Σταθερές και καλές χαρακτήρισε τις φετινές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας, υπογραμμίζοντας ότι, για πρώτη φορά μετά από επτά συνεχόμενα έτη, δεν υπήρξαν αυξήσεις στις τιμές των ναύλων, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις. Όπως δήλωσε, η διατήρηση των τιμών και οι εκπτώσεις που προσφέρονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες συνιστούν ουσιαστική διευκόλυνση για το ευρύ κοινό και ενίσχυση της προσβασιμότητας προς τα νησιά.
«Η προσπάθεια που έγινε έχει στηρίξει τη μεσαία τάξη, τους πολλούς και όσους θέλουν να ταξιδέψουν», επισήμανε ο κ. Κικίλιας, εστιάζοντας στην κοινωνική διάσταση των προσφορών που εφαρμόζονται από τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.
Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης στο μεταφορικό ισοδύναμο, χαρακτηρίζοντάς το επιτυχημένο μέτρο, παρά το γεγονός ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες στην εφαρμογή του. Συγκεκριμένα, οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο αφορούσαν το έτος 2024, ενώ παραμένουν απλήρωτες οι οφειλές προηγούμενων ετών προς τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο μέτρο.
«Αυτό το μέτρο είναι πετυχημένο, όπως και οι πολιτικές μας με τις πύλες Σένγκεν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους δημάρχους των νησιών για την από κοινού διαμόρφωση αναπτυξιακών πολιτικών.
Την ίδια στιγμή, ένα ενδεικτικό παράδειγμα από δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή καταρρίπτει, εμμέσως, την εικόνα της «προσιτής» ακτοπλοϊκής μετακίνησης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η μετακίνηση τριών επιβατών και ενός Ι.Χ. από τον Πειραιά στη Χίο απαιτεί συνολικά το ποσό των 483 ευρώ.
Το συγκεκριμένο ποσό επιβεβαιώνει τους εντεινόμενους προβληματισμούς αναφορικά με το πραγματικό κόστος πρόσβασης προς τα νησιά. Για μια τετραμελή οικογένεια ή ένα νοικοκυριό με περιορισμένο εισόδημα, η οικονομική επιβάρυνση είναι τέτοια που καθιστά, ουσιαστικά, απαγορευτική την επιλογή μετακίνησης με πλοίο.
Η δήλωση περί μη αύξησης των τιμών, αν και τεχνικά ακριβής, δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση το γεγονός ότι οι τιμές παραμένουν ήδη σε υψηλά επίπεδα. Η πολιτική ρητορική περί «στήριξης των πολλών» προσκρούει στην πραγματικότητα της αγοράς, όπου η συνολική τιμή για ένα απλό ταξίδι στα νησιά ισοδυναμεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, με το κόστος ενός αεροπορικού ταξιδιού στο εξωτερικό.
Παράλληλα, αν και οι προσφορές λειτουργούν θετικά, αφορούν περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων και δεν καλύπτουν ούτε το σύνολο των επιβατών, ούτε την τουριστική περίοδο στο σύνολό της. Η εφαρμογή πολιτικών στήριξης των νησιωτικών περιοχών απαιτεί, όπως φαίνεται, επαναξιολόγηση του πλαισίου τιμολόγησης και ουσιαστική εποπτεία.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.