#Διαβάσεις πεζών

Οι 15 αόρατες και διακοσμητικές διαβάσεις της Προκυμαίας

Επ’ ευκαιρίας της εκκίνησης των εργασιών αντικατάστασης των φθαρμένων κυβόλιθων στο νότιο κομμάτι της Προκυμαίας θα ήθελα να αναδείξω και ένα άλλο ζήτημα το οποίο το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο οφείλει να δει άμεσα και αφορά τις διαβάσεις πεζών της Προκυμαίας οι οποίες βρίσκονται σε μια οικτρή κατάσταση.

Το πρώτο πρόβλημα με τις διαβάσεις στην Προκυμαία είναι το πλήθος και η άναρχη χωροθέτησή τους. Πιο συγκεκριμένα, από το ξενοδοχείο Χανδρής μέχρι το φούρνο του Περρή δηλαδή σε μια απόσταση 1000 μέτρων, υπάρχουν αυτή τη στιγμή 15 διαβάσεις πεζών! Από αυτές, οι 5 βρίσκονται μεταξύ του μνημείου Εθνικής Αντίστασης έως τη διασταύρωση με την οδό Κοκκάλη δηλαδή στα πρώτα 200 μέτρα! Αντιθέτως, από την οδό Βάμβα (δηλαδή στο ύψος του ναυτιλιακού κέντρου Cosmos/εστιατορίου Κεντρικόν) ξαναβρίσκουμε την επόμενη διάβαση στο Πρωτοδικείο δηλαδή μετά από 150+ μέτρα.

Το δεύτερο πρόβλημα των διαβάσεων είναι το ότι είναι αόρατες. Αόρατες διότι παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες δεν έχει ακόμα βρεθεί η λύση στο πρόβλημα πυρηνικής φυσικής που αφορά την κατάλληλη βαφή των διαβάσεων ώστε να αντανακλούν το φως των οχημάτων και να αντέχουν παραπάνω από μια εβδομάδα.

Βέβαια οι διαβάσεις εκτός από αόρατες είναι και διακοσμητικές διότι ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που τις σέβονται και σταματούν ώστε να παραχωρήσουν προτεραιότητα στους πεζούς. Κι από τη στιγμή που ελάχιστοι οδηγοί σταματούν και οι πεζοί έχουν γαλουχηθεί σε μια εξίσου άναρχη συμπεριφορά διασχίζοντας το οδόστρωμα στην κυριολεξία όπου να’ναι.

Αξίζει δε να αναφέρουμε πως στη συντριπτική πλειοψηφία των διαβάσεων δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για μικρή κεκλιμένη ράμπα προς διευκόλυνση της χρήσης των από αμαξίδια και γονείς με παιδικά καροτσάκια.

Θα πρέπει λοιπόν να αποφασίσουμε πόσες διαβάσεις πεζών χρειαζόμαστε στην Προκυμαία και πού θα πρέπει να βρίσκονται αυτές. Ιδανικά η απόσταση μεταξύ των διαβάσεων πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 80 και 100 μέτρων επομένως τουλάχιστον 3-4 διαβάσεις θα πρέπει να καταργηθούν (π.χ. 2 μεταξύ Χανδρή και οδό Κοκκάλη). Ο μικρότερος αριθμός διαβάσεων σε συνδυασμό με την επαρκή αστυνόμευση της παραχώρησης προτεραιότητας στους πεζούς θα συμβάλει αποφασιστικά στο να γίνονται σεβαστές.

Τις διαβάσεις που θα παραμείνουν, θα πρέπει να τις βάψουμε με κατάλληλη βαφή και να τις συντηρούμε τακτικά (ακόμα μηνιαίως) ενώ θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και φώτα LED ώστε να είναι εμφανώς ορατές από τους οδηγούς (στη φωτογραφία παράδειγμα διάβασης πεζών στη Ρόδο). Τέλος με πολύ μικρό κόστος, θα πρέπει σε όλες μα όλες να κατασκευαστούν μικρές ράμπες για χρήση από παιδικά καρότσια και αμαξίδια.

Χρήστος Παπαχρήστου
25.11.2025

Υ.Γ. Θα άξιζε να εξετάσουμε και την τοποθέτηση είτε καλαίσθητου κιγκλιδώματος είτε κολωνακίων σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων της Προκυμαίας για ξεκάθαρη οριοθέτηση του χώρου πεζών καθώς και για αποφυγή παράνομης στάθμευσης. Επιπλέον για την εξόχως προβληματική για πεζούς και οχήματα διάβαση στην αρχή της οδού Κανάρη, ίσως θα πρέπει να εξεταστεί η τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη.

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ