Άποψη

10/3/14 8:26

τελ. ενημ.: 10/3/14 8:26

Η ήττα της κυβέρνησης στην ‘αυτοαξιολόγηση’ της εκπαίδευσης και οι απεργίες εκτόνωσης τύπου ΑΔΕΔΥ

Η κυβέρνηση με δεύτερη (διευκρινιστική) εγκύκλιο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και το περιεχόμενό της, στην ουσία «αποχαιρετά» για φέτος την αυτοαξιολόγηση. Κάτω από κλίμα πανικού για την ήττα που υπέστη στον πόλεμο με τη μαχόμενη εκπαίδευση και σε συνθήκες καθολικής καταδίκης και  απονομιμοποίησης των σχεδίων της, προχωρά στην αξιολόγηση, στο βασικότερο δηλαδή πυλώνα της επίθεσης που είχε σχεδιάσει για φέτος για την απίσχνανση της δημόσιας εκπαίδευσης και την απόλυση επαιδευτικών, με νέο κύκλο σεμιναρίων στελεχών από 15 Μάρτη. Πιο συγκεκριμένα:

Το Υπουργείο, γνωρίζοντας πως το περιβάλλον που εκδηλώνει την επίθεσή του είναι ναρκοθετημένο από την καθολική αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος, αποχαιρετά την αυτοαξιολόγηση με μια διευκρινιστική εγκύκλιο που έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Επαναλαμβάνει, όπως και η προηγούμενη, την υποχρεωτικότητα της ΑΕΕ, περιορίζει τη δουλειά των ομάδων εργασίας (όπου και αν αυτές συγκροτηθούν χωρίς όμως να υποχρεώνει και με ‘’εντέλλεσθε’’ τους εκπαιδευτικούς) εντός του εργασιακού ωραρίου -που εκ των πραγμάτων δε γίνεται- και κλείνει το μάτι σε κάθε πρόθυμο που «ήθελε βρεθεί» σε κάποιο σχολείο, ώστε να περισωθεί ότι περισώζεται πια από την κυβερνητική παρτίδα, αλλά και τα κονδύλια που διανέμονται, με μια καρικατούρα αυτοαξιολόγησης στο τέλος της φετινής χρονιάς.

Από την άλλη, για να ανακόψει το κύμα άρνησης συγκρότησης των ομάδων εργασίας και της καταγραφής των πρακτικών που βρίσκεται σε εξέλιξη, ένας  μηχανισμός προπαγάνδας κατευθυνόμενος από «ψηλά» έδρασε με ένα «χαλασμένο τηλέφωνο» σχολείο το σχολείο κάνοντας το άσπρο-μαύρο για την εγκύκλιο, προσπαθώντας να τρομοκρατήσει τους συλλόγους διδασκόντων με ένα όργιο φημών για υποχρεωτικότητα και τάχα «άμεση διαταγή συγκρότησης των ομάδων εργασίας». Ο στόχος προφανής: Να μπλοκάρουν με ψεύδη και λαθραίο τρόπο την καταγραφή πρακτικών, που αναμένεται να φουντώσει ύστερα κι από τη νέα εγκύκλιο, και να δημιουργήσουν ρωγμές στην ενότητα των συναδέλφων στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία.

Είναι φανερό πως το κίνημα δε θα επιτρέψει να επικρατήσουν στα σχολεία οι σκόπιμες φήμες, η παραπληροφόρηση, οι διαδόσεις, ο φόβος και ο τρόμος. Τώρα που η κυβέρνηση ομολογεί την ήττα της δεν πρόκειται να πισωγυρίσουμε! Η μάχη που δώσαμε συλλογικά και το κλίμα καταδίκης και απονομιμοποίησης των κυβερνητικών σχεδίων από τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων, έφεραν τον κλάδο να έχει το έρεισμα, το ηθικό και πολιτικό ανάστημα να μην επιτρέψει σε κανένα σχολείο τη συγκρότηση των ομάδων εργασίας. Και αυτό μπορεί πια να τελεσιδικήσει παντού, καθώς ούτε από τη νέα εγκύκλιο προκύπτει προσωπική υποχρέωση συμμετοχής σε κανέναν. Τώρα λοιπόν είναι η ώρα για την καθολική άρνηση συμμετοχής στην αυτοαξιολόγηση σε κάθε σχολείο και την καταγραφή σε πρακτικό των αποφάσεών μας. Κανείς συνάδελφος στις ομάδες εργασίας, κανείς πρόθυμος στα σχέδια της κυβέρνησης. Αψηφήστε τις ψεύτικες διαδόσεις και τους εκφοβισμούς. Αφήστε τους ‘επιθεωρητές Κλουζώ’, χωρίς αντικείμενο, χωρίς συμμάχους ανάμεσά μας.

 Είχαμε από καιρό επισημάνει ότι η η προσωπική αξιολόγηση του ΠΔ 152 ήταν  το βασικό μέτρο της φετινής κυβερνητικής ατζέντας και ότι Κυβέρνηση και Τρόικα θα επιδίωκαν να την δρομολογήσουν ανεξάρτητα ή και παράλληλα με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.Γι’ αυτό συνεχίζουμε και δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις για να μπλοκάρουμε με τους πιο μαζικούς και νικηφόρους όρους την εφαρμογή της και δεν πρόκειται να χαλαρώσουμε, τώρα  μάλιστα που η κυβέρνηση φαίνεται να ομολογεί την ήττα της- μπροστά στην αντίσταση που συναντά, γιατί η νίκη του κινήματος θα δυναμώσει την πάλη μας.

Απόδειξη για την παραπάνω ορθότητα της εκτίμησής μας είναι ότι η κυβέρνηση επιχειρεί από τις 15 Μάρτη να ξεκινήσει σε όλη την κλίμακα των στελεχών σεμινάρια για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δηλαδή του οχήματος των απολύσεων, του φασιστικού τύπου προκαθορισμού και των ποσοστώσεων, της ομηρίας, της μισθολογικής στασιμότητας και της αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τη μάχη για την αξιολόγηση πρέπει και πάλι να τη δώσουμε ενωμένοι, γι αυτό και πρέπει να σφραγίσουμε την ενότητά μας σε κάθε σχολείο με τις αποφάσεις και τα πρακτικά για την αυτοαξιολόγηση άμεσα και στις κατευθύνσεις των συλλογικών αποφάσεων του Κλάδου. Όμως, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η αξιολόγηση έχει κομβική σημασία για την ασκούμενη πολιτική των Μνημονίων και η μάχη ενάντιά της απαιτεί ένα ευρύτερο ξέσπασμα του κινήματος. Πρέπει από τώρα να οργανώσουμε το «πρόγραμμα και το σχέδιο δράσης», των Συλλόγων, των ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών συνδικάτων για να ακυρώσουμε τα σεμινάρια, να μπλοκάρουμε την εφαρμογή της Αξιολόγησης, να εμποδίσουμε τις απολύσεις που βρίσκονται «επί θύραις».

 Βασική στόχευση ενός τέτοιου αγώνα για το επόμενο διάστημα, που θα αντισταθεί στην αξιολόγηση και τις απολύσεις πρέπει να είναι ο πυρήνας της πολιτικής που ασκείται,της αδίστακτης μνημονιακής συκυβέρνησης ,του ΔΝΤ και της Ε.Ε συνολικά. Και μια τέτοια στόχευση έχει ανάγκη τώρα από ευρύτερα μέτωπα, αγώνες σύγκρουσης και ρήξης, αποτίναξη των εκλογικών αυταπατών και των γνωστών αναποτελεσματικών μορφών πάλης τύπου ΑΔΕΔΥ με τις οποίες επιχειρείται ξανά αυτήν την περίοδο να καθηλώσουν το κίνημα σε συμβολικούς αγώνες εθιμοτυπικής διαμαρτυρίας χωρίς καμιά αποτελεσματικότητα, να εκτονώσουν την οργή των εργαζομένων και το κυριότερο την προοπτική μιας αυθεντικής, γενικευμένης απεργίας διάρκειας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που υπό προυποθέσεις, θα μπορούσε να θέσει  τους όρους ενός νικηφόρου  κοινωνικο-πολιτικού αγώνα που τόσο χρειαζόμαστε ως συνδικαλιστικό,εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση