Κοινωνία

23/4/13 10:24

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:14

Πιτσιμπούργκο σε διάσταση μαθητική

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΕ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ Κ. ΒΑΓΙΑΝΟΥ

Δεν το ισχυρίστηκε μόνο, το απέδειξε περίτρανα και το αποδεικνύει καθημερινά, καθ’ όλη τη διαδρομή της στην Εκπαίδευση, η φιλόλογος Κυριακή Βαγιάνου, ότι το δημόσιο σχολείο μπορεί και πρέπει να είναι φυτώριο και εστία προαγωγής του πολιτισμού, ανεξάρτητα από τις συνθήκες.
Η κ. Βαγιάνου, μέλος του επιστημονικού δυναμικού του 1ου Γυμνασίου Χίου, του σχολείου που τελεί σήμερα, λόγω της ανακαίνισης-αναπαλαίωσης του ιστορικού του κτιρίου, υπό συνθήκες «προσφυγιάς», αξιοποιεί τα κενά της, εν μέσω διδακτικών ωρών, και με την Ομάδα Ανάγνωσης Μαθητών του Σχολείου, κατευθύνει τη μελέτη λογοτεχνικών έργων, έτσι ώστε τα παιδιά να αναλύσουν μόνα τους και να μεταφέρουν με τη σειρά τους συναισθήματα και εμπειρία στους συμμαθητές τους.

Πίτσμπουργκ 

Για την ακρίβεια η Ομάδα, αποτελούμενη από τους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου, Αγγελική Αλιφραγκή, Ευαγγελία Γεόμελου, Γεωργία Γιαννιώδη, Νίκο Ζαννίκο και Στέλιο Ζαούδη, εργάστηκε πάνω στο μυθιστόρημα της Σώτης Τριανταφύλλου, το «Πιτσιμπούργκο» και μέσα από τις επιστολές των συζύγων Δημοσθένη και Ελέγκως, προσπάθησε να αναβιώσει την εποχή των αρχών του προηγούμενου αιώνα, όταν η Χίος αποκτούσε την ελευθερία της, αλλά και μεγάλο μέρος του ανδρικού της πληθυσμού μετανάστευε στην Αμερική σε αναζήτηση μια καλύτερης μοίρας. Την εργασία αυτή παρουσίασε το πρωινό της περασμένης Παρασκευής 19 Απριλίου στους υπόλοιπους μαθητές του 1ου Γυμνασίου, σε αίθουσα που ανήκει στο έτερο Γυμνάσιο στο κέντρο της πόλης, το 3ο.
Η προσπάθεια αποτελεί εργασία μιας ολόκληρης σχολικής χρονιάς, σε ένα σχολείο που στους μαθητές του έχουν παραχωρηθεί λυόμενες κατασκευές, σχεδόν κοντέινερς, για αίθουσες διδασκαλίας, ενώ για τη συγκεκριμένη εργασία η αμφιθεατρική αίθουσα του 3ου Γυμνασίου, θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν αποθήκη, παρά χώρος για οποιαδήποτε διδασκαλία.
Σ’ αυτές τις αντίξοες συνθήκες, μαθητές και διδάσκουσα και με τις ευλογίες της διευθύντριας του 1ου Γυμνασίου, φυσικού Βασιλικής Μιχαλοπούλου, κατάφεραν να δραματοποιήσουν το κείμενο, να αναδείξουν όλα τα στοιχεία της εποχής εκείνης, αλλά και τις συνήθειες, τα έθιμα, τις προκαταλήψεις και κυρίως τα συναισθήματα των ηρώων της Σώτης Τριανταφύλλου, η οποία συνέγραψε το συγκεκριμένο έργο ως αντίδωρο, μετά από εξαιρετικές διακοπές στη Χίο.
Η συμμετοχή των παιδιών ήταν τόσο ανεπιτήδευτα ουσιώδης και ειλικρινής, ώστε η συγκίνηση που απορρέει από το κείμενο να περάσει μέσω αυτών στο μαθητικό κοινό, που με την ολοκλήρωση της παράστασης-παρουσίασης καταχειροκρότησε τους συντελεστές.
Η Ομάδα Ανάγνωσης, πάντα με την καθοδήγηση της Κ. Βαγιάνου, την προηγούμενη χρονιά μελέτησε το μυθιστόρημα της Ειρήνης Νικολάκη-Καλαμάρη «Το σπίτι στον Κάτω Αιγιαλό», το οποίο παρουσίασε στους μαθητές του Σχολείου, στους καθηγητές και παρουσία της ίδιας της δημιουργού.
 

Δείτε επίσης