Κοινωνία

25/5/16 18:42

τελ. ενημ.: 26/5/16 10:20

Μαθητικά προσφυγικά χαμόγελα

ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Ο Αμερ Φαράζ  και ο Μοχάμετ Άμπτα  είναι οι δυο δάσκαλοι από τη Συρία που διδάσκουν αραβικά τα παιδιά, μαζί με άλλες δυο δασκάλες,  στο πρότυπο σχολείο που ξεκίνησε να λειτουργεί στη Χίο για τα προσφυγόπουλα.

Δάσκαλος Ιστορίας ο ένας και δάσκαλος Αραβικών ο άλλος  στη Συρία, από όπου έφυγαν εξαιτίας του πολέμου, βλέπουν με αισιοδοξία και θετική σκέψη αυτή την κίνηση που αν μη τι άλλο γεμίζει τα παιδιά με χαρά.

Στο «σχολείο» που είναι το μόνο που λειτουργεί αυτή τη στιγμή στη χώρα για παιδιά προσφύγων, ήδη παρακολουθούν μαθήματα αγγλικών, αραβικών αλλά και υγιεινής και πρακτικά μαθήματα για την καθημερινότητα τους , 40 παιδιά κυρίως από τη Συρία, ηλικίας 6-7 ετών που φιλοξενούνται στους καταυλισμούς της Σούδας και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ,.

Παράλληλα από την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει κι άλλο τμήμα με παιδιά από 11-17 ετών προσπαθώντας να διευρυνθεί ο κύκλος ηλικιών των παιδιών και να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα.

Την ευθύνη για τη λειτουργία της δομής έχουν εθελοντές από τις εθελοντικές ομάδες (cert) και (ΒΑΑS). Ο Νick Millet  από τη Βρετανία και ο Jacob Rocde από τη Γερμανία μίλησαν στο politischios.gr  για το εγχείρημα αυτό που δεν αποτελεί ένα παραδοσιακό σχολείο, όπως είπαν, αλλά παρέχει τις βασικές γνώσεις και εφόδια  προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες που έχουν γεννηθεί γι αυτά τα παιδιά που έχουν βρεθεί λόγω των συνθηκών στον δρόμο.

 «Οι τέσσερις πρόσφυγες-δάσκαλοι συμμετέχουν εθελοντικά στο σχολείο, ενισχύεται η αξιοπρέπεια τους και η διάθεση για ζωή από το να είναι εγκλωβισμένοι και απογοητευμένοι, κλεισμένοι στον καταυλισμό. Η λειτουργία αυτού του σχολείου μπορεί να στείλει ένα θετικό μήνυμα σε όλο τον κόσμο από το νησί σας» είπαν χαρακτηριστικά.

Όσο για τα παιδιά, οι φωνές και ο ενθουσιασμός τους ήταν έκδηλος και όπως είπαν και οι εθελοντές «δεν πιστεύουν ότι συμβαίνει αυτό, είναι ενθουσιασμένα, ξυπνούν κάθε πρωί με ανυπομονησία για την ώρα που θα πάνε στο σχολείο. Δημιουργούν μια υπερδραστηριότητα και μια ζωή πίσω στον καταυλισμό, έχουν μια αλληλεπίδραση με τους ντόπιος λέγοντας τους καλημέρα και καλησπέρα».

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση