Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από τις πρώτες δηλώσεις του Δημάρχου Χίου, Γιάννη Μαλαφή, για την έναρξη λειτουργίας της δημοτικής συγκοινωνίας στην Αμανή, και το λεωφορείο του Δήμου – πρωταγωνιστής της εξαγγελίας – παρέδωσε εκ νέου πνεύμα. Για δεύτερη φορά από την ημέρα της έναρξης των δρομολογίων, το όχημα ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης, επιβεβαιώνοντας όσους έκαναν λόγο για ανεπαρκή προετοιμασία και προβληματικό σχεδιασμό.
Οι λιγοστοί κάτοικοι της Αμανής που περίμεναν να μετακινηθούν με το υποσχόμενο "όχημα σταθερότητας και προσβασιμότητας", αναγκάστηκαν και πάλι να επιβιβαστούν σε… ταξί.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο Δήμαρχος την πρώτη φορά, «η βλάβη ήταν αναμενόμενη λόγω ακινησίας του οχήματος». Πλέον, το ερώτημα είναι αν και αυτή τη φορά… ήταν κι αυτή αναμενόμενη.
Η επανάληψη του προβλήματος έρχεται να ενισχύσει την κριτική που ασκείται τόσο από κατοίκους όσο και από την Επιτροπή Υπεράσπισης της Αμανής, η οποία είχε από την πρώτη στιγμή επισημάνει ότι μια συγκοινωνία που λειτουργεί μόνο για τη Βολισσό και στηρίζεται σε «ραντεβού» ή σε ταξί, δεν συνιστά δημόσια υπηρεσία, αλλά περιστασιακή εξυπηρέτηση.
Η αναφορά του Δήμου σε «πιλοτική λειτουργία» φαίνεται πλέον να αποκτά διαφορετική χροιά: αν η πρεμιέρα θεωρήθηκε αποτυχημένο test run, η επανάληψη χωρίς καμία απολύτως βελτίωση μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί… επίσημη εγκαθίδρυση της αποτυχίας.
Σε πολιτικό επίπεδο, η νέα βλάβη εντείνει την πίεση προς τη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει είτε σε άμεση αντικατάσταση του οχήματος, είτε – στην πιο ρεαλιστική εκδοχή – στην αναθεώρηση του σχεδιασμού, με πρόβλεψη για νέα, λειτουργική και καθημερινή συγκοινωνία για όλα τα χωριά της Αμανής, όπως έχουν ήδη ζητήσει οι κάτοικοι.
Μέχρι τότε, το έργο θα συνεχίζεται με γνωστούς πρωταγωνιστές: ένα λεωφορείο που δεν κινείται, ένα ταξί που κάνει τη δουλειά του, και έναν Δήμο που επιμένει να αποκαλεί «μεταρρύθμιση» κάτι που περισσότερο θυμίζει φαρσοκωμωδία παρά κοινωνική πολιτική.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.