Οικονομία

19/7/13 16:47

τελ. ενημ.: 23/7/13 11:34

«Σε ποιο Θεό να απευθυνθούμε;»

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΦΕΓΓΟΥΔΑΚΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

Όλοι μας έχουμε επενδύσει σε τούτο τον τόπο. Άλλος περισσότερα, άλλος λιγότερο. Ο Όμιλος Ξενοδοχείων Φεγγουδάκη έχει ρίξει στο νησί περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργηθούν ξενοδοχειακές μονάδες που προσελκύουν επισκέπτες, την ίδια ώρα που η πολιτεία, δια μέσου των εκπροσώπων και των επιτροπών της, κάνει τα πάντα για να ανακόψει την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Στον αστερισμό του παραλογισμού, η μία υπηρεσία γνωμοδοτεί θετικά για την ανάπτυξη μιας νέας ξενοδοχειακής μονάδας πίσω από το αεροδρόμιο και από την άλλη, μια άλλη επιτροπή, έρχεται και ακυρώνει με συνοπτικές διαδικασίες τον σχεδιασμό του Ομίλου.

Παρακάτω, δημοσιεύουμε αυτούσια την επιστολή που απέστειλε ο Όμιλος Φεγγουδάκη στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Ποια θα είναι η τύχη της; Άγνωστο...

 

«Επιστρέψετε μου με λίγα λόγια να σας περιγράψω το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως επιχειρηματικός όμιλος  που έχει επενδύσει  πάνω από 30 εκ. ευρώ στη Χίο σε ξενοδοχειακές μονάδες και ένα μεγάλο ποσό σε άλλες δραστηριότητες. Αυτό το πρόβλημα δεν συνάδει ούτε με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης  για διευκόλυνση των  επενδυτών, αλλά πρώτιστος ούτε με τις προϋποθέσεις και το σταθερό νομοθετικό πλαίσιο που απαιτείται  για προσέλκυση επενδύσεων, το ισχυρότερο αντίδοτο σε  περιόδους οικονομικών κρίσεων και ανεργίας όπως πολύ σωστά έχετε επισημάνει.

Αγοράστηκαν από τον όμιλο Φεγγουδάκη το 2005 δυο οικόπεδα  εμβαδού 9 και 3,5  στρεμμάτων, με υψηλό κόστος, σε περιοχή πλησίον του αεροδρομίου Χίου, με σκοπό  τη δημιουργία μονάδας ενοικιαζόμενων δωματίων και αίθριου χώρου προϋπολογισμού συνολικά περίπου 5 εκ. ευρώ. Η περιοχή βρίσκεται  στις παρυφές  του Κάμπου Χίου, περιοχή που προστατεύεται από ειδικό Προεδρικό διάταγμα και  υπόκειται κατά συνέπεια σε αυστηρές προδιαγραφές δόμησης.

Στη διάρκεια των τελευταίων 7 χρόνων, προβήκαμε μελετητικά και αρχιτεκτονικά  σε όλες τις τροποποιήσεις που ζητήθηκαν και απαιτήθηκαν από το υπουργείο πολιτισμού, το υπουργείο τουρισμού, την εφορεία νεότερων μνημείων Β. Αιγαίου, την 3η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Χίου, από την ΥΠΑ και από την υπηρεσία δόμησης Χίου.

Ενώ λοιπόν εγκρίθηκε  τον Μάρτιο του 2013 (επισυνάπτω την έγκριση) και πήραμε βαθιά ανάσα ότι επιτελούς  θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση της επένδυσης, όλες αυτές οι χρονοβόρες, ψυχοφθόρες και με οικονομικό κόστος  ενέργειες που εγκρίθηκαν από τις παραπάνω υπηρεσίες, έπρεπε  να  εγκριθούν τελικά και από το νεοσύστατο Συμβούλιο Αρχιτεκτόνων, από μια επιτροπή δηλαδή που αποτελείτε από 2 αρχιτέκτονες του Δημοσίου και 2  του ιδιωτικού τομέα επιλογής του Τ.Ε.Ε παράρτημα Β. Αιγαίου, η οποία επιτροπή αναίρεσε την γνωμοδότηση και έγκριση της καθ’ ύλην αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου, με ότι  αυτό σημαίνει σε καθυστέρηση και επί πλέον κόστος. (Αυτό ισχύει μόνο για το Αιγαίο και όχι για όλη την Ελλάδα. Μήπως είμαστε παιδιά ενός κατώτερου θεού οι κάτοικοι  του Αιγαίου όπως έγραψε πρόσφατα και κάποιος άλλος Χιώτης επαγγελματίας τουρισμού;

 

Αν ναι, τότε υποδείξετε μας ποιος είναι ο ανώτερος Θεός των υπολοίπων Ελλήνων να τον  ακολουθήσουμε, εκτός αν βρίσκεται στα απέναντι παράλια).

Ερωτούμε  κ. πρωθυπουργέ

  • Μετά την έγκριση των καθ’ ύλην αρμόδιων υπηρεσιών, προς τι χρειάζεται η  γνωμοδότηση ακόμα μιας επιτροπής;
  • Γνωρίζει αυτό το Συμβούλιο αρχιτεκτόνων καλύτερα τις λεπτομέρειες του  Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις  δόμησης σε  προστατευόμενη περιοχή, απ’ ότι το υπουργείο Πολιτισμού  και αν  τότε γιατί  πρέπει να ξοδεύονται τόσα  χρόνια σ’ αυτές τις υπηρεσίες;
  • Υπάρχει περίπτωση ο κάθε ιδιώτης αρχιτέκτονας αυτού του Συμβουλίου να  προασπίζεται τα συμφέροντα πελατών του στην τοπική κοινωνία; 
  • Πρέπει να αναλαμβάνει ένας επενδυτής το κόστος της προσωπικής αντίληψης ενός ιδιώτη αρχιτέκτονα;
  • Ανοίγει δίαυλους συναλλαγής η ύπαρξη ενός τέτοιου επιπλέον Συμβουλίου, καθώς και εξάρτηση πελατειακής σχέσης;
  • Μέχρι πότε τα συντεχνιακά συμφέροντα θα στέκονται εμπόδιο στην αναπτυξιακή πορεία της πατρίδας και του τόπου, απωθώντας επενδυτές;

Πότε επιτέλους θα γίνουμε  λειτουργικό κράτος με νόμους που θα προστατεύουν τον επενδυτή και θα τον τιμωρούν σε παραβατικές  συμπεριφορές;

Κύριε πρωθυπουργέ, το δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο, η ασάφεια και το  αναχρονιστικό πολλαπλών νόμων και διαταγμάτων, η εμπλοκή πολυάριθμων υπηρεσιών και επιτροπών και η  εγωκεντρική και πελατειακή νοοτροπία διοικούντων και διοικούμενων, στο μόνο αποτέλεσμα που οδηγούν είναι στη διαφθορά του κοινωνικού ιστού και του πολιτικού συστήματος, με ότι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της πατρίδας μας.

Αποτέλεσμα. Οκτώ ολόκληρα χρόνια μετά την αγορά των οικοπέδων, περάσαμε από  ένα κυκλώνα γραφειοκρατίας και το Μάρτιο του 2013 εγκρίθηκε η μελέτη της επένδυσης από τα συναρμόδια υπουργεία και από αρχιτέκτονες του υπουργείου Πολιτισμού, του υπουργείου Υ.ΠΕ.ΚΑ από πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, από τριμελή επιτροπή Δ.Ε.Π. ειδικούς επιστήμονες με 5ετη τουλάχιστον  ερευνητική εμπειρία μετά την απόκτηση  του  διδακτορικού διπλώματος στο πεδίο της αρχαιολογίας, της αρχιτεκτονικής, της εθνολογίας, της λαογραφίας, της κοινωνικής, ανθρωπολογίας, της ιστορίας της τέχνης ή άλλο κλάδο που σχετίζεται με την  προστασία της πολιτικής κληρονομιάς. Το Συμβούλιο αρχιτεκτόνων Χίου ακυρώνει αυτούς του υπουργείου. Όσον αφορά τους ιδιώτες αρχιτέκτονες του συμβουλίου, μπορεί κανείς να το αιτιολογήσει. Όμως κ. πρωθυπουργέ είναι εξωφρενικό και δεν τιμά τη λειτουργία του κράτους, οι αρχιτέκτονες του δημοσίου  να ακυρώσουν συναδέλφους τους από άλλο δημόσιο φορέα. Εμείς πόσο θα  ταλαιπωρούμαστε για να επενδύσουμε με πόση υπομονή πρέπει ακόμα να οπλιστούμε.

Επειδή θεωρούμε, πως όταν κάποιος καταγγέλλει τη δυσλειτουργία ενός δημόσιου φορέα επιβάλλεται να προτείνει και λύσεις που θα βοηθήσουν στην εξάλειψη του προβλήματος, θα μας επιτρέψετε να προτείνουνε το εξής. Τα τοπικά  συμβούλια Αρχιτεκτόνων, να γνωμοδοτούν  μόνο για τοπικά θέματα που δεν απαιτείτε η  παραπομπή τους σε άλλους φορείς ανώτερης κλίμακας και να ΜΗΝ  απαιτείται η  γνωμοδότηση τους σε θέματα που εξαρχής έχουν παραπεμφθεί σε καθ υλην αρμόδιες  υπηρεσίες, όπως Υπουργείο Πολυτίμου, Υ.ΠΕ.Κ.Α, Ε.Ο.Τ κλπ που έχουν και την  εποπτεία της υλοποίησης  της επένδυσης, με αποτέλεσμα να ακυρώνει η μια υπηρεσία του δημοσίου την άλλη εις βάρος πάντα του πολίτη- επενδυτή».

Δείτε επίσης