Οικονομία

27/1/18 20:42

τελ. ενημ.: 29/1/18 9:20

ΒΙΝΤΕΟ- ΦΩΤΟ: Το θαύμα της Mediterra παράδειγμα για τη Χίο του μέλλοντος

• ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 15ΕΤΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ, ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Ένα σύγχρονο οικονομικό θαύμα με επίκεντρο τη Χίο και τους μαστιχοπαραγωγούς είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν όσοι βρέθηκαν το μεσημέρι του Σαββάτου στο Μουσείο Μαστίχας με αφορμή τα 15 χρόνια από τη δημιουργία της Mediterra, της μητρικής εταιρίας των Mastihashop.

Μαστιχοπαραγωγοί, μέλη της διοίκησης της Ε.Μ.Χ., εμπορικοί εταίροι της Mediterra από τη Σαουδική Αραβία, την Κύπρο και την Τουρκία αλλά και όλο το εργατικό δυναμικό της εταιρείας ήταν εκεί για να αποδείξουν τον τρόπο με τον οποίο μία μικρή εταιρεία, με οραματιστή τον αείμνηστο Γ. Καλουτά και καθοδηγητή τον μοναδικό Γ. Μανδάλα, 15 χρόνια μετά τη δημιουργία της κάνει τζίρους εκατομμυρίων ευρώ και αποτελεί τον βασικό πρεσβευτή του νησιού ανά τον κόσμο.

Από τη Χίο στα… Εμιράτα

Το ταξίδι της Mediterra, που ξεκίνησε το 2002 με μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ ως μετοχικό κεφάλαιο, ανέλυσε στην παρουσία του ο διευθύνων σύμβουλος της Γιάννης Μανδάλας.

15 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Mediterra έχει εταιρικό κεφάλαιο 5 εκ. ευρώ και 7,3 εκ. μετοχές. Συμμετέχει στην εταιρεία Mastiha Damla Sakiz με 25%, που ιδρύθηκε πέρυσι στην Τουρκία και προωθεί τη μαστίχα Χίου στην απέναντι πλευρά του Αιγαίου, με 60% στην εταιρεία «Παραδοσιακά Προϊόντα Ελλάδας» και με 36% στο νεοσυσταθέν Κέντρο Έρευνας για τη μαστίχα.

Από την αρχή της πορεία της η Mediterra έχει δαπανήσει σε επενδύσεις πάνω από 6 εκ. ευρώ. Από αυτά, το 25% για ανάδειξη νέων προϊόντων. Έχει δημιουργήσει 300 προϊόντα, από τα οποία ενεργά είναι τα 180 και παρασκευάζονται στο εργοστάσιο της ΕΜΧ στην Καλλιμασιά, στο κτίριο της Ε.Μ.Χ. αλλά και σε σημεία εκτός Χίου. Επιπλέον το 30% των επενδύσεων αφορά στην ίδρυση καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και το 44% για τη δημιουργία εργοστασίου στην Καλλιμασιά.

Χρονιά σταθμός για τη Mediterra ήταν το 2006, αφού τον Σεπτέμβριο αυτού του έτους δημιουργήθηκε το πρώτο Mastihashop στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Κύπρο. Σήμερα τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται στις μεγαλύτερες αλυσίδες στην Ευρώπη αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα την αλυσίδα Wholefood, τη Gellerie Lafayette στη Γαλλία, τη Harvey Nichols στη Μ. Βρετανία και σε καταστήματα στη Γερμανία, τη Σαουδική Αραβία και τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Οι στόχοι

Στους άμεσους στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον Γ. Μανδάλα, είναι το 2020 η εταιρία να έχει ξεπεράσει τα 15 εκ. ευρώ σε πωλήσεις, βελτιώνοντας σημαντικά την κερδοφορία της, η οποία είναι αξιοσημείωτο ότι από το 2002 μέχρι σήμερα επιτυγχάνεται χωρίς δανεισμό.

Επιπρόσθετα μέχρι το 2020 η Mediterra στοχεύει οι πωλήσεις φυσικής μαστίχας να αγγίζουν το 20%, των τροφίμων το 40%, των παραφαρμακευτικών προϊόντων το 20%, των αλκοολούχων ποτών το 9% και των καλλυντικών το 9%.

Συνολικά η εταιρεία διαχειρίζεται 8 μάρκες, με χαρακτηριστικότερη τη μάρκα «ΕΛΜΑ», που είναι και η παλαιότερη. Εκτός αυτής διαχειρίζεται τα Mastihashop και Mastihacare, τα Mastiha Nature για τα παραφαρμακευτικά προϊόντα, τα λικέρ Kentos και Enosis, το culturamediterra και το Παντοπωλείο. Όλες οι παραπάνω μάρκες κατοχυρώνονται υπέρ της Ε.Μ.Χ..

Γυναικεία υπόθεση…

Η πιο ξεχωριστή αναφορά αφορούσε στο ανθρώπινο δυναμικό των 50 υπαλλήλων της εταιρείας. Τα σκήπτρα ανήκουν στη νέα γενιά, ενώ το 58% των εργαζομένων είναι γυναίκες. Μάλιστα 3 στα 5 διευθυντικά στελέχη είναι γυναίκες και το ίδιο ακριβώς ισχύει για τους 8 στους 10 υπευθύνους τμημάτων.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλούν και τα στοιχεία για την εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού, αφού το 6% κατέχει διδακτορικό τίτλο, το 24% μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, το 40% πτυχίο ΑΕΙ και το 34% πτυχία ΤΕΙ. Όπως ανακοίνωσε ο Γ. Μανδάλας η εταιρεία προσπαθεί να φθάσει το ποσοστό των εργαζομένων της που κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στο 50%, κάτι που θα επιτευχθεί μέσα από αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις των στελεχών της.

Αξιοσημείωτη είναι και η προσφορά της Mediterra στην τοπική κοινωνία, αφού δαπανά ετησίως 25.000 ευρώ σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Οι βραβεύσεις και η μαντινάδα

Από τα γενέθλια των 15 χρόνων δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι βραβεύσεις όλων εκείνων των παραγόντων που πρωταγωνίστησαν ώστε το όραμα της Mediterra να πάρει σάρκα και οστά. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η βράβευση του Γ. Μανδάλα από τους ίδιους τους εργαζόμενους αφιερώνοντάς του μάλιστα και μία μαντινάδα.

«Η εταιρεία πάει καλά σε όλη την Ελλάδα, γιατί έχουμε για Σύμβουλο τον Γιάννη τον Μανδάλα», του αφιέρωσαν, κάνοντας την αίθουσα να παραληρεί.

 

Δημοσιεύτηκε από Εφημερίδα Πολίτης στις Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2018

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση