7.4.2014 11:13

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών

Την τελευταία χρονική περίοδο υπάρχει σε εξέλιξη μία διαμάχη μεταξύ εκπαιδευτικών – υπουργείου όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το καίριο ερώτημα είναι αν και κατά πόσο χρειάζεται η αξιολόγηση! Η απάντηση είναι απλή. Αν πρόκειται για αξιολόγηση που θα βελτιώσει την παρεχόμενη εκπαίδευση, προφανώς πρέπει να γίνει και κανείς δεν μπορεί να την αρνηθεί. Ωστόσο, γιατί οι εκπαιδευτικοί είναι απέναντι από την συγκεκριμένη αξιολόγηση που προωθεί το υπουργείο ;

1)    Είναι μονόπλευρη αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Δεν αξιολογούνται τα προγράμματα σπουδών, τα βιβλία, οι υποδομές κλπ.

2)    Είναι μονοπρόσωπη καθώς κάθε αξιολογούμενος εκπαιδευτικός αξιολογείται από ένα μόνο άτομο - αξιολογητή.

3)    Η αξιολόγηση απαιτεί αντικειμενικότητα σε όλα τα στάδια, γεγονός που δεν εξασφαλίζεται αφού στην κορυφή της «πυραμίδας» τοποθετούνται πολιτικά πρόσωπα.

4)    Δεν έχουν επιμορφωθεί τα στελέχη που θα κάνουν την αξιολόγηση.

5)    Η αξιολόγηση δεν συνδέεται με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

6)    Προβλέπεται ότι για την προαγωγή από τον ένα βαθμό στον επόμενο είναι προκαθορισμένο το ποσοστό των εκπαιδευτικών, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης.

7)    Όταν κάποιος εκπαιδευτικός κρίνεται ελλιπής, τότε σύμφωνα με το Π. Δ., παραπέμπεται στο άρθρο 8 του ν. 4024/2011 (Άρθρο 16 παρ. 5) και εγγράφεται στον πίνακα μη προακτέων. Με προοπτική την εφεδρεία και την απόλυση;

8)    Ο σύλλογος διδασκόντων είναι ανύπαρκτος στην όλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης.

Η άποψη μου είναι θετική σε μία ποιοτική - πολύπλευρη - αντικειμενική και με θετικό χαρακτήρα αξιολόγηση. Συμφωνώ με μία αξιολόγηση που έχει στόχο να αντιμετωπίζει, να λύνει προβλήματα, να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς και να αναβαθμίζει όλους τους συντελεστές της εκπαίδευσης. Μία αξιολόγηση που δεν συνδέεται με απολύσεις και δεν καθηλώνει μισθολογικά τον ήδη χαμηλόμισθο εκπαιδευτικό θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δυστυχώς για άλλη μία φορά δεν υπάρχει εμπιστοσύνη και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών - υπουργείου. Επικρατούν ακραίες θέσεις με θύμα το ελληνικό σχολείο. Αν δεν επικρατήσει η λογική και η συνεργασία συνεχίζοντας να επιβάλλονται μέτρα στους εκπαιδευτικούς χωρίς διάλογο,  άλλη μία ευκαιρία βελτίωσης των σχολείων θα έχει χαθεί.

 

Νίκος Ξυλάς

Αιρετό Μέλος του ΠΥΣΔΕ Χίου

Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Συνδυασμό Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε Συνδρομητής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ