προβλέπει ο σχεδιασμός αν εφαρμοστεί, δεν αντιλαμβάνονται ότι κανείς δεν διαφωνεί με την ανάπλαση του δημοτικού κήπου και της γύρω του ζώνης. Η διαφωνία – και μάλιστα κάθετη – είναι για τις παλαβές κυκλοφοριακές αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας. Ήπιας κυκλοφορίας η Πολυτεχνείου πες ότι τρώγεται. Διπλής κατεύθυνσης η Δημοκρατίας, με ένα κόμπο στη Φιστέλ Ντε Κουλάνς, το πάρκο Ανδρέα Παπανδρέου και σπαρμένα κάμποσα φανάρια στη μέση αντιλαμβάνεται ένας μέσος Χιώτης με τι ισοδυναμεί;

Γιατί να δεχτώ ότι η συντεχνία των αρχιτεκτόνων ήθελε να τιμωρήσει τον συνάδελφο δήμαρχο που τους … έφτυσε και ευλόγησε το αρχιτεκτονικό σχέδιο που παρέλαβε από αθηναϊκό γραφείο. Να δεχτώ ότι οι θιγόμενοι περίοικοι δεν θέλουν να χάσουν τη βολή τους. Μα οποιονδήποτε μηχανικό και να ρωτήσεις θα πάρεις την ίδια απάντηση. Κι εκείνο το Λιμεναρχείο που εγγράφως προειδοποιεί για την … τρέλα κι αυτό στο κόλπο της αντιπολίτευσης εντάσσεται; Και τελικά μόνο οι Μυτιληνιοί του Περιφερειακού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής ξέρουν τι μας περιμένει από την εφαρμογή ενός οικειοθελούς κυκλοφοριακού εμφράγματος; Εμείς που ζούμε στην πόλη είμαστε τόσο άσχετοι;

Κανένας δεν είναι ευχαριστημένος από ό,τι βιώνουμε καθημερινά στο κέντρο μας. Βασική αιτία η απροθυμία μας να αποκλείσουμε έξω απ’ αυτό το αυτοκίνητο. Τι κάναμε όμως 5 χρόνια τώρα για να το πετύχουμε; Ποιο περιφερειακό πάρκινγκ νοικοκυρέψαμε; Ποια δημοτική ή αστική συγκοινωνία στηρίξαμε; Πως διασυνδέσαμε τους χώρους στάθμευσης με το κέντρο; Πως εφαρμόσαμε την ελεγχόμενη στάθμευση; Πώς να πεισθεί ο δημότης ότι επιτέλους κάτι σοβαρό, με αρχή, μέση και τέλος ξεκινά;

Μελετητής δεν είμαι, κυκλοφοριακές γνώσεις δεν διαθέτω, ξέρω όμως τι γίνεται στο κέντρο τις μέρες και ώρες αιχμής και δεν επιθυμώ να ζήσω τον εφιάλτη που θα φέρουν οι προτεινόμενες αλλαγές. Αν δεν κάνω μάλιστα λάθος και το φράγμα Κατράρη μελετήθηκε από ένα από τα καλύτερα μελετητικά γραφεία του είδους του αλλά σταγόνα νερό δεν πιάνει.

Την καταστροφή δεν προσπαθώ να φέρω αλλά ακράδαντα πιστεύω ότι το σχέδιο που πασχίζει η δημοτική αρχή να επιβάλλει στο κέντρο δεν θα εφαρμοστεί ποτέ. Έργα τέτοιας φύσεως χωρίς την καθολική κοινωνική συμφωνία στις μέρες μας δεν γίνονται. Θα κολλήσει επ’ αόριστον στις επόμενες δικαιολογημένες προσφυγές. Η άκριτη αποδοχή ενός ξεροκέφαλου σχεδίου για το κέντρο στην καλύτερη περίπτωση θα στερήσει την πόλη από 8 εκ. ευρώ. Στη χειρότερη θα την πνίξει. Λες και δεν υπάρχει τρίτος δρόμος.

Δείτε επίσης