Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εναρμόνισης στους παιδικούς σταθμούς της Χίου, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο Αργύρης Γιαμάς, αντιδήμαρχος Πρόνοιας, παρουσιάζοντας έναν πλήρη απολογισμό των έως τώρα παρεμβάσεων αλλά και τις ενέργειες που αναμένεται να υλοποιηθούν έως τον Ιούλιο του 2025.
Ο ίδιος τόνισε πως η ανάγκη των παρεμβάσεων προκύπτει από προεδρικό διάταγμα του 2017, το οποίο καθορίζει αυστηρές τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές για όλους τους παιδικούς σταθμούς της χώρας, με τελική ημερομηνία συμμόρφωσης τον Ιούλιο του 2025.
«Το διάταγμα αυτό δεν είναι γραφειοκρατική απαίτηση, αλλά ένα εργαλείο αναβάθμισης των συνθηκών φιλοξενίας των παιδιών μας. Εάν δεν ολοκληρωθούν οι εργασίες, οι σταθμοί χάνουν την άδεια λειτουργίας τους», υπογράμμισε ο Αργύρης Γιαμάς.
Όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος, το έργο δημοπρατήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς από τότε μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2024 –όταν ανέλαβε η νέα δημοτική αρχή– είχε γίνει μόλις η εγκατάσταση εργολάβου σε έναν μόνο σταθμό.
Η νέα διοίκηση προχώρησε σε επιτάχυνση της διαδικασίας, ξεκινώντας από τον σταθμό Φλοίσκου, ο οποίος παραδόθηκε το καλοκαίρι του 2024, έπειτα από ολιγοήμερο κλείσιμο.
Στη συνέχεια ολοκληρώθηκαν οι παρεμβάσεις στους παιδικούς σταθμούς Βαρβασίου (Αύγουστος 2024) και Καλλιμασιάς, με τον εργολάβο να εκμεταλλεύεται τις διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα για τις εργασίες.
Απομένουν δύο ακόμη σταθμοί, Ομηρούπολης και Καλουτά, οι οποίοι –σύμφωνα με τον προγραμματισμό– θα παραδοθούν έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2025. «Δεν υπάρχει περιθώριο για άλλες καθυστερήσεις. Είμαστε υποχρεωμένοι να ολοκληρώσουμε τις παρεμβάσεις μέχρι τον Ιούλιο του 2025, αλλιώς οι σταθμοί δεν θα λειτουργούν», επανέλαβε ο Αργύρης Γιαμάς.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της δημοτικής αρχής:
Στις 15 Ιουλίου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες στον παιδικό σταθμό Ομηρούπολης, με διάρκεια περίπου 10 ημερών.
Στις 20 Ιουλίου, σειρά παίρνει ο παιδικός σταθμός Καλουτά, ο οποίος θα παραδοθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Ο Αργύρης Γιαμάς διαβεβαίωσε ότι «σε καμία περίπτωση τα έργα δεν θα θέσουν σε κίνδυνο τα παιδιά ή τη λειτουργία των σταθμών. Έχουμε ήδη ενημερώσει έγκαιρα τους γονείς».
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τον αντιδήμαρχο στην επιλογή της δημοτικής αρχής να μη διακόψει τη λειτουργία των σταθμών για μεγάλο διάστημα. «Σε άλλες περιοχές, σταθμοί κλείνουν για τέσσερις ή πέντε μήνες. Εμείς επιλέξαμε να πιέσουμε τον εργολάβο, ώστε να μείνει κλειστός ο σταθμός το ελάχιστο δυνατό διάστημα», εξήγησε.
Ο Πάρις Βελλιανίτης, αρχιτέκτων μηχανικός του έργου, ανέλυσε τις τεχνικές απαιτήσεις του προεδρικού διατάγματος: «Το κράτος όρισε συγκεκριμένα τετραγωνικά ανά παιδί, ειδικούς χώρους φύλαξης, ύπνου και υποδοχής, με αυξημένα μέτρα ασφάλειας».
Σε πολλές περιπτώσεις –όπως ανέφερε– απαιτείται ολική επαναδιάταξη των χώρων: «Αναγκαζόμαστε να γκρεμίσουμε εσωτερικούς τοίχους και να επανασχεδιάσουμε τις λειτουργίες του σταθμού. Έπρεπε να δημιουργηθούν νέοι χώροι, ακόμη και για την απλή φύλαξη απλύτων, αλλιώς δεν εξασφαλίζεται η άδεια λειτουργίας».
Μάλιστα, ο Πάρις Βελλιανίτης αποκάλυψε ότι «οι περισσότεροι σταθμοί δεν είχαν υποστεί ποτέ ανακαίνιση από τότε που κατασκευάστηκαν, όπως για παράδειγμα ο σταθμός της Φλείσκου που χρονολογείται από τις αρχές του περασμένου αιώνα».
Απαντώντας σε ερώτηση για τις καθυστερήσεις του έργου, ο Πάρις Βελλιανίτης επεσήμανε ότι το πρόβλημα είναι πανελλαδικό και πολυπαραγοντικό: «Έχουμε τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, ιδιαίτερα μηχανικούς. Παράλληλα, η γραφειοκρατία είναι τροχοπέδη. Το νομικό πρόσωπο που είχε την ευθύνη του έργου έκλεισε και όλες οι αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στον Δήμο, δημιουργώντας πλήρη διοικητική σύγχυση».
Παρόλα αυτά, εξέφρασε αισιοδοξία: «Ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε τις εργασίες εγκαίρως, έστω και με μικρή καθυστέρηση».
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.