Κοινωνία

30/5/16 16:38

τελ. ενημ.: 31/5/16 22:31

«Δεν είμαστε εκπαιδευτικοί ενός κατώτερου Θεού»

ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Τα προβλήματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι κοινά, αλλά είναι χαοτική   η διαφορά  των προβλημάτων των αναπληρωτών που υποχρεώνονται να δουλεύουν στις Οινούσσες,  συγκριτικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτοί που εργάζονται στη Στερεά Ελλάδα, την Κέρκυρα, ή την Κρήτη. Ακόμη και στη Χίο! Ακόμη φοβερότερες είναι οι επιπτώσεις για τους 23 υποβαθμισμένους μαθητές του τριτάξιου σχολείου των Οινουσσών που ζουν και δουλεύουν όλοι σε μια τάξη, αφού εκ των πραγμάτων υστερούν έναντι αυτών των εξατάξιων σχολείων. Όταν επιβαρύνονται και με ελλείψεις ή καθυστερήσεις διορισμών δασκάλων αυτά τα παιδιά δεν έχουν ισότιμη προσφορά εκπαίδευσης και μειονεκτούν έναντι αυτών με τα οποία  θα κληθούν να συνυπάρξουν στη συνέχεια της εκπαιδευτικής τους κατάρτισης.

Οι επτά  εκπαιδευτικοί των Οινουσσών τα δύο τελευταία χρόνια είναι αναπληρωτές. Πέντε στο δημοτικό, δύο στο νηπιαγωγείο και μια υπάλληλος  λειτουργεί ως βοηθητικό προσωπικό.

« Φέτος προσληφθήκαμε καθυστερημένα τον Οκτώβριο και μία ήλθε το Μάρτιο. Η καθυστέρηση έχει επιπτώσεις σε όλους, ενώ η εκπαιδευτικός που ανέλαβε πρόσφατα δεν θα έχει δικαίωμα να ενταχθεί και στο Ταμείο Ανεργίας», δηλώνει στον «π» η διευθύντρια του δημοτικού  Ελένη Παπαδοπούλου.

«Ειδικά  το δημοτικό και το νηπιαγωγείο των Οινουσσών τα δύο τελευταία χρόνια στελεχώνονται από αναπληρωτές που δεν τοποθετούνται έγκαιρα. Το έργο μας δυσχεραίνεται, δεν μπορούμε να δουλέψουμε και να υποστηρίξουμε σωστά  για μισό σχολικό έτος  τρείς τάξεις με 23 παιδιά σε ένα ολιγοθέσιο σχολείο. Δεν είμαστε ήρωες, τα σχολεία  όπως αυτό των Οινουσσών δεν είναι σχολεία ενός κατώτερου Θεού, ούτε οι αναπληρωτές είναι απρόσωπα όντα που κινούνται μηχανικά γεμίζοντας και αδειάζοντας κενά κατά παραγγελία».

Εθελοντές

Ταυτόχρονα… η εργασία τους τείνει να μετατραπεί σε… εθελοντική, αφού πληρώνονται σχεδόν μετά το τέλος της εκπαιδευτικής σεζόν και όλο αυτό το διάστημα καλούνται να ζήσουν στις Οινούσσες  με δικά τους έξοδα.

«Ζούμε και υπηρετούμε σε δυσπρόσιτο σχολείο πρώτης γραμμής, παίρνουμε θέση για τη φύση της δουλειάς μας η οποία πλέον κινείται προς τον εθελοντισμό, χωρίς να υπάρχει έμπρακτη αναγνώριση και στήριξη από το υπουργείο. Αγωνιζόμαστε γιατί οραματιζόμαστε ένα σχολείο παιδοκεντρικής φύσεως, ιδιαίτερα σε ένα τόπο όπως οι Οινούσσες, ανοιχτό στις κοινωνικές ανάγκες, τίποτα λιγότερο».

Η επιστολή

 Έχουν κοινοποιήσει τους προβληματισμούς τους με επιστολή στο υπουργεία παιδείας και περιμένουν τις εξελίξεις, που θα εκτραχυνθούν αν  κατατεθεί  για ψήφιση στη Βουλή  το σχέδιο νόμου που έχει δει το φως της δημοσιότητας.

«Μας εξέπληξε δυσάρεστα η αναγγελία του νέου νομοσχεδίου, ήταν σαν κεραυνός εν αιθρία στο τέλος της σχολικής περιόδου και δεν διατέθηκε επαρκής χρόνος για διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς. Στην Ελλάδα ο θεσμός του αναπληρωτή έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον από τις εκάστοτε κυβερνήσεις  για να εξυπηρετήσει οικονομικές ανεπάρκειες και αδυναμίες στη στελέχωση των σχολικών μονάδων. Η αλήθεια είναι ότι ο θεσμός καταστρατηγείται. ΟΙ αναπληρωτές πρέπει να καλύπτουν τα λειτουργικά και όχι τα οργανικά κενά, όπως γίνεται την τελευταία οκταετία», επισημαίνει.

Τα αιτήματα

Κύριο αίτημα τους είναι να αναγνωρίζονται όλα τα δεδουλευμένα και τα κεκτημένα δικαιώματα τους, που είναι προϊόντα πολυετών αγώνων.

«Είναι άξιο απορίας γιατί το υπουργείο δεν αναγνωρίζει στους υπαλλήλους του τα δεδουλευμένα τους. Στην επιστολή αναφερόμαστε στο νέο αυθαίρετο πλαφόν της προϋπηρεσίας που βάζει όριο τα 16,8 μόρια, δηλαδή έμμεσα την  καταργεί. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι  εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας θα εξακολουθήσει να συγκλίνει με αυτή της Ευρώπης, γι’ αυτό δεν πρέπει να αναγνωρίζονται μόνο οι 60 μήνες της προϋπηρεσίας μας. Είναι παράλογο και ηθικά ανεπίτρεπτο. Παράλληλα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η ημερομηνία κτήσης του πτυχίου μας».

Ευνοϊκή αντιμετώπιση

Η Ε. Παππαδοπούλου υπενθυμίζει και τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και τις οποίες ζουν το τελευταίο διάστημα στο νησί. Προσφυγικό, παραβιάσεις του εναέριου και θαλάσσιου χώρου από την Τουρκία, συνεχείς επιτηρήσεις από ελικόπτερα, συνεχής παρουσία ναυτικών δυνάμεων.

«Πρέπει να μας αντιμετωπίσουν ευνοϊκά και από αυτή την πλευρά. Ανακοινώνουν ευεργετικά μέτρα και παροχές για στήριξη των επαγγελματικών αναγκών των κατοίκων της περιφέρειας μας, αλλά με τις εκπαιδευτικές δεν ασχολούνται. Δεν είμαστε εκπαιδευτικοί ενός κατώτερου Θεού», λέει και περιμένει να δει τις εξελίξει που αναμένεται να υπάρξουν από σήμερα που η εκπαιδευτική κοινότητα μπαίνει στην τελική ευθεία λήξης και της φετινής σεζόν. 

Δείτε επίσης