Άποψη

1/2/19 21:23

τελ. ενημ.: 1/2/19 21:30

Κατακαημένε Όμηρε, σου πρέπει τέτοια απαξίωση;

Μην ξανακούσω κιχ πως, δήθεν, το νησί πασχίζει να γίνει τουριστικό. Θα πιάσω … πολυβόλο. Όποιος τόπος στοχεύει πραγματικά στον τουρισμό τη σήμερον ημέρα κάνει δυο κινήσεις: η πρώτη φτιάχνει ξενοδοχεία, η δεύτερη σκαλίζει το σεντούκι της Ιστορίας του μπας και βγάλει λαυράκι αυτόματης προβολής. Εξ’ όσων γνωρίζω, ούτε το πρώτο κάνουμε, ούτε το δεύτερο αλλά τουρισμό θέλουμε.

Οποιαδήποτε περιοχή του πλανήτη είχε την τύχη η παράδοση να τη συνδέει τόσο στενά με τον αγνώστου προέλευσης κορυφαίο ποιητή που πέρασε επί γης, θα έκανε κωλοτούμπες. Μην σας πω ότι θα άλλαζε και το όνομα της. Ποιος ξέρει το «Χίος», όσο και να μας λυπεί το γεγονός.

Ήρθε, λοιπόν, η ώρα η ευλογημένη να επιδιώξουμε να συνδέσουμε το νησί, καθαρά για λόγους μάρκετινγκ, με τον Όμηρο, μια από τις δέκα πιο ισχυρές προσωπικότητες παγκοσμίως από καταβολής του ανθρωπίνου γένους, σύμφωνα με έρευνες διεθνών πανεπιστημίων. Βάζει και τα … καλά της η δημοτική αρχή για να παρουσιάσει την πρόταση επιστημονικής ομάδας και προσκαλεί για την παρουσίαση στο Ομήρειο. Εμ, δεν έκοψε εισιτήρια…

Ζήτημα αν στην αίθουσα ήταν καμιά 70αριά όλοι κι όλοι κι ας το μετρήσουν κατά πως θέλουν οι δημοτικοί εμπνευστές της εκστρατείας της μακέτας.  Άφαντοι οι τουριστικοί επαγγελματίες. Μα ούτε ένας… Άφαντος ο πνευματικός κόσμος του νησιού. Άφαντο και το αφεντικό της περιοχής, η κ. Αρχαιολογία.

Στα της πρότασης δεν θα επεκταθώ, θα πω μόνο ότι προσδοκούσα κάτι μεγαλοπρεπέστερο, ταιριαστό με την εμβέλεια του τιμώμενου προσώπου. Όπως ανέμενα και μια πιο ευρεία ανίχνευση του χώρου της Δασκαλόπετρας, απαντώντας και στα απλοϊκά ζητήματα του τύπου πού θα πηγαίνουν τα αυτοκίνητα που το καλοκαίρι ξεχειλίζουν την περιοχή ή μια πιο κατασταλαγμένη θέση για το ποιος θα είναι ο φορέας διαχείρισης.

Στέκομαι στον κατακαημένο τον Όμηρο. Να έχει πείσει όλη την υφήλιο για τη δυναμική του και να μην μπορεί να … τσιμπήσει ολίγη συμπάθεια από κάποιους που χρόνια τώρα καμώνονται ως συμπατριώτες του. Να ισχύει το «ουδείς στον τόπο του προφήτης;», εν προκειμένω «ουδείς στον τόπο του επικός;» Είναι πάντως ντροπή μας να γίνεται, κουτσό – στραβό μικρή σημασία έχει, ένα πρώτο βήμα και από ένα νομό 51.000 κατοίκων να υποδέχονται με ενδιαφέρον την προσπάθεια λιγότεροι από 80 νοματαίοι.

Έτσι, αγαπητοί μου συμπατριώτες, δεν πάμε πουθενά. Για την ακρίβεια πάμε απευθείας για τα … οικονομικά θυμαράκια. Τουριστική Χίος χωρίς Όμηρο είναι μουσακάς χωρίς μελιτζάνα. Κι οι δήθεν τουριστικοί επαγγελματίες του νησιού δείχνουν ότι είναι ολίγον πιο τυφλοί από τον Όμηρο. Κοιτούν κοντόφθαλμα να γεμίσει το δωματιάκι τους κι αδιαφορούν για το θησαυροφυλάκιο που βρίσκεται στη Δασκαλόπετρα και μπορεί να τους υποχρεώσει σύντομα να πολλαπλασιάσουν τις κλίνες τους από τη ζήτηση.

Διά της απουσίας της η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χίου πιστοποίησε ότι, αν κάποια στιγμή η αρχαιολογική σκαπάνη φέρει στο φως οποιαδήποτε τεκμήριο ιστορικής επαφής της Χίου με τον Όμηρο, αυτοί θα τα βάψουν μαύρα. Ο Όμηρος για την ΕΦ.Α. Χίου είναι persona non grata.

Εννοείται, τέλος, ότι στη θέση του Ομήρου, ως … κατακαημένος, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο Ψυχάρης, ο Δρομοκαϊτης, ο Ανδρ. Παπανδρέου, ο Μ. Θεοδωράκης. Σαν να ντρεπόμαστε να πούμε ότι γεννήθηκαν ή κατάγονται από εδώ.

Μόνο που έτσι δεν πάμε πουθενά. Τελεία και παύλα.

 

Δείτε επίσης