Άποψη

9/4/14 10:57

τελ. ενημ.: 10/4/14 10:56

Δεν θα γλύψουμε ούτε κοκαλάκι φέτος: Τουριστική κατάπτωση – 22,75% το 2014

Καθημερινά τα δελτία ειδήσεων των καναλιών εθνικής εμβέλειας μας «βομβαρδίζουν» με ρεπορτάζ τα οποία αναφέρονται στην πολύ μεγάλη αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα. Καθημερινά βλέπουμε να περιγράφονται πολύ μεγάλες αυξήσεις από παραδοσιακές αγορές όπως πχ η Γερμανία και η Βρετανία, ενώ δεν είναι λίγες οι αναφορές για την εκρηκτική στην κυριολεξία αύξηση των πτήσεων εξωτερικού στα περισσότερα αεροδρόμια.

Πολλοί αναρωτιούνται αν αυτή η γιγαντιαία άνοδος του τουρισμού, του μοναδικού μέχρι στιγμής χειροπιαστού ευχάριστου γεγονότος για την ελληνική οικονομία θα επηρεάσει και σε τι βαθμό το δικό μας νησί το οποίο σε σύνολο 18 νησιωτικών αεροδρομίων, παραπαίει στην 15η θέση πίσω πλέον και από νησιά χαμηλής γενικά τουριστικής κίνησης όπως η Λήμνος, η οποία μας ξεπέρασε κατά 420 επιβάτες το 2013 στις αφίξεις charter (ΥΠΑ, 2014).

Το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος»  που διερευνά την αναμενόμενη αεροπορική και επιβατική κίνηση σε 14 ελληνικά αεροδρόμια για την τουριστική περίοδο 2014, καταδεικνύει την τεράστια γύμνια του νησιού μας που από το 2009 και μετά δεν λέει να ξεκολλήσει, αποτέλεσμα χρόνιων παθογενειών οι οποίες κάθε χρόνο συσσωρεύονται χωρίς κανένας φορέας της Χίου να αντιδρά σε αυτή την κατρακύλα. Ενδεικτικός είναι ο παρακάτω χάρτης ο οποίος αναδημοσιεύεται από το ρεπορτάζ του Έθνους με τίτλο «Έως και δέκα πτήσεις την ώρα στα αεροδρόμια».

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του παραπάνω χάρτη ο οποίος παρουσιάζει την αναμενόμενη κίνηση αεροσκαφών και επιβατών για την τουριστική περίοδο 2014, στο σύνολο των 14 αεροδρομίων, τα 12 αναμένεται να παρουσιάσουν μεγάλες αυξήσεις που κυμαίνονται από 12,08% (Χανιά) έως 59,72% (Σκιάθος) ενώ μέσα στα μόλις δυο αεροδρόμια που θα παρουσιάσουν πτώση, η Χίος φιγουράρει με αρνητική πρωτιά – 22,75% σε σχέση με το 2013, όπου η κίνηση έκλεισε με μόλις 8735 αφίξεις από το εξωτερικό.

Εντύπωση επίσης προκαλεί η τεράστια απόσταση της Χίου από όλα τα υπόλοιπα αεροδρόμια στη συνολική επιβατική κίνηση που αναμένεται το 2014 με 151.318 επιβάτες την ώρα που η Κάρπαθος ένα νησί 6000 κατοίκων αναμένει με πτώση – 0,66% , 260.264 επιβάτες. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η επιβατική κίνηση της Χίου (αφίξεις – αναχωρήσεις) βασίζεται στους επιβάτες εσωτερικού σε ποσοστό 90% περίπου ενώ η αντίστοιχη κίνηση της Καρπάθου βασίζεται συντριπτικά σε ποσοστό άνω του 90% σε επιβάτες εξωτερικού, μιας και η σύνδεση του νησιού με την Αθήνα είναι άγονη. Από αυτό και μόνο το γεγονός κατανοούμε πόσο μεγαλύτερη θα ήταν η απόσταση της Χίου εάν παρουσιάζονταν η αναμενόμενη κίνηση τουριστών μόνο από το εξωτερικό.

Ένα άλλο ανησυχητικό στοιχείο το οποίο κανονικά θα έπρεπε να προβληματίσει τους «υπεύθυνους» του τουρισμού στη Χίο, είναι η απόσταση με τα υπόλοιπα νησιά η οποία μεγαλώνει συνεχώς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Λέσβος η οποία αναμένει μια εντυπωσιακή αύξηση 31,27% που σημαίνει 479.298 επιβάτες από 250.000 που είχε τα προηγούμενα χρόνια, ένα άκρως θετικό αποτέλεσμα το οποίο οφείλεται σε ενέργειες των φορέων του τουρισμού στις οποίες έχουμε κάνει αναφορά σε προηγούμενες παρεμβάσεις μας. Στη δε περίπτωση της Μυκόνου σε ότι έχει να κάνει και με εμάς, ισχύει η γνωστή παροιμία «αλλού τα κακαρίσματα και αλλού γεννούν οι κότες» αφού και φέτος θα υπάρχουν καθημερινές αεροπορικές συνδέσεις των αεροπορικών εταιριών, Atlas Jet και Bora Jet από την Κωνσταντινούπολη, ενώ η συνολική κίνηση του αεροδρομίου της Μυκόνου αναμένεται να φτάσει το 1.220.482 επιβάτες το 2014 τη στιγμή που πέρσι δεν ξεπέρασε τους 450.000, παρουσιάζοντας αύξηση 53,66% !
Μετά από όλες αυτές τις προβλέψεις οι οποίες προέρχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες των αεροδρομίων και όχι από εμάς, υπάρχει κανένας σοβαρός άνθρωπος πάνω σε αυτό το νησί, που να θεωρεί τον εαυτό του ειδικό ή μη του τουρισμού που να είναι ευχαριστημένος; Όχι μόνο κανένας δεν προβληματίζεται, όχι μόνο κανένας δεν σκέφτεται να αλλάξει ρότα πάνω στην ανύπαρκτη τουριστική στρατηγική πάνω στον τουρισμό, αλλά αντίθετα επιχαίρονται και βγαίνουν συνέχεια φωτογραφίες με τους Τούρκους. Οι δε επιχειρηματίες βλέπουν τις διανυκτερεύσεις τους να κατακρημνίζονται και παρόλα αυτά δεν κάνουν τίποτα. Οι Τούρκοι της μιας βραδιάς και του table d’ hote (και εκεί βγάλαμε τα μάτια μας), στις ταβέρνες δεν είναι μια αξιόπιστη και σοβαρή λύση για να δημιουργηθεί μια ικανή μάζα τουρισμού στο νησί μας.
Η Χίος έχει ανάγκη από πραγματικούς τουρίστες οι οποίοι θα διαμένουν και θα καταναλώνουν στο σύνολο της αγοράς για τουλάχιστον 7 ημέρες και όχι καιροσκόπους επισκέπτες… Ας αναλογιστούν επιτέλους όλοι οι υπεύθυνοι γιατί η Χίος θα είναι το μοναδικό σχεδόν νησί που σε μια χρονιά απόλυτης ανόδου, θα παρουσιάσει πτώση και μάλιστα της τάξεως του 22,75% ή 36.400 επιβατών περίπου.

 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση