Παρέμβαση για την ανάγκη άμεσης αξιοποίησης των απαλλοτριωμένων εκτάσεων στην περιοχή του αεροδρομίου της Χίου και δρομολόγησης ενός νέου, λειτουργικού και σύγχρονου σχεδίου αναβάθμισης των πυλών εισόδου στο νησί, πραγματοποίησαν μέσω του «Πολίτη» οι Γιάννης Σιδεράτος και Γιάννης Καράς, εκπροσωπώντας τον Σύλλογο Επαγγελματιών Καρφά – Αγίας Ερμιόνης – Μέγα Λιμνιώνα.
Η ανάγκη να προχωρήσει η επόμενη φάση: Από τις αποζημιώσεις στη λειτουργική ένταξη
«Οι αποζημιώσεις προς τους ιδιοκτήτες έχουν ολοκληρωθεί – είναι ώρα να προχωρήσει ο σχεδιασμός», υπογράμμισε ο Γιάννης Σιδεράτος, επισημαίνοντας ότι οι απαλλοτριώσεις αποτέλεσαν μόνο ένα από τα υποέργα που είχαν επισημανθεί από το συλλογικό σχήμα των έξι φορέων, που ασχολούνται με τις υποδομές στις πύλες εισόδου.
«Το κτήριο έχει ολοκληρωθεί, ο διάδρομος προχωρά ικανοποιητικά και τώρα πρέπει να περάσουμε στη φάση αξιοποίησης των γύρω εκτάσεων. Να ενσωματωθούν στον λειτουργικό πυρήνα του αεροδρομίου, ώστε να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης για αεροσκάφη, λεωφορεία, οχήματα και να διασφαλιστεί η ασφαλής επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ζήτημα ασφυξίας και η ανάγκη για νέο σχεδιασμό
Αναφερόμενος στη σημερινή εικόνα γύρω από το αεροδρόμιο, ο κ. Σιδεράτος τόνισε πως επικρατεί ασφυξία. «Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι. Άρα, είναι αναγκαίος ένας νέος σχεδιασμός από ειδικούς, βάσει των σημερινών λειτουργικών και μελλοντικών απαιτήσεων. Το είχε δηλώσει και ο κ. Μηταράκης: οι εκτάσεις πρέπει να ενσωματωθούν στον αερολιμένα. Η καθυστέρηση δεν δικαιολογείται».
Επέκταση χερσαίων χώρων προς τη θάλασσα για μακροχρόνια λύση
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στο ζήτημα της επέκτασης της χερσαίας ζώνης προς τη θάλασσα, το οποίο, όπως δήλωσε ο κ. Σιδεράτος, «αποτελεί πλέον μονόδρομο, καθώς οι απαιτήσεις για μακροχρόνια στάθμευση και εξυπηρέτηση οχημάτων αυξάνονται συνεχώς. Το βλέπουμε και στο λιμάνι της Χίου, το ίδιο θα συμβεί και στο αεροδρόμιο».
Οικονομική λογική και κοινωνική ανταποδοτικότητα
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Καράς υπογράμμισε τη σημασία να υπάρξει ανταποδοτικότητα για την τοπική κοινωνία και τον επισκέπτη, ακόμη και στην περίπτωση που το αεροδρόμιο περάσει στη διαχείριση της Fraport.
«Αν παραχωρηθεί, θα ενοικιάζει τους χώρους. Είναι σημαντικό αυτοί οι χώροι να μπορούν να εξυπηρετούν και τις ανάγκες του απλού πολίτη – για παράδειγμα, κάποιος που φεύγει για δύο εβδομάδες να έχει τη δυνατότητα να αφήσει το όχημά του, είτε δωρεάν είτε με ένα μικρό αντίτιμο», ανέφερε, κάνοντας λόγο για ανάγκη κοινωνικής ωφέλειας και όχι αποκλειστικά εμπορικής εκμετάλλευσης.
Λειτουργικά προβλήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης
«Ακόμα και για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, δεν υπάρχει σήμερα λειτουργικά οργανωμένος χώρος παράδοσης και παραλαβής οχημάτων», τόνισε ο κ. Σιδεράτος, θέτοντας την ανάγκη να ενσωματωθούν όλα αυτά τα δεδομένα στον γενικό σχεδιασμό.
Η προσβασιμότητα καθορίζει την τουριστική ελκυστικότητα
Κλείνοντας, ο ίδιος ανέδειξε μια ιδιαίτερα κρίσιμη παράμετρο για τη Χίο: τη σημασία της προσβασιμότητας στις πύλες εισόδου του νησιού.
«Η πρόσβαση σε έναν τόπο επηρεάζει σε ποσοστό έως και 40% την επιλογή του επισκέπτη. Όσο πιο εύκολες και λειτουργικές είναι οι πύλες εισόδου – το αεροδρόμιο, το λιμάνι – τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ανταπόκριση του τουριστικού ρεύματος. Για τη Χίο, αυτό είναι θέμα επιβίωσης», σημείωσε.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.