Πολιτική

26/10/19 12:05

τελ. ενημ.: 26/10/19 12:09

Ξεκολλά από τον βάλτο της στασιμότητας το αεροδρόμιο Χίου

Ταυτόχρονη πρόοδος μελετών και φακέλων σε σειρά υπουργείων και διευθύνσεων για πρώτη φορά μετά το 2000

Δημοσιεύθηκε στον έντυπο "π" της 25ης Οκτωβρίου 2019.
Δημοσιεύθηκε στον έντυπο "π" της 25ης Οκτωβρίου 2019.

Ολοένα και πιο κοντά βρίσκεται η πολυπόθητη έναρξη των εργασιών επέκτασης και αναβάθμισης του αεροδρομίου της Χίου, αφού τα μηνύματα που φθάνουν καθημερινά δείχνουν ότι από τις αρχές του 2000 μέχρι και σήμερα για πρώτη φορά ο κρατικός μηχανισμός ασχολείται σοβαρά με ένα εξαιρετικά σημαντικό για το νησί θέμα.

Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τρία κύρια ζητήματα, με τον κυβερνητικό Βουλευτή να αναλαμβάνει τον ρόλο του επισπεύδοντα των διαδικασιών ανάμεσα σε Υπουργεία και Υπηρεσίες.

Οι περιβαλλοντικές μελέτες

Το πρώτο και ίσως βασικότερο ζήτημα από όλα αφορά στην έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου προς Βορρά, ώστε ο διάδρομος να φθάσει στο ύψος τον φαναριών της Φάρκαινας.

Στις 16 Οκτωβρίου κατατέθηκε από τον Τεχνικό Σύμβουλο, με θετική μάλιστα εισήγηση από το Υπουργείο Υποδομών, ο φάκελος της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων στην Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος. 

Η έγκριση των συγκεκριμένων όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος ίσως είναι και το μοναδικό δύσκολο στάδιο αφού για παράδειγμα στην περίπτωση του αεροδρομίου στο Καστέλι, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το ίδιο Υπουργείο δόθηκε μετά από μία 6ετία.

Προκειμένου το έργο να προχωρήσει το γραφείο του κυβερνητικού Βουλευτή έχει αποφασίσει την κατά περίπτωση επαφή, εφόσον χρειαστεί με τον Γενικό Διευθυντή, τον Γενικό Γραμματέα, τον Υφυπουργό και τέλος τον Υπουργό Περιβάλλοντος.

Η μετατόπιση της παραλιακής του αεροδρομίου

Το δεύτερο σημαντικό ζήτημα αφορά στην μετατόπιση της παραλιακής ζώνης του αεροδρομίου, έργο με το οποίο έχει επιφορτιστεί η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Ήδη από τις 4 Οκτωβρίου υπεβλήθησαν και εγκρίθηκαν οι οριστικές μελέτες οδοποιίας, υδραυλικών, λιμενικών και ηλεκτρομηχανολογικών έργων και στις 10 Οκτωβρίου υποβλήθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης προς έγκριση.

Έτσι μόλις εγκριθούν τα τεύχη, η Περιφέρεια θα μπορέσει να προχωρήσει στον διαγωνισμό.

Οι κτιριακές υποδομές και ο χώρος ελιγμών

Το τελευταίο ζήτημα άπτεται της αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών και των υποστηρικτικών μελετών που απαιτούνται. Την Πέμπτη 24/10 συνεδρίασε το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων με στόχο τη δέσμευση του προϋπολογισμού για τον ορισμό τεχνικών συμβούλων σύμφωνα με το άρθρο 128 του νόμου 4412/2016 που αφορά την προώθηση έργων με διαδικασίες «Fast Track».

Οι εισηγήσεις του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων περιλαμβάνουν αναλυτικά τον ορισμό:

• Τεχνικού Συμβούλου Κτιριακών μελετών Κ.Α. Χίου (Επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση κτιρίου αεροσταθμού και νέου κτιρίου Η/Μ): Οριστικές Αρχιτεκτονικές, Στατικές και Η/Μ μελέτες και σύνταξη τευχών δημοπράτησης ενιαίων για τα 2 έργα του Κρατικού Αερολιμένα Χίου «ΟΜΗΡΟΣ»: 1) Επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση των κτιριακών και η/μ εγκαταστάσεων & 2) Επέκταση – βελτίωση πεδίου ελιγμών.

Συγκεκριμένα οι μελέτες αφορούν:

α) Γεωτεχνική έρευνα και μελέτη για τα κτίρια.

β) Αρχιτεκτονική αποτύπωση και στη διερεύνηση και τεκμηρίωση του φέροντα οργανισμού του υφιστάμενου κτιρίου αεροσταθμού.

γ) Σύνταξη έκθεσης σκοπιμότητας, Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους και Φακέλου Κρατικής Ενίσχυσης ενιαίων για τα 2 έργα του Κρατικού Αερολιμένα Χίου «ΟΜΗΡΟΣ».

Στόχος της Κυβέρνησης είναι η υπογραφή της σύμβασης με τους Τεχνικούς Συμβούλους να έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Δεκέμβρη ώστε τον Μάιο του 2020 να έχουν υποβληθεί οι οριστικές μελέτες.

Αν γίνει αυτό τότε σημαίνει ότι αρχές του επόμενου καλοκαιριού θα υπάρξει γενική προκήρυξη και για τα δύο έργα, δηλαδή και της επέκτασης και βελτίωσης των εγκαταστάσεων και της επέκτασης και βελτίωσης του πεδίου ελιγμών των αεροσκαφών.

 

 

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση