Κοινωνία

21/1/13 17:03

τελ. ενημ.: 22/1/13 11:17

Δεν υπάρχει μέση λύση

Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ "ΠΟΛΙΤΗ" ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ

Το νέο κεντρικό λιμάνι διεκδικεί πια τα σκήπτρα του πιο αμφιλεγόμενου έργου του νομού από το αεροδρόμιο. Για το τελευταίο η απόδοση των αποζημιώσεων από τις απαλλοτριώσεις έχει σβήσει την αμφιβολία αν το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί, καθώς οι αναγκαίες πιστώσεις για την επέκταση υπολείπονται πια κατά πολύ του κόστους των απαλλοτριώσεων.

Το νέο λιμάνι όμως απαιτεί, στην ολοκληρωμένη του μορφή, πιστώσεις που πιθανά θα φτάσουν τα 70 εκ. ευρώ, ποσό δυσθεώρητο για τις συνθήκες της εποχής, αβέβαιο αν μπορεί να τον αντέξει ακόμα και η προσεχής Προγραμματική Περίοδος. Για πολλούς, ίσως τους περισσότερους, είναι έργο με αναντίστοιχο κόστος και όφελος, όσο οι συνθήκες στην ακτοπλοΐα διαρκώς επιδεινώνονται και λύση για την προσέγγιση κρουαζιεροπλοίων παρέχει και ο λιμένας Μεστών.

Όσοι δε συμφωνούν με την αναγκαιότητα ή αμφιβάλουν για την πιθανότητα χρηματοδότησης κάνουν το λάθος να μην το ομολογούν δημοσίως. Εδώ και λίγους μήνες βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση να παγώσει ο σχεδιασμός υλοποίησης του με δικαιολογίες έωλες. Ο υπουργός φέρνει προτάσεις για βελτίωση του υφιστάμενου χαρακτηρίζοντας τις ως «μη ανταγωνιστικές», ενώ οφθαλμοφανώς είναι. Αν δηλαδή γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις στον υφιστάμενο λιμένα, πάντα με ευρωπαϊκές πιστώσεις, πόσο ρεαλιστικό είναι να διεκδικήσουμε επόμενες για ένα νέο λιμάνι;

Στην περίπτωση του νέου λιμανιού τα παπατζιλίκια κανέναν δεν πείθουν. Και ο Λαμπρινούδης γνωρίζει ότι το νέο κεντρικό λιμάνι δεν είναι δυνατόν τώρα να χρηματοδοτηθεί και δεν το ομολογεί και ο Μουσουρούλης πιστεύει ότι το λιμάνι Πολύδωρου δεν είναι αναγκαίο αλλά φοβάται να αναλάβει το πολιτικό κόστος ακύρωσης του έργου. Όσο και οι δυο παίζουν τον παπά, τις εντυπώσεις θα κερδίσει σαφώς ο πιο έμπειρος παπατζής αλλά την ουσία θα τη στερηθεί η Χίος.

Το βέβαιο είναι ότι η λύση Μουσουρούλη, αντί να απεμπλέξει δημιουργεί μεγαλύτερη σύγχυση γιατί απλούστατα ο ίδιος ο υπουργός δεν λέει καθαρά αυτό που πιστεύει. Γιατί, αν πίστευε στη χρησιμότητα του νέου λιμένα κι ο ίδιος διαπιστώνει ότι τώρα που φάγαμε το γάιδαρο των μελετών, δεν είναι δυνατόν να κολλήσουμε στο σαμάρι. Να χρηματοδοτηθεί η πλήρης ωρίμανση του έργου και να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να ενταχθεί το έργο στο επόμενο ΕΣΠΑ. Αν πάλι αισθάνεται κι εκείνος – κι άλλοι πολλοί – ότι το νέο λιμάνι δεν είναι χρήσιμο ή δεν έχει σοβαρές πιθανότητες χρηματοδότησης, είναι ανεπίτρεπτο να πετιούνται άλλες 180.000 ευρώ σε επιπρόσθετες μελέτες.

«π»

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση