Αυτοδιοίκηση

27/2/18 19:22

τελ. ενημ.: 27/2/18 19:26

Πως στήριξε το "όχι" το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής

Με ομόφωνη απόφαση του, ενδεικτική της δυσπιστίας με την οποία αντιμετώπισε εξ’ αρχής τους δημοτικούς χειρισμούς ο τεχνικός κόσμος, το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής απέρριψε την προτεινόμενη μελέτη. Στις παρατηρήσεις του αναφέρει:

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Το εγκεκριµένο σχέδιο ΒΑΑ περιορίζεται σε µια στενή περιοχή επεµβάσεων και χρειάζεται να ελεγχθεί η συνάφεια µε τα υπό εκπόνηση σχέδια του ΓΠΣ και του master plan του λιµανιού και ότι δεν υπάρχει επαρκής τεκµηρίωση των προβλεπόµενων αλλαγών κυκλοφορίας των οχηµάτων στη περιοχή των επεµβάσεων.

Α/ Η προτεινόµενη ανάπλαση και µετατροπή των οδών Χιόνης και Πολυτεχνείου σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, δεν θα έπρεπε να παρουσιάζονται αποσπασµατικά διότι κάθε τροποποίηση της σηµερινής κατάστασης επιφέρει τροποποιήσεις στο σύνολο των επιπτώσεων στα κυκλοφοριακά θέµατα του κέντρου.

Β/ Από τις προτάσεις της µελέτης δεν επιτυγχάνεται η ανάδειξη της προτεραιότητας ισότιµης χρήσης και πρόσβασης των πεζών στο ∆ηµόσιο Χώρο (∆ηµοτικός Κήπος και Πλατεία) για τους προερχόµενους από τη βορεινή πλευρά της οδού ∆ηµοκρατίας από τη μετατροπή της σε διπλής κατεύθυνσης.

Οι σηµερινές υφιστάµενες διαβάσεις πεζών επί της οδού ∆ηµοκρατίας θα καταστούν ιδιαίτερα προβληµατικές και επικίνδυνες.

Γ/ Η µελέτη στηρίζεται ως επί τω πλείστον σε δίκτυο χώρων στάθμευσης μη δημοτικών, δηλαδή χώρους που καθιστούν αµφίβολη την εξασφάλιση της λειτουργίας και απορρόφησης των ήδη κορεσµένων αναγκών θέσεων στάθµευσης.

ΕΙ∆ΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  1. Περιοχή ∆ηµοτικού Κήπου

Α/ Το Σ.Α. προτείνει η χάραξη των βασικών αξόνων να παραµείνει όπως σχεδιάστηκαν από τον Ιωάννη ∆εσποτόπουλο. Μάλιστα µε τη διατήρηση αυτή δεν θίγονται και οι σειρές ευκαλύπτων που υπάρχουν εκατέρωθεν του τµήµατος αυτού.

Β/ ∆εν αιτιολογείται η χωροθέτηση των «µπαλκονιών» στα όρια του ∆ηµοτικού Κήπου από την οδό Πολυτεχνείου, οπότε προτείνεται να δηµιουργηθούν στην ευθεία επέκτασης των απέναντι οδών: Εγκρεµού, Πετροκοκκίνου.

Γ/ ∆εν φαίνεται να υπάρχουν στη πρόταση ιστορικά σηµεία και στοιχεία όπως ο βράχος-µνηµείο (για τον σεισµό του 1881) εµπρός από την είσοδο του Ι. Ναού Αγ. Βασιλείου, και το υπόγειο καταφύγιο.

∆/ ∆εν είναι ξεκάθαρη η απρόσκοπτη κίνηση οχηµάτων έκτακτης ανάγκης µέσα στον ∆ηµοτικό Κήπο, αφού σε όλες τις εισόδους παρεµβάλλονται σκαλοπάτια.

Περιοχή οδών ήπιας κυκλοφορίας οδών Χιόνης και Πολυτεχνείου

Α/ Το Σ.Α. προτείνει να δοθεί µεγαλύτερο πλάτος από αυτό που προβλέπει η µελέτη στα σηµεία µεταξύ των υπό γωνία θέσεων στάθµευσης και των κτιρίων.

Β/ Για κτίρια µε µεγάλη επισκεψιµότητα, όπως το ∆ιοικητήριο της Περιφέρειας και το Οµήρειο, δεν φαίνεται να γίνεται ιδιαίτερη µέριµνα για θέσεις στάθµευσης, αντίθετα µειώνονται και οι υπάρχουσες.

  1. Περιοχή κεντρικής πλατείας Βουνακίου, ανατολικού τµήµατος και περιοχή άξονα εισόδου Απλωταριάς – Πύλης Ματζόρε

Α/ Να επανεξεταστεί η προτεινόµενη φύτευση των 8 πλατανιών αριστερά και δεξιά του συντριβανιού. Η ενίσχυση της φύτευσης στην πλατεία είναι θεµιτή χωρίς να περιορίζεται ο µόνος «ξέφωτος» ανοικτός χώρος στο κέντρο της πόλης.

Β/ Οι νέες φυτεύσεις να ενταχθούν στην υφιστάµενη ακτινωτή χάραξη στη δαπεδόστρωση µε λωρίδες λευκού µαρµάρου και πέτρας «Κορακάρη». Να εξεταστεί η επαναχωροθέτηση των ξύλινων δαπέδων και περγκολων ώστε να µην θιγεί ο ξέφωτος χώρος.

Γ/ Να επανεξεταστεί η διατήρηση των υπαρχόντων κερκίδων από µάρµαρο στο όριο της πλατείας µε τον κήπο.

∆/ Η φύτευση δέντρων που προτείνεται στην περιοχή που ορίζεται από την είσοδο της Απλωταριάς και την οδό ήπιας κυκλοφορίας µέχρι το Τζαµί, δηµιουργεί ερωτηµατικά καθώς πρόκειται για περιοχή όπου υπάρχουν οι υπόγειες «γαλαρίες» του παλαιού κεντρικού αποχετευτικού δικτύου.

Ε/ Η κατάργηση της δυνατότητας άµεσης στροφής των οχηµάτων (που θα προέρχονται από την οδό Πολυτεχνείου), αριστερά προς την οδό ∆ηµοκρατίας µε προορισµό το Βόρειο τµήµα της πόλης θα δηµιουργήσει έντονα προβλήµατα ως προς την εκτόνωση του κυκλοφοριακού φόρτου προς το λιµάνι.

 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση