8.2.2017 15:44

Η χρυσή (τελευταία;) ευκαιρία για το αεροδρόμιο της Χίου

ΣΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΣ

Στο μικροσκόπιο ειδικών συμβούλων, που θα αξιολογήσουν τις δυνατότητες του από λειτουργική, εμπορική και κυκλοφοριακή άποψη, τη δυναμική σε προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών και της ανάπτυξης επιχειρηματικού πλάνου εργασιών του,  μπαίνει το αεροδρόμιο της Χίου.

Η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλου προωθώντας τη διαδικασία για την αξιοποίηση του μαζί με τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια από το νέο Υπερταμείο.

Όπως αναφέρουν αθηναϊκές εφημερίδες, τα 23 αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και αυτό της Χίου, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό τη Fraport, θα αξιολογηθούν στα πλαίσια συμβατικής υποχρέωσης της χώρας απέναντι στους δανειστές, στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου μνημονίου, με το Ταμείο να πρέπει μέχρι τον Σεπτέμβριο να αξιολογήσει τις επιλογές αξιοποίησης που έχουν πριν τα μεταβιβάσει στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών, δηλαδή στο νέο Υπερταμείο.

Κερδοφόρο το αεροδρόμιο της Χίου

Η προκήρυξη για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου από το ΤΑΙΠΕΔ εξυπηρετεί την προετοιμασία για τη μεταφορά τους στο νέο ταμείο (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών ή ΕΔΗΣ) το Σεπτέμβριο. Αν και η τελευταία αυτή κίνηση έχει τη σημασία της, ειδικά σε πολιτικό επίπεδο, η αξιοποίηση όσων αεροδρομίων έχουν προοπτικές να αποφέρουν σημαντικά έσοδα σύντομα, αναμένεται να προχωρήσει γρήγορα και πιθανότατα να είναι από τις πρώτες αποκρατικοποιήσεις του Υπερταμείου. Χαρακτηριστικό είναι ότι το αεροδρόμιο της Χίου είναι από τα «δυνατά» χαρτιά για την κυβέρνηση μαζί με αυτά σε Πάρο, Καλαμάτα, Νάξο, Άραξο, Κάρπαθο και Ικαρία, λόγω της κερδοφορίας τους, ενώ επισημαίνεται η ανάγκη εκσυγχρονισμού κάποιων από αυτά, στοιχείο που οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε για την ολοκλήρωση των έργων που αφορούν στην επέκταση του.

Συνολικά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια για τα οποία προχωρά διαγωνισμός πρόσληψης συμβούλων είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Αστυπάλαιας, της Χίου, της Ικαρίας, των Ιωαννίνων, της Καλαμάτας, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καστοριάς, της Κοζάνης, των Κυθήρων, της Λέρου, της Λήμνου, της Μήλου, της Νέας Αγχιάλου, της Νάξου, της Πάρου, της Σητείας, της Σκύρου και της Σύρου.

Ο κεντρικός στόχος

Κεντρικός στόχος του σχεδίου είναι η «ωρίμανση» και εξυγίανση των αεροδρομίων, προκειμένου στη συνέχεια να αυξηθεί και το τίμημα που θα ζητηθεί από τους επενδυτές και έτσι να εισρεύσουν στο ταμείο του κράτους όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα. Υπάρχει ωστόσο προβληματισμός, καθώς το «μίγμα» των αεροδρομίων δεν είναι ομοιογενές. Στη λίστα των 23 περιφερειακών αεροδρομίων περιλαμβάνονται επτά κερδοφόρα, τέσσερα που εμφανίζουν προοπτικές ανάπτυξης, ενώ αρκετά από τα υπόλοιπα είναι ζημιογόνα και συνεπώς καθίσταται δύσκολο να μεταβιβαστούν. Έτσι, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν μπει διάφορα σενάρια για τον τρόπο που θα παραχωρηθούν. Εξετάζονται λύσεις όπως να παραχωρηθούν είτε αυτόνομα, είτε σε συστάδες (clusters), ώστε να αυξηθούν η παραγόμενη αξία, τα οφέλη και συνεπώς το τίμημα.

(με πληροφορίες από τη Ναυτεμπορική)

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ